Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
leszek_g
Posty: 492
Rejestracja: 2009-04-10, 09:23
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: EDGE

Łożysko koła przód-doświadczony mechanik proszony o poradę

2013-10-02, 07:25

Wyje w moim X łożysko z przodu, niestety dźwięk się tak przenosi, że słychać go pośrodku, podniesione koła obracają się identycznie tak że nie wiem które jest do wymiany. Ale jest coś: przy skręcie w lewe łuki łożysko się wycisza (na prawych bez zmian). Które to będzie do wymiany-lewe czy prawe?
V4 na lato: VFR 750F
V6 na cały rok :)

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Łożysko koła przód-doświadczony mechanik proszony o poradę

2013-10-02, 10:12

przy skręcie w prawo buczy lewe i na odwrót to kwestia obciążenia buczy to co jest bardziej obciążone

w ExII jest piasta w całości

Chociaż ani ze mnie mechanik ani doświadczony ale mogą się jeszcze koledzy wypowiedzieć

Boris
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
kilos
Posty: 132
Rejestracja: 2011-12-15, 23:09
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: Łożysko koła przód-doświadczony mechanik proszony o poradę

2013-10-02, 11:27

W ex III tez sa cale piasty do wymiany.jestem niedawno po wymianie
Wyje ta bardziej obciazona,czyli jak skrecasz w lewo i jest ciszej czyli lewe lozysko jest mniej obciazone
Skrecajac w prawo lozysko(lewe)bardziej dostaje i wyje.lewa piasta do wymiany;)

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Łożysko koła przód-doświadczony mechanik proszony o poradę

2013-10-02, 12:40

leszek_g, z twojego opisu wynika... do wymiany lewa piasta... :-)
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
leszek_g
Posty: 492
Rejestracja: 2009-04-10, 09:23
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: EDGE

Re: Łożysko koła przód-doświadczony mechanik proszony o poradę

2013-10-02, 19:53

OK, dzięki. W weekend robota!
V4 na lato: VFR 750F
V6 na cały rok :)

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Łożysko koła przód-doświadczony mechanik proszony o poradę

2013-10-06, 17:12

Wyjące łożysko powinno mieć luz, podnieś więc samochód z tej strony, z której chcesz sprawdzić, chwyć koło na górze i dole i poruszaj... luz da się łatwo wyczuć.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
leszek_g
Posty: 492
Rejestracja: 2009-04-10, 09:23
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: EDGE

Re: Łożysko koła przód-doświadczony mechanik proszony o poradę

2013-11-02, 18:17

Muszę zakończyć temat. Wyjące łożysko przednie z którego dźwięk przenosi się że słychać je pośrodku przodu auta oznacza, że do wymiany jest.... oba przednie łożyska :eek:
Zapomniałem, że po zakupie oba zmieniałem, wytrzymały 60tkm. Firmy EDGE. MASAKRA. Płaciłem w sklepie usa olkusz bodajże 500zł za sztukę. Teraz zakupiłem z allegro sztuki made in Korea po 250zł za jedną.
Może by zrobić ranking łożysk do Explo?
V4 na lato: VFR 750F
V6 na cały rok :)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Łożysko koła przód-doświadczony mechanik proszony o poradę

2013-11-02, 23:27

u mnie edge wytrzymał 30tkm,teraz jest Margo od 5tkm i jeszcze go nie słyszę,za to z drugiej strony mam atlas-a i już 50tkm jeździ i nic.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
NeXusPK
Posty: 332
Rejestracja: 2010-09-21, 09:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Łożysko koła przód-doświadczony mechanik proszony o poradę

2013-11-05, 16:08

Witam.
Koledzy - dopadło mnie przednie prawe łożysko w EX II 5.0 AWD. Proszę o OSTATECZNĄ odpowiedź - wymieniamy samo łożysko - czy całą piastę?
Temat w miarę pilny i od waszej odpowiedzi zalezy czego zaczynam szukać...

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Łożysko koła przód-doświadczony mechanik proszony o poradę

2013-11-05, 16:14

Witam.
Koledzy - dopadło mnie przednie prawe łożysko w EX II 5.0 AWD. Proszę o OSTATECZNĄ odpowiedź - wymieniamy samo łożysko - czy całą piastę?
Temat w miarę pilny i od waszej odpowiedzi zalezy czego zaczynam szukać...
piastę... zdecydowanie.
Ostatnio zmieniony 2013-11-05, 16:15 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
NeXusPK
Posty: 332
Rejestracja: 2010-09-21, 09:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Łożysko koła przód-doświadczony mechanik proszony o poradę

2013-11-05, 16:49

Jankes a ty jakby co jeszcze "za sadzawką" jestes?

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Łożysko koła przód-doświadczony mechanik proszony o poradę

2013-11-05, 16:53

Jeszcze jestem... :-/
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
NeXusPK
Posty: 332
Rejestracja: 2010-09-21, 09:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Łożysko koła przód-doświadczony mechanik proszony o poradę

2013-11-05, 16:57

to kuknij na gmaila - pytanko wysłałem

Awatar użytkownika
Zerda
Posty: 24
Rejestracja: 2014-03-26, 18:27
Lokalizacja: Opole
Model Explorera: Explorer II 2000r

Re: Łożysko koła przód-doświadczony mechanik proszony o poradę

2014-07-13, 16:33

Sorry panowie za odgrzebanie kotleta ale temat odpowiedni ;)

powiedzcie mi jak to jest z tymipiastami że na alledrogo piasta kosztuje ok 250zł a w sklepie czy w warsztacie ok 600zł?? warto kupić i wymienić na taka allegrową?? ktos już taką u siebie montował i mógłby sie cos wypowiedziec??

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Łożysko koła przód-doświadczony mechanik proszony o poradę

2014-07-13, 16:58

pojeździsz na tej i na tej ;-) warunek nasmarować dobrym smarem do łożysk przez otwór ABS bo często sprzedają piasty nie nasmarowane i dlatego szybko padają , zamontować zgodnie ze sztuką i siłami dokręcania

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”