Strona 5 z 8

Re: Legenda brązowego kabelka

: 2013-03-04, 21:09
autor: Robert Kamyk
pewnie... ohv z 4x4HI ( stały napęd na przód bez reduktora) masz i to jest ważne w terenie...

Re: Legenda brązowego kabelka

: 2013-03-04, 21:39
autor: SZCZooR
Ja zrobiłem.. polecam.. masz ohv jak ja więc 4hi się przyda.
Do tej pory na auto nie dało się w terenie bo zanim się przód dołączył to ja już siedziałem heheh..
teraz nawet jak siądzie to się można wyratować..

Re: Legenda brązowego kabelka

: 2013-03-04, 21:56
autor: Wojciechow
No to po modyfikacji w OHV będzie (pisane za Radkiem) ...
Czy pomożecie uzupełnić znaki zapytania ???

2 HI - napędzany przód
???

2 LO - napędzany przód
???

4 AUTO - napędzany tył, przód dopinany automatycznie
Jazda po asfalcie, po mokrej nawierzchni, ew. po śniegu

4 HI - napędzane obie osie
Jazda po nieutwardzonej nawierzchni, głęboki śnieg, lód

4 LO - napędzane obie osie
Jazda w ciężkim terenie, wygrzebywanie się z błota i z piachu

Re: Legenda brązowego kabelka

: 2013-03-04, 21:59
autor: Speedo
2hi z przodu i 2 lo z przodu nie bedzie

do tego co wymieniles to bedzie jeszcze 2lo z tylu

Re: Legenda brązowego kabelka

: 2013-03-04, 22:11
autor: Robert Kamyk
Wojciechow, prześledź ten temat... jest tak wszystko...
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... php?t=5365

Re: Legenda brązowego kabelka

: 2013-03-04, 22:51
autor: SZCZooR
Wojciechow, miałem ten sam problem kiedyś.. niestety dopiero łopatologiczne wytłumaczenie pomogło mi a nie czytanie forum.. mimo ze czytałem razy kilka..

Masz silnik ohv więc masz tak jak i ja 2wd, 4auto i 4low.
Tu chyba jasne wszystko nie?
Po zrobieniu kabelka dostajesz 4hi przy włączonym auto i właczonym bwm. w praktyce oznacza to ze od razu masz naped na 4 a nie jak tył juz sie grzebie.
2low w sumie sam nie wiem po co jest bo jeszcze nigdy nie uzyłem.

Co do Twojego podziału to na czarnym możesz użyc z tego co mi wiadomo tylko 2wd oryginalnego i 4auto oryginalnego :mrgreen:

Mam nadzieje że teraz jasno jest ;-)

Re: Legenda brązowego kabelka

: 2013-03-04, 22:55
autor: Agusia
i musisz pamiętać aby bwm był wyłączony gdy gasisz silnik bop aku padnie, ta modyfikacja włączona ciągle pobiera prąd.

Re: Legenda brązowego kabelka

: 2013-03-04, 23:05
autor: bondek
2low w sumie sam nie wiem po co jest bo jeszcze nigdy nie uzyłem.
2low świetnie się sprawdza, gdy masz długie zjazdy w dół i możesz użyć silnik jak retarder w ciężarówkach (mocno hamujesz silnikiem i nie spalisz hamulców), jednocześnie nie masz dopiętego przodu, więc możesz wykonywać zakręty. Mocno pożyteczna sprawa :-)

Re: Legenda brązowego kabelka

: 2013-03-04, 23:13
autor: MirEx68
i musisz pamiętać aby bwm był wyłączony gdy gasisz silnik bop aku padnie
Albo wystarczy się podpiąć do prądu - po kluczyku. ;-)

Re: Legenda brązowego kabelka

: 2013-03-04, 23:19
autor: jacek4
No i jeszcze przydatne na długich podjazdach w górach, oraz na ABS-ów na światłach w Banditen Motor Wagen ;-)

Re: Legenda brązowego kabelka

: 2013-03-05, 01:43
autor: SZCZooR
jacek4, daj spokoj.. takich z bmw to ex robi z wywalona uszczelka pod glowica, na mtkach i z 20 workami cementu na pace.. hehehe

Re: Legenda brązowego kabelka

: 2013-03-05, 23:11
autor: karolb863
teraz trochę podpadnę zwolennikom bwm,ale naprawdę nie odczułem nigdy potrzeby posiadania 4x4 HI :-) ,może w zbyt słaby teren jeżdżę,ale nawet zimą nie odczuwałem momentu kiedy przód się dołącza,a sprawdzałem milion razy czy działa i działał za każdym razem,nie wiem czy szybkość reakcji całego tego 4x4 Auto jest uzależniona od "zgrania" