Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Arthur
Posty: 254
Rejestracja: 2013-09-12, 13:22
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: I I O H V `9 6

hamulce - wymiana przewodów hamulcowych

2015-12-07, 19:11

może Ktoś dać namiary na warsztat regenerujący hample, chcę a raczej muszę :lol: wymienić przewody, te z tyłu nad mostem - strach dotykać ...

przewaliłem trochę siana i nie znalazłem tego wątku odnośnie hamulców, a z tego co pamiętam to uwalony przewód równa sie brak hamulców po całości?

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: hamulce - wymiana przewodów hamulcowych

2015-12-07, 19:29

Tak jest, urwany jeden i nie ma wcale ;-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: hamulce - wymiana przewodów hamulcowych

2015-12-07, 19:45

Jak masz chęć to na alle masz rurk miedzianą i przyrządy do zarabiania. Ja tak sam robiłem, został mi jeszcze przód. Te oryginalne są z gównolitu robione więc warto całość na miedź wymienić. Awaryjne rozwiązanie kojotowe polega na odkręceniu na pompie przewódu i włożenie tam śruciny wedkarskiej a potem ponowne zakręcenie. Tyłu nie masz ale da się dojechać na przodzie do miejsca naprawy. Ja tak tydzień śmigałem po mieście.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Arthur
Posty: 254
Rejestracja: 2013-09-12, 13:22
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: I I O H V `9 6

Re: hamulce - wymiana przewodów hamulcowych

2015-12-07, 20:16

tak mi się przypomniały walki z maglem i przewodami którejś zimy ... ;-)
ach te wędkarskie patenty :mrgreen:
a stalowe trwalsze tylko droższe i nie zrobi się tak łatwo w warunkach domowo-warsztatowych? na miedzi szybciej ale słabsze co nie?
tak swoją drogą to słabizna z tym systemem hamulcowym ... Ktos coś wymodził żeby dodatkowo mieć .... sprawny na 100% ręczny może dałby radę chociaż zmniejszyć skutki utraty hamulców ...

a Flinstonowie to nie byli amerykańcami przypadkiem :x

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: hamulce - wymiana przewodów hamulcowych

2015-12-07, 22:28

w oryginale masz stalowe przewody,tak jak zdecydowana większość samochodów i tak samo w Fordzie,Fiacie czy innym Bmw po jakimś czasie rdzewieją,to normalne,stal + wilgoć=rdza,z czasem na tyle duża że przeżera przewody na wylot :-/ ,przewody stalowe w plastikowej otulinie też są niewiele lepsze-tam jak woda wejdzie,a wejdzie na pewno :-) ,to rdza powstaje tak samo.
przewody miedziane są zdecydowanie bardziej odporne na rdzę,chociaż jak wiemy miedź też się utlenia,ale jest to proces zdecydowanie wolniejszy niż w przypadku stali.
zakładaj przewody miedziane,są tanie i łatwo się je kładzie,a jak już założysz to zapomnisz o temacie przewodów ;-)
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: hamulce - wymiana przewodów hamulcowych

2015-12-07, 22:36

zakładaj przewody miedziane
a jak już założysz to zapomnisz o temacie przewodów
nie zgodzę się (to moje zdanie) w Niemczech auto z miedzianymi przewodami nie przejdzie przeglądu okresowego (tak jako ciekawostka)
w oryginale masz stalowe przewody,tak jak zdecydowana większość samochodów
nie widziałem auta w którym miedziany przewód hamulcowy wytrzymał więcej niż 15lat, a stalowe wytrzymują. U mnie stalowe fabryczne wytrzymały 19 lat.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: hamulce - wymiana przewodów hamulcowych

