SPRZĘGIEŁKA AUTOMATYCZNE
1. podnieść pojazd i ustawić na kobyłkach
2. odkręcić nakrętki i zdjąć koło
![Obrazek](http://lh5.ggpht.com/_R3uLtUXtcdk/S8rPbyTfvcI/AAAAAAAAEg0/FzrDfjYbR_s/ECP-WYMIANA-TARCZY-2.jpg)
3. zdjąć obudowę sprzęgiełka
![Obrazek](http://lh4.ggpht.com/_R3uLtUXtcdk/S8rPd35e3EI/AAAAAAAAEhE/LkSs07VvzAE/ECP-WYMIANA-TARCZY-6.jpg)
4. zdjąć pierścień zaciskowy
![Obrazek](http://lh6.ggpht.com/_R3uLtUXtcdk/S8rPeik1-0I/AAAAAAAAEhI/jIDsrH4r7Ic/ECP-WYMIANA-TARCZY-7.jpg)
![Obrazek](http://lh5.ggpht.com/_R3uLtUXtcdk/S8rPfXE1-yI/AAAAAAAAEhM/m-VLTqjrJiM/ECP-WYMIANA-TARCZY-8.jpg)
5. zdjąć z trzpienia wałka przekładkę dystansową
![Obrazek](http://lh4.ggpht.com/_R3uLtUXtcdk/S83NipZ8P8I/AAAAAAAAElo/ld0OpmvknXM/s576/AXLE_SHAFT_SPACER.jpg)
![Obrazek](http://lh6.ggpht.com/_R3uLtUXtcdk/S8rPf5XMVBI/AAAAAAAAEhQ/msaqPElVgy0/ECP-WYMIANA-TARCZY-9.jpg)
6. zdjąć pozostały mechanizm sprzęgiełka podkładki dystansowe
![Obrazek](http://lh6.ggpht.com/_R3uLtUXtcdk/S83NjcR3sCI/AAAAAAAAEls/FXe8tinXjTY/SPRZEGIELKO.jpg)
![Obrazek](http://lh3.ggpht.com/_R3uLtUXtcdk/S8rPgL80uSI/AAAAAAAAEhU/jbaAapcFKBQ/ECP-WYMIANA-TARCZY-10.jpg)
7. usunąć jednogarbowy klin blokujący (np. za pomocą magnesu)
![Obrazek](http://lh4.ggpht.com/_R3uLtUXtcdk/S8rPgpO7ZSI/AAAAAAAAEhY/hpNhS3jE8Ss/ECP-WYMIANA-TARCZY-11.jpg)
jeśli to konieczne należy delikatnie poruszać nakrętką regulacyjną w obu kierunkach tak aby zniwelować nacisk na klin blokujący co umożliwi jego łatwiejsze zdjęcie.
8. odkręcić nakrętkę regulującą łożyska za pomocą 2-3/8 calowego Hex Locknut Wrench
T70T-4252-B
![Obrazek](http://lh6.ggpht.com/_R3uLtUXtcdk/S83NjxuN9TI/AAAAAAAAElw/IEJG6z2ATO4/s576/LOCKNUT_WRENCH.jpg)
z braku tego diabelskiego urządzenia posłużyłem się tym co miałem pod ręką
![;)](./images/smilies/004.gif)
![Obrazek](http://lh5.ggpht.com/_R3uLtUXtcdk/S8rPg0jvD0I/AAAAAAAAEhc/EcDFuXbIxQU/ECP-WYMIANA-TARCZY-12.jpg)
9. obracając tarczą hamulcową dokręcić nakrętkę regulacyjną z siłą 47 Nm dociskając łożyska
10. obrócić tarczą hamulcową i poluzować nakrętkę regulacyjną obracając ją o ćwierć obrotu (90 stopni)
11. ponownie dokręcić nakrętkę regulacyjną do 1,8 Nm z wykorzystaniem klucza dynamometrycznego.
12. upewnić się czy luz na łożysku mieści się pomiędzy 0,00 - 0,08mm. Maksymalna siła potrzebna do obrócenia tarczy to 2,8 Nm
13. zainstalować klin blokujący. Jeśli to konieczne delikatnie obrócić nakrętkę tak aby wpasować klin w nacięcie.
UWAGA: regulację nakrętki i montaż klina blokującego muszą być wykonane ze szczególną ostrożnością. jeśli klin ulegnie uszkodzeniu może to doprowadzić do odkręcenia się całego koła w tracie jazdy
14. zainstalować podkładki dystansowe i mechanizm sprzęgiełka na trzpień wałka
15. na trzpień wsunąć podkładkę dystansową
16. w nacięcie na trzpieniu wsunąć pierścień zaciskowy
17. założyć obudowę sprzęgiełka w taki sposób aby trzy "nóżki" pasowały do "kieszeni" w mechanizmie umieszczonym na trzpieniu wałka
18. założyć koło. Nakrętki dokręcić z siłą do 135 Nm.