Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Explorer_byd
Posty: 9
Rejestracja: 2014-10-06, 18:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Explorer III felgi 15 nie mieszcza sie zmiana zaciskow od II

2014-10-06, 18:38

Witam,
zostalem posiadaczem explorera III 5D z 2004, wczesniej jezdzilem explorerem II

Zakupilem do niego felgi 15 cali, wczeniej byly 16 stki
Po dokreceniu srub okazalo sie ze felgi ocieraja o zaciski hamulcowe.
Z tylu da rade wyeliminowac to niewielkimi dystansami ale z przodu bedzie problem. Musialby by to byc bardzo grube dystanse i dlugie szpilki.

Moje pytanie, czy zaciski na przod mozna przelozyc z explorera 98r do explorera 04. Gdyz podobno w explorerze II 15 stki sie mieszcza
pozdr

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Explorer III felgi 15 nie mieszcza sie zmiana zaciskow od II

2014-10-06, 19:21

Explorer_byd - dlaczego wstawiasz 15 do Ex III ? Masz go tak obniżonego ? Bo w przeciwnym razie wygląd będzie "...bleee..."

Ale co ja tam wiem... i o gustach się nie dyskutuje... ;)

Ps. wyobraziłem sobie swojego Ex III na felgach 15 :-? i zupełnie mi się to nie spodobało...
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Explorer III felgi 15 nie mieszcza sie zmiana zaciskow od II

2014-10-06, 19:35

Ps. wyobraziłem sobie swojego Ex III na felgach 15 :-? i zupełnie mi się to nie spodobało...
wyobraź sobie do tych 15stek... MT BFG 32X10,5x15 :-P... i co? lepiej?
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Explorer_byd
Posty: 9
Rejestracja: 2014-10-06, 18:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Explorer III felgi 15 nie mieszcza sie zmiana zaciskow od II

2014-10-06, 19:36

na 15" mam wiekszy balon opony co w rezultacie wychodzi na ta sama srenice opony co przy 16"

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Explorer III felgi 15 nie mieszcza sie zmiana zaciskow od II

2014-10-06, 20:22

wyobraź sobie do tych 15stek... MT BFG 32X10,5x15
ale czy takie są...???
mam wiekszy balon
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer III felgi 15 nie mieszcza sie zmiana zaciskow od II

2014-10-06, 20:44

ale czy takie są...???
od hu hu... ;)

np takie:

Obrazek

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Explorer III felgi 15 nie mieszcza sie zmiana zaciskow od II

2014-10-06, 20:44

siema ziomek w końcu kolejny ex w moich stronach :-D
czy zaciski na przod mozna przelozyc z explorera 98r do explorera 04. Gdyz podobno w explorerze II 15 stki sie mieszcza
co do zacisków: zaciski z II i III są takie same znaczy się podobne różni się średnica tarczy w III i ST są większe tarcze. Można zaadoptować zaciski z II do III różnica będzie polegała na tym że w II-ce są mniejsze klocki i nie pokryją całej tarczy z III-ki ja tak zrobiłem w swoim kiedy to poraz enty zapiekły mi się te zasrane ebonitowe tłoczki

ale z przykrością cię informuję że w takiej konfiguracji też nie podejdą sprawdzałem to kiedyś na swoim 15" mangelsa nie weszły zacisk zablokował całkowicie koła przednie rozwiązaniem były dystanse 30mm

zwróć też uwagę na to że w ET w III wynosi chyba +35 a w II + 10 co sprawia że stalowa 15"" nie podejdzie.

