Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
k-91
Posty: 168
Rejestracja: 2014-11-02, 11:44
Lokalizacja: Lublin
Model Explorera: 4.6 V8 3V 2007 Eddie Bauer

Uszczelnienie tylnego mostu...

2015-08-23, 08:12

Witam...
Poproszę o pomoc w doborze / zakupię części ( lub całego zestawu naprawczego) do cieknącego tylnego mostu w Explorerze IV z 2007r 4.6 V8 3V. Wydaję mi się że olej wydostaję mi się przez te łożyska półosi (uszczelniacze). Chciałbym jednocześnie wymienić wszystkie uszczelniacze i uszczelki. Poproszę o pomoc w namierzeniu tych części...czy kupię w Polsce (może coś pasuję od Expl III ?). Nie ma problemu abym kupił też coś w USA...RockAuto czy inny sklep....

Dziękuję za pomoc :-D

k-91
Posty: 168
Rejestracja: 2014-11-02, 11:44
Lokalizacja: Lublin
Model Explorera: 4.6 V8 3V 2007 Eddie Bauer

Re: Uszczelnienie tylnego mostu...

2015-08-24, 12:12

Poproszę o pomoc jaki mam kupić olej do tylnego mostu??? W USA Olkusz polecali mi syntetyk Motorcraft'u 75W-85 lub 75W-90, cena nie mała bo ok 150zł/litr. Mają tam też olej Motorcraftu 80W-90 prawie o połowę tańszy i nie wiem co mam kupić. Czy muszę dolewać ten modyfikator? Pilnie proszę o poradę bo muszę zamówić olej :-)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Uszczelnienie tylnego mostu...

2015-08-24, 12:15

jak masz LSD z tyłu to olej musi być albo gotowcem pod LS, albo musisz dolać modyfikator.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

k-91
Posty: 168
Rejestracja: 2014-11-02, 11:44
Lokalizacja: Lublin
Model Explorera: 4.6 V8 3V 2007 Eddie Bauer

Re: Uszczelnienie tylnego mostu...

2015-08-24, 12:19

No oki...to zaraz podniosę do góry i zakręcę kołami (podobno mają się kręcić w jednym kierunku to wtedy będzie LSD)....ale dalej nie wiem czy kupować ten drogi syntetyk czy ten o połowę tańszy???

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Uszczelnienie tylnego mostu...

2015-08-24, 12:23

ja lałem motula, wcześniej castrola. To gotowiec do LSD.

https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... ion-75w140
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Uszczelnienie tylnego mostu...

2015-08-24, 19:39

Na pewno nie takie jak napisali, jak masz LSD to zalej z dodatkiem jak nie to bez ale tak jak Radek pisał pełny syntetyk - 75W140
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Uszczelnienie tylnego mostu...

2015-08-24, 20:12

kudłaty kiedyś wymieniając olej w exie znalazł tabliczke w jezyku ichnim ;-) żeby zalewać olejem mineralnym a nie syntezą :roll:

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Uszczelnienie tylnego mostu...

2015-08-24, 20:21

kudłaty kiedyś wymieniając olej w exie znalazł tabliczke w jezyku ichnim ;-) żeby zalewać olejem mineralnym a nie syntezą :roll:
Ja mam napisane na tabliczce, że tylko syntetyk 75w140, jak nie lsd to w tych starych faktycznie można zalewać minerał, ale te nowsze już mają zmienioną konstrukcję - są mocno odchudzone i lubią sobie wyć, nie kombinowałbym z tym.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

k-91
Posty: 168
Rejestracja: 2014-11-02, 11:44
Lokalizacja: Lublin
Model Explorera: 4.6 V8 3V 2007 Eddie Bauer

Re: Uszczelnienie tylnego mostu...

2015-08-25, 11:31

Witam,
sprawdziłem na podnośniku jak jest z tym moim mostem i kręcąc kołem w jedną stronę drugie kręci się w przeciwnym kierunku....więc nie ma tego LSD. Na obudowie faktycznie jest napisane 75W140 SYNTH. Tak więc kupuję jakiś lepszy olej bez modyfikatora (a czy wlanie jego do mojego mostu może w czymś zaszkodzić czy wręcz przeciwnie?)

pozdr. Marek

p.s....jeszcze jedno, czy jest jakaś strona na której po wpisaniu vin'u mojego Forda będę miał szczegółowe dane jaki jest np: reduktro, skrzynia, most, jakie oleje wlewać do nich itd itd???

