Strona 1 z 1
					
				zawieszenie nivo
				: 2013-09-26, 20:18
				autor: maksimus
				posiadam w swoim ex pompowane zawieszenie, pod obciążeniem  oraz co jakiś czas przy normalnej jeździe załącza   się sprężarka  lecz auto stoi dalej w miejscu nawet cm się nie podniesie  czy tak ma być?
			 
			
					
				Re: zawieszenie nivo
				: 2013-09-26, 20:49
				autor: resetx
				jeżeli "normalna jazda" to taka bez załadunku w bagażniku to świadczy o zmęczonych życiem resorach 

 zabieg habrowania pomoże 

 
			 
			
					
				Re: zawieszenie nivo
				: 2013-09-26, 21:42
				autor: mercmario
				resetx dobrze gada zostało ino resory zrobic i będzie git  

 
			 
			
					
				Re: zawieszenie nivo
				: 2013-09-27, 06:01
				autor: Jankes
				Ja myślę, że tu chodzi o kwestię tego, że tył nie podnosi się jak sprężarką pracuje... tak jak ma na przykład Range Rover. W Explo tył się nie podnosi bo to nie są poduszki zawieszenia a tylko amortyzatory, które zależnie od potrzeby usztywniają się (zwiększone obciążenie z tylu) bądź się robią miększe (bez obciążenia). Tak chyba to najprościej wytłumaczyć i tak na dobrą sprawę to ten wynalazek można spokojnie zlikwidować przy wymianie amortyzatorów bez uszczerbku na zdrowiu pacjenta.
			 
			
					
				Re: zawieszenie nivo
				: 2013-09-27, 07:28
				autor: maksimus
				Dzięki za wytłumaczenie resory faktycznie siedzą, w przyszłym tygodniu oddam je do gościa w mojej okolicy który robi takie rzeczy. Po obciążeniem tył faktycznie zrobił się twardszy.
			 
			
					
				Re: zawieszenie nivo
				: 2013-09-28, 15:09
				autor: Val_Lindemor
				załącza się sprężarka lecz auto stoi dalej w miejscu nawet cm się nie podniesie
możliwe również, ze masz nieszczelność na wężykach doprowadzających sprężone powietrze do amortyzatorów, tudzież nieszczelność w samych amortyzatorach, i to możne być powód, że mimo pracy sprężarki nie podnosi Ci tyłu
 
			 
			
					
				Re: zawieszenie nivo
				: 2013-10-16, 18:52
				autor: pioste
				U mnie po nocy tył podnosi się o jakieś kilka cm, mam  nieszczelny jeden amortyzator.
			 
			
					
				Re: zawieszenie nivo
				: 2013-10-30, 12:04
				autor: boris
				Panowie podepnę się pod temat:
Sam mam sport trac'a z paką i jak zarzucę go workami z pelletem to mi siada
mianowicie w exie którego rozbieram mam pneumatykę z tego co piszecie to znaczy że nie działa jak nivo czyli  samopoziomuje a tylko usztywnia amory
tak się zastanawiam czy tego sobie nie przeszczepić bo wygląda zdrowo
ale się zastanawiam:
 czy nie przełożyć wszystkiego z mostem i resorami i pneumatycznym ustrojstwem 
 czy poza czujnikiem jest jeszcze jakaś elektronika 
 czy wytrzyma obciążenia rzędu 400 - 500 kg na pace
Boris
			 
			
					
				Re: zawieszenie nivo
				: 2013-10-30, 12:15
				autor: Rad-T
				nie działa jak nivo czyli samopoziomuje a tylko usztywnia amory 
właśnie działa tak, że poziomuje - to miało być rozwiązanie na europę związane z brakiem suwaka do ustawiania świateł 

 dupa się podnosi i światła znowu święcą w dobrej płaszczyźnie...
 
			 
			
					
				Re: zawieszenie nivo
				: 2013-11-30, 17:17
				autor: Emerson
				Witam wszystkich , czy ktoś miał styczność z pneumatem tyłu w Explorer 98r.chodzi dokładnie o łączniki ( szlaufiki ) pomiędzy amortyzatorami z tyłu a pompą która reguluje ciśnieniem poziom tyłu , a dokładniej o łączenie przy pompie i o łączenie przy amortyzatorach , w jaki sposób ? Czy ma ktoś jakiś schemat , a może kpl.takich wężyków z zamocowaniami od str.pompy i z drugiej od str. amorka do sprzedania? Kolega mnie poprosił abym zasięgnął opinii znawców , więc zwracam się do Was z prośbą , z góry dziękuję .  

 
			 
			
					
				Re: zawieszenie nivo
				: 2014-03-14, 22:02
				autor: Baretti
				Czy można zastąpić amortyzatory pompowane (komplet ok 600-800 zł) zwykłymi amortyzatorami (dużo tańsze, znalazłem za 160 zł/ szt)?
Próbował ktoś takiego rozwiązania?
			 
			
					
				Re: zawieszenie nivo
				: 2014-03-14, 22:08
				autor: MirEx68
				Było o tym już nie raz, MOŻNA.  

 
			 
			
					
				Re: zawieszenie nivo
				: 2014-03-15, 16:26
				autor: jacek4
				Witam wszystkich , czy ktoś miał styczność z pneumatem tyłu w Explorer 98r.chodzi dokładnie o łączniki ( szlaufiki ) pomiędzy amortyzatorami z tyłu a pompą która reguluje ciśnieniem poziom tyłu , a dokładniej o łączenie przy pompie i o łączenie przy amortyzatorach , w jaki sposób ? Czy ma ktoś jakiś schemat , a może kpl.takich wężyków z zamocowaniami od str.pompy i z drugiej od str. amorka do sprzedania? Kolega mnie poprosił abym zasięgnął opinii znawców , więc zwracam się do Was z prośbą , z góry dziękuję .  

To dawaj tu kolegę na forum - niech sam zapyta a nie taki skryty, a przy okazji głos w konkursie odda  
  