Ale zawsze możesz wpaść do mojego explorerowego warsztatu koło Nakła i przymierzymy mam wszystkie układy hamulcowe od dwójek i trójek na półeczkach poukładane
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Explorer III felgi 15 nie mieszcza sie zmiana zaciskow od II

2014-10-06, 20:46

ale czy takie są...???
od hu hu... ;)

np takie:

Obrazek
Mnie nie chodziło o to, czy takie są w ogóle, ale czy takie są u Niego... :-P
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer III felgi 15 nie mieszcza sie zmiana zaciskow od II

2014-10-06, 20:47

ale czy takie są...???
od hu hu... ;)

np takie:

Obrazek
Mnie nie chodziło o to, czy takie są w ogóle, ale czy takie są u Niego... :-P
skoro bardzo chce założyć 15" to na pewno nie są to jakieś oponki z biedronki ;D

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Explorer III felgi 15 nie mieszcza sie zmiana zaciskow od II

2014-10-06, 21:04

trochę też nie kumam kierunku, III-ki mi się zawsze kojarzyły z materiałem bulwar odziane w 20 cali :-D

a jedynki i dwójki na lift minimum na drążkach ale może to moja subiektywna opinia

mój sport na 15" 31x10,5 dystans 30mm cieszyło oko aż zjadło piasty i wyząbkowało opony za ponad 2,8 tyś :mrgreen:

Obrazek

moszna? - moszna ;-) ale nie wszystko wychodzi na dobre :-P
Ostatnio zmieniony 2014-10-06, 21:13 przez boris, łącznie zmieniany 2 razy.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Explorer_byd
Posty: 9
Rejestracja: 2014-10-06, 18:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Explorer III felgi 15 nie mieszcza sie zmiana zaciskow od II

2014-10-06, 21:35

boris, dzieki, w koncu cos na temat

czyli na przod dystans 30mm. Gwint szpilki zapewne nie wystarczy? sprawdze jeszcze ET
ewentualnie poprzekladac zaciski z calymi mocowaniami, zwrotnicami, tarczami?

starego explorera II jeszcze mam wiec moge sobie poprzymierzac. Ewentualnie zamienie sie z nim na felgi bo ma 16 tyle ze wzor 15 bardziej mi sie podoba dlatego takie kombinowanie.

15'
Obrazek

16"

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-10-06, 21:52 przez Explorer_byd, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Explorer III felgi 15 nie mieszcza sie zmiana zaciskow od II

2014-10-06, 21:52

czyli na przod dystans 30mm. Gwint szpilki wystarczy?
spokojnie szpilke będziesz musiał skrócić o 5mm to jest dokładnie ten kawałek bez gwintu i będzie gitarra ja tak śmigam już 2 lata
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
leszek_g
Posty: 492
Rejestracja: 2009-04-10, 09:23
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: EDGE

Re: Explorer III felgi 15 nie mieszcza sie zmiana zaciskow od II

2014-10-06, 22:23

Explorer III na 15"
Załączniki
1FMZU62K32ZC87535-17.jpg
1FMZU62K32ZC87535-17.jpg (83.46 KiB) Przejrzano 5836 razy
1FMZU62K32ZC87535-14.jpg
1FMZU62K32ZC87535-14.jpg (78.18 KiB) Przejrzano 5836 razy
1FMZU62K32ZC87535-1.jpg
1FMZU62K32ZC87535-1.jpg (35.33 KiB) Przejrzano 5836 razy
V4 na lato: VFR 750F
V6 na cały rok :)

Explorer_byd
Posty: 9
Rejestracja: 2014-10-06, 18:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Explorer III felgi 15 nie mieszcza sie zmiana zaciskow od II

2014-10-06, 22:30

Explorer III na 15"
tylko oponki to chyba od osobowki ma

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Explorer III felgi 15 nie mieszcza sie zmiana zaciskow od II

2014-10-07, 08:14

Explorer III na 15"
nie żebym się czepiał ale nijak mi to na 15 cali nie wygląda

ale i tak widać że sporo na zewnątrz wychodzą dlatego wchodzą

Obrazek

fotka pokazuje co ma offset do zacisków
Ostatnio zmieniony 2014-10-07, 08:21 przez boris, łącznie zmieniany 2 razy.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”