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Uszczelnienie tylnego mostu...

2015-08-25, 12:58

A jesteś pewien że nie masz LSD. Odkręcił bym dekiel i w ten sposób bym sprawdził, może być LSD nieżywe.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Uszczelnienie tylnego mostu...

2015-08-26, 13:51

Jak jest to walnięte, więc dodatek tutaj nic nie zmieni, chyba że wymiana tarczek i dodatek, na tabliczce pisze czy jest czy nie np. 3.55 LS, czyli przełożenie i blokada LSD, lub Open jak bez blokady.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

k-91
Posty: 168
Rejestracja: 2014-11-02, 11:44
Lokalizacja: Lublin
Model Explorera: 4.6 V8 3V 2007 Eddie Bauer

Re: Uszczelnienie tylnego mostu...

2015-09-30, 21:30

Witam...
Dzisiaj rozpocząłem kolejną walkę z mostem :-) . Parę dni temu wymieniłem tylko uszczelniacz wału napędowego, zlałem stary olej (czarny i gęsty jak cholera)..trochę przepłukałem i zalałem Motula 75W140. Przejechałem po wymianie ok 200-300km i niestety znowu mam przeciek na uszczelniaczu wału :-/ . Wydaję mi się że te uszczelniacze owe są strasznie liche w porównaniu z tym co było założone! No ale nic....idziemy dalej. Dzisiaj przyszła pora na uszczelniacze półosi i olej w ASB :lol: . Najpierw półosie, :lol: wyszły na boki bez problemów, olej zdecydowałem się wylać i zalać jeszcze raz nowym Motulem. Oczywiście nowe uszczelniacze do półosi też wyglądają o niebo gorzej niż te co były założone :-( , miałem kupione takie firmy National . Pomyślałem że jak mam wszystko rozbebrane to zobaczę co tam pod deklem słychać :lol: . Parę śrubek i wszystko jak na dłoni, na pewno nie mam tam LSD, zęby na moje oko w dobrym stanie...widoczne w niektórych miejscach delikatne wżery ale tragedii nie ma. Złożyłem wszystko do kupy niedawno, jutro zakładam na miejsce, zaleję olejem i zobaczymy....chociaż jestem pewny na 80% że teraz to dopiero będę gubił olej przez te uszczelniacze :-( .
Następnie olej z ASB w kanał, miska w dół...na magnesie nic nie było :-) . Nowy filtr, miska na miejsce...jutro zalewam olejem Revanol 6HP i zobaczymy co będzie :lol: ...


pozdr....Marek

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Uszczelnienie tylnego mostu...

2015-09-30, 23:36

Nie wiem co ty masz za uszczelniacze. Ja jak zmieniałem to kupiłem w "naszym" sklepie i po wymianie nic nie ciekło. Może masz już półośki wytarte w miejscu gdzie pracuje uszczelniacz?
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

k-91
Posty: 168
Rejestracja: 2014-11-02, 11:44
Lokalizacja: Lublin
Model Explorera: 4.6 V8 3V 2007 Eddie Bauer

Re: Uszczelnienie tylnego mostu...

2015-10-02, 14:03

Nie wiem co ty masz za uszczelniacze. Ja jak zmieniałem to kupiłem w "naszym" sklepie i po wymianie nic nie ciekło. Może masz już półośki wytarte w miejscu gdzie pracuje uszczelniacz?
Witam...
Ja też kupiłem te uszczelniacze w "naszym" sklepie, nie pamiętam w którym bo z rozpędu zamówiłem komplet w dwóch różnych :lol: i przyszły do mnie cztery uszczelniacze do półosi i dwa do wału :mrgreen: . Co ciekawe...do półosi oba sklepy przysłały mi takie same (firma National) ale do wału były już dwa różne, oczywiście tylko jeden z nich pasował :-/ .
Na razie tragedii nie ma...zobaczymy co będzie dalej.....

pozdr....Marek

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”