Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Prorok78
Posty: 97
Rejestracja: 2014-01-13, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Navigator - łupanie przedniego zawieszenia

2015-06-04, 10:32

Witajcie.
szybkie pytanie co sprawdzić i jak naprawić dziada.

Jest tak. Jade po równym - jest ok. Jadę po nierównym ale powiedzmy pofalowanym jest ok.
Jade po dziurach - typu np wiejska droga z dziurami po 5 i więcej cm, zawias w górę pracuje ok. a w dół 'spada' z takim łupnięciem. W sensie - koło wyjezdzając z dziury zachowuje sie poprawnie i czuć tłumienie amora, ale wjezdzając w dziure po prostu koło wpada. Dzieje się tak z obu stron z przodu.
To samo na progach zwalniających. Te szerokie, łagodne - ok. Te niby plastikowe wąskie i strome, najeżdżając jest ok, gdy koło zjeżdża z progu jest łup...
Byłem na 2 ścieżkach. 2 diagnostów oglądało. Amory pokazują niby 75 i 71 % czyli akceptowalnie... A ja mam nadal problem.
Elementy typu sworznie, drążki, gumy, tuleje albo sprawdzone i sprawne albo wymienione. w zawiasie luzów brak... No i co z tym zrobic ?
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri

Awatar użytkownika
drakerc
Posty: 129
Rejestracja: 2013-11-17, 00:35
Lokalizacja: Ełk

Re: Navigator - łupanie przedniego zawieszenia

2015-06-10, 18:42

Nie mam pojecia jak sie to po polsku nazywa ale mialem podobne objawy w swoim Lincolnie i u mnie był luz na części zwanej "steering idler arm" - koszt tutaj w USA to grosze, w Polsce niestety nie do zdobycia. Ta część jest z przodu auta tak jakby po środku stosunkowo wysoko zawieszona. Łatwo znaleźć. Wygląda to tak. Sprawdź czy nie ma luzu. Gdybyś chciał mogę pomóc załatwić z USA.

To jest nowa:
Obrazek

a to na aucie:
Obrazek

u mnie to nawet pukalo przy wjezdzaniu w dziury mniejsze na drodze

Prorok78
Posty: 97
Rejestracja: 2014-01-13, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: Navigator - łupanie przedniego zawieszenia

2015-06-10, 21:33

Hej :)
Taaa są dwa takie. po prawej idler, po lewej pitman..
Po 'naszemu' idler to wspornik drążka kierowniczego, a pitman to wąs przekładni kierowniczej. Oba do kupienia bez problemu, każdy z cena pomiędzy 130 a 200 pln w zależności czy MOG czy chińczyk... Oba mam nowe, dopiero co wymienione...
Tu ewidentnie jest tak jak by koła nic nie trzymało przy pracy w dół...Miałem tak w parchu jak urwałem mocowanie amortyzatora...ale tu wszystko wygląda niby ok...
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Navigator - łupanie przedniego zawieszenia

2015-06-10, 23:16

Stabilizator (łączniki / gumy) ???

Nie znam tego zawieszenia, ale drążek stabi widzę - ja w swoim wywalone zdemontowałem w weekend i autko luksusowo i cicho się zachowuje.
Pewnie do niego powrócę jak w wahaczach i stabilizatorze przywrócę tulejami wspawanymi ori średnicę i kupię i dotoczę polibuszki.

Gumy czasem z zewnątrz wyglądają oki, a tak na prawdę to gwint szpilki wali po metalu w stabi i wahaczu wyrabiając otwór sporo ponad wymiar...

A - i jeszcze jedno - po ile amorki mają zakres pracy na rozciąganie - może je rozrywać chce po lifcie lub są za krótkie jak ktoś wcześniej coś zmotał.