2015-12-08, 16:01

Mirek,masz rację oryginalne są stalowe,ale miedziane są zdecydowanie łatwiejsze w dorobieniu i większość osób z zacięciem do mechaniki poradzi sobie z ich montażem,nawet jeśli ulegną destrukcji za 10-15 lat to ich wymiana nie jest kłopotliwa(poza tym niewiele samochodów załapie się na kolejną wymianę przewodów,ponieważ będą miały około 30 lat :-> ),nie wiedziałem że Niemczech przewody miedziane są nie OK(chętnie dowiem się dlaczego),u nas nie ma chyba przepisów które nie dopuszczają samochodów z miedzią do użytku.
A tak z ciekawości,na jakiego typu przewody wymieniłeś swoje,miedziane czy stalowe,jeśli stalowe to jakie-używane czy nowe dorabiane,bo z tego co pamiętam z pracy w Fordzie to nie oferują w sprzedaży gotowych przewodów stalowych,tylko dorabiane.(nie pytam złośliwe,tylko ciekawości).
ja założyłem u siebie miedziane,klientom też zakładam miedziane ;-),chociaż czytałem kiedyś o tym że miedź źle znosi kontakt z paliwami,ale podobno przewody hamulcowe miedziane są z innego stopu,który jest odporny na kontakt z paliwami i inną chemią motoryzacyjną. ;-)
pozdr.
chyba znalazłem,o co chodzi z tymi Niemieckimi przepisami,podobno przewód miedziany może pęknąć podczas gwałtownego hamowania,szczególnie w samochodach wyposażonych w układ dodatkowego wspomagania nagłego hamowania,piszą jeszcze że jest mniej odporny na drgania i w związku z tym na łączeniach może pojawić się nieszczelność (nie spotkałem się jeszcze z czymś takim) i miedź jest mniej odporna na wysoką temperaturę płynu hamulcowego,w związku z czym może się odkształcać i doprowadzić do nieszczelności (jakoś ten argument do mnie nie przemawia,płyn hamulcowy może mieć wysoką temperaturę w zacisku,później jest przewód elastyczny,a na końcu przewód sztywny,a w nim płyn raczej wysokiej temperatury chyba już nie ma (piszę chyba bo nigdy tego nie sprawdzałem,ale sprawdzę przy najbliższej okazji :-) )
Ostatnio zmieniony 2015-12-08, 16:22 przez karolb863, łącznie zmieniany 1 raz.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: hamulce - wymiana przewodów hamulcowych

2015-12-08, 16:45

Z miedzią jest tak że jak wyprofilujesz to już nie powinieneś więcej wyginać doginać itp... każda zmiana kształtu utwardza miedź. W przypadku kiedy występują ruchy, drgania itp w tych miejscach powstaje utwardzenie po pewnym czasie może taki przewód pęknąć. W przypadku podgrzewania występuje zjawisko zmiękczania miedzi w trakcie stygnięcia, co też powoduje utratę odporności na pękanie. Do tego wszystkiego systemy ABS itp... powodują kolejne agresywne działania na miedź. Plus reakcja miedzi na płyn który jest bardzo podatny na pochłanianie wilgoci, w wyniku czego jest agresywny dla miedzi. Dlatego miedź jest mało pożądanym choć bardzo wygodnym materiałem.

U siebie niestety założyłem przewody miedziane. Kiedy robiłem u siebie wymianę nie miałem jeszcze świadomości i takiej wiedzy jak dzisiaj na temat miedzianych przewodów hamulcowych.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: hamulce - wymiana przewodów hamulcowych

2015-12-08, 17:01

Pewnie masz rację,chociaż nigdy nie spotkałem się z pękniętym lub rozszczelnionym przewodem miedzianym,jedyne nieszczelności powstawały z powodu niedokładnego zakończenia przewodu,ale może niedoskonałości wychodzą po wielu latach użytkowania.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: hamulce - wymiana przewodów hamulcowych

2015-12-08, 21:28

U mnie stalowe fabryczne wytrzymały 19 lat.
u mnie 21 :P

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: hamulce - wymiana przewodów hamulcowych

2015-12-08, 22:44

U mnie też 19, ale przód jeszcze stalowy - nie ma czasu na wymianę .
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: hamulce - wymiana przewodów hamulcowych

2015-12-09, 22:35

u mnie 19, w tym roku przetarło się na moście z tyłu
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Arthur
Posty: 254
Rejestracja: 2013-09-12, 13:22
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: I I O H V `9 6

Re: hamulce - wymiana przewodów hamulcowych

2015-12-18, 22:13

wracam powoli do tematu i rozglądam się za warsztatem, jakaś opinia i namiar na warsztat w warszawie mile widziana :-P może Ktoś przerabiał to w warszawie lub okolicach ... no co ? wszyscy sami leżeli pod autem i wymieniali :roll:

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: hamulce - wymiana przewodów hamulcowych

2015-12-19, 11:20

A ja już mam cały tył w miedzi, oraz nowe elastyczne przewody. Oryginalnie stalowy już miał podejrzany wygląd i nie miałem pewności co do nich

Arthur
Posty: 254
Rejestracja: 2013-09-12, 13:22
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: I I O H V `9 6

Re: hamulce - wymiana przewodów hamulcowych

2016-01-11, 14:46

śnieg spadł ... ABS raczej nie działa .... z tyłu przy moście mam dwie wtyczki wypięte, jedna wiem że od nivo, druga może to czujnik ABS, bo innej już tam chyba nie ma ... ale dlaczego nie pali się kontrolka (wszystko z nią OK) zapala się po przekręceniu kluczyka, paliła się też przed wymianą piasty.
Z opisów wiem że pedał powinien mocno drgać podczas hamowania szczególnie na śniegu ... nie mam tego. Zjechane klocki tył chyba nie grają roli, mam wrażenie że tył w ogóle nie hamuje albo słabiej niż kiedyś... poradźcie co :lol:

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”