Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Morelia
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 11:50
Lokalizacja: Krosno
Model Explorera: 4.0 SOHC Limited 1999r

Cieknące amortyztory

2017-09-29, 22:52

Cześć wszystkim
Stałem się szczęśliwym posiadaczem EX II . Auto ma z tyło amortyzatory Nivo, niestety są całe zalane. Bardzo podoba mi się patent z tym pompowaniem dlatego się zastanawiam czy jest jakiś sposób na zostawienie pompowania a wymianę samych amortyzatorów?
To na ten moment moje podstawowe pytanie, ale przy okazji chciałbym zapytać w razie możliwości podmiany amortyzatorów czy dało by się podnieść tył o 1-2 cale bez negatywnego wpływu na działanie Nivo. Z tego co wiem to przód idzie o tyle zrobić samym podkręcaniem.
No i trzecia rzecz. W aucie mam założone opony 255/70/16 (felgi oryginalne Limited), jak dobrze liczę to 31 cali. O ile dobrze wyczytałem to takie są standardowo czy ktoś podmienił na większe bez liftu?

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Cieknące amortyztory

2017-09-29, 23:42

opony masz standardowe,amortyzatory można kupić,tył podniesiesz za pomocą dłuższych wieszaków resorów i przestawieniem czujnika nivo i pewnie resory lekko już oklapły-jest to wszystko opisane na forum.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Cieknące amortyztory

2017-09-30, 09:42

Jeżeli opony seryjne (zalecany wymiar) to nie wiem jak to się stało że wyszło aż 31"
763,4:25,4=30.0551
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Morelia
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 11:50
Lokalizacja: Krosno
Model Explorera: 4.0 SOHC Limited 1999r

Re: Cieknące amortyztory

2017-09-30, 11:54

Liczyłem w ten sposób:
- średnica osadzenia (felgi) to 16 cali x 25,4 mm = 406,4 mm
- wysokość profilu to 75% x 255 mm = 191,25 mm
- średnica opony = 406,4 mm + 2 x 191,25 mm = 788,9 mm
- średnica opony w calach: 788,9 mm / 25,4 mm = 31,06 cale

Gdzieś popełniłem błąd?

Co do tematu amortyzatorów to jestem już mądrzejszy o kilka godzin wyszukiwania i mam konkretniejsze pytanie.
Gdybym chciał zrobić lift 2 i mieć nadal pompowane amortyzatory to na jakie je wymienić? Bo rozumiem, że dobrze by było dać dłuższe niż oryginały.

P.S. Czy poza względami ekonomicznymi są jakieś minusy pozostawienia NIVO?

Edit. Już widzę błąd policzyłem wysokość profilu 75% a nie 70. Faktycznie wychodzi niewiele ponad 30 cali.

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Cieknące amortyztory

2017-10-01, 11:00

2 cale to exy z pompowanymi na 4 koła amorkami, automatycznie się podnoszą jak się zapina 4x4 low.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Morelia
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 11:50
Lokalizacja: Krosno
Model Explorera: 4.0 SOHC Limited 1999r

Re: Cieknące amortyztory

2017-10-01, 22:36

Ja mam pompowane tylko z tyłu, ale chciałbym go odrobinę podnieść. Amortyzatory niby się pompują, ale są bardzo pordzewiałe i zalane, nie wiem czy lepiej zostawić czy wymienić na jakieś dłuższe....

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Cieknące amortyztory

2017-10-04, 20:59

wywal nivo... jeden problem mniej... opony 32 '' przy 2'' liftu spokojnie wystarczają...przód podkręcasz na drążkach a tył robisz na dłuższych wieszakach i jest oki...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Cieknące amortyztory

2017-10-04, 21:02

Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Morelia
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 11:50
Lokalizacja: Krosno
Model Explorera: 4.0 SOHC Limited 1999r

Re: Cieknące amortyztory

2017-10-04, 21:43

Dzięki za linka z Twoim tematem, dużo można się dowiedzieć.
Moje amortyzatory wyglądają fatalnie, ale o dziwo pompują się i trzymają. Podoba mi się to i chciałbym je zostawić.
Co do wymiany wieszaków to biorę tą opcję pod uwagę tylko boje się zostawić amortyzatory bez przedłużania.
W sumie to skłaniam się ku oponom 275/70/16 (32x11x16) ciut bardziej niż 265/75/16 (32x10.5x16) więc może wystarczyło by podkręcić tylko trochę z przodu drążki, a tył nie wiem... może wyklepać resory albo dać w nich jakieś przekładki lub podkładki?
Zastanawiałem się też czy tego oryginalnego wieszaka nie można po prostu jakoś bardziej pionowo przykręcić?

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Cieknące amortyztory

2017-10-04, 22:05

Tylny wieszak musi być ruchomy - zauważ że resor prostując się staje się dłuższy a wyginając krótszy. Przedni wieszak jest na stałe do budy.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Morelia
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 11:50
Lokalizacja: Krosno
Model Explorera: 4.0 SOHC Limited 1999r

Re: Cieknące amortyztory

2017-10-04, 22:57

Czyli muszę przedłużyć tylni wieszak tak?
A co z amortyzatorem, da sobie radę czy też go trzeba jakoś wydłużyć?

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Cieknące amortyztory

2017-10-05, 00:52

poczytaj o tym rozmiarze opon,coś mi się kojarzy że bez podcinania z przodu się nie obejdzie :)
tel. 606414212

Morelia
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 11:50
Lokalizacja: Krosno
Model Explorera: 4.0 SOHC Limited 1999r

Re: Cieknące amortyztory

2017-10-05, 09:20

Czytałem sporo o oponach z tym docinaniem to podobno różnie bywa. Biorę taką ewentualność pod uwagę, bo w sumie one raczej obcierają na szerokość przy skręcie, a nie na wysokość więc podnoszenie niewiele tu ma znaczenia. Inna sprawa, że większość użytkowników forum ma chyba założone 265/75, a ich średnica jest trochę większa niż tych 275/70. Bardziej mnie martwią póki co te amortyzatory, czy ich nie rozerwie skoro będą pracowały na starcie już naciągnięte o kilka cm.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Cieknące amortyztory

2017-10-05, 10:24

Amorki dedykowane do liftu lub przedłużki. Ja dałem przedłużki od strony budy. Jeżeli śmigasz tylko po prostym, czarnym to same dłuższe łapy amorkom nie powinny saszkodzić. Na dobicie amorka możesz zaradzić dając odpowiednie bałwanki do ramy (odboje) a na rozerwanie jest patent z taśmami ograniczającymi opuszczenie mostu. Jeżeli śmigasz w teren i zdarza ci się spory wykrzyż a na prostych zdażają się skoki w powietrzu to potrzebne są oba patenty. Ale najlepsza opcja jak na początku - DEDYKOWANE DO LIFTU :)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Morelia
Posty: 23
Rejestracja: 2017-07-13, 11:50
Lokalizacja: Krosno
Model Explorera: 4.0 SOHC Limited 1999r

Re: Cieknące amortyztory

2017-10-05, 10:37

Z przodu jest dość prosta sprawa z tymi przedłużkami, ale jak to zrobić z tyłu?
Mógłbyś coś więcej napisać o tym patencie z taśmami?

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”