Dawno się to pojawiło ?
Ostatnio zmieniony 2015-06-10, 23:18 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Prorok78
Posty: 97
Rejestracja: 2014-01-13, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: Navigator - łupanie przedniego zawieszenia

2015-06-11, 11:21

Łączniki stabi mam wymienione. Mocowanie stabi - te śmieszne gumki również..
Amory przód to te hybrydy poduchowe, tył to poducha zamiast sprężyny plus klasyczny amor. Auto nie motane...
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri

jarek5.4
Posty: 213
Rejestracja: 2009-04-15, 00:25
Lokalizacja: POZNAŃ

Re: Navigator - łupanie przedniego zawieszenia

2015-06-13, 10:53

W sensie - koło wyjezdzając z dziury zachowuje sie poprawnie i czuć tłumienie amora, ale wjezdzając w dziure po prostu koło wpada. Dzieje się tak z obu stron z przodu.
To samo na progach zwalniających. Te szerokie, łagodne - ok. Te niby plastikowe wąskie i strome, najeżdżając jest ok, gdy koło zjeżdża z progu jest łup...

Witam . ja rozumiem to tak że to jest ciężkie auto i nie koła wpadają w dziurę i lecą w duł tylko cały przód auta czyli wahacz pracuje w górę no chyba że jest to wyskok przy szybkim najechaniu na garb spowalniający i wtedy wahacz pracuje w duł na max do ograniczników, no i lądując na ziemi dociskany jest całą masą auta No i jeżeli wszystkie elementy ruchome zawieszenia sprawdziłeś to może poduchy silnika skrzyni.Ja na przykład jak nagle hamuję to po poszczeniu hamulca mam wrażenie a może tak jest jak by mi silnik i skrzynia się przesuwał (wracał na swoje miejsce)
jarek.s 505300707

Prorok78
Posty: 97
Rejestracja: 2014-01-13, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: Navigator - łupanie przedniego zawieszenia

2015-06-13, 12:05

Szczerze mówiąc ja sie zastanawiam czy to nie przypadkiem skończyły sie te poduchy na których buda na ramie siedzi...:(
Wniosek taki z teko, że czasem to łupnięcie czyć na kierownicy... Cały układ kierowniczy włącznie z przekładnią siedzi na ramie i cały jest sprawdzony (drążki, końcówki, podpory itd...). jedyny element który łączy ramę i bude to 'lower steering shaft' czyli ten pręt łączący przekładnie z kolumna... A jako że kolumna również sprawdzona, wnioskuje że w opisanej powyżej sytuacji następuje lekkie przesunięcie budy względem ramy co powoduje naprężenie na tym elemencie i odczucie łupnięcia...
Zastanawiam sie tylko jak te mocowania sprawdzić...
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Navigator - łupanie przedniego zawieszenia

2015-06-13, 12:27

podnieś budę i zobacz czy się zrobi luz w tym miejscu jakąś metalową łychą
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

jarek5.4
Posty: 213
Rejestracja: 2009-04-15, 00:25
Lokalizacja: POZNAŃ

Re: Navigator - łupanie przedniego zawieszenia

2015-06-13, 16:34

no to jak mówisz że wszystko sprawdzone a czytałem watek o abs to masz zużyte piasty na tyle że dają ten
odgłos.
jarek.s 505300707

Prorok78
Posty: 97
Rejestracja: 2014-01-13, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: Navigator - łupanie przedniego zawieszenia

2015-06-15, 09:19

Piasty nie... sprawdzone, sa ok. ABS wariuje gdyż albowiem pokazuje błędy czujnika lewy/przód... Ale piast fizycznie jest ok, łożyska również...
Zastanawiam się czy to nie efekt delikatnego podniesienia na drążkach skrętnych...
Tył dałem odrobinke do góry, korzystając z regulacji czujnika wysokości. Przód podniosłem do góry właśnie na drążkach. Nie jest tego wiele. jakieś 2-3 cm więc nie powinno jaj robic żadnych...
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri

Prorok78
Posty: 97
Rejestracja: 2014-01-13, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: Navigator - łupanie przedniego zawieszenia

2015-06-16, 05:51

Się jeszcze zastanawiam...jaka powinna być odległość dolnego wahacza od odbojnika jego?Bo u mnie ona dość marna jest...2 może 3 cm... I może to lupanie pochodzi właśnie od uderzenia wahacza w odbojnik?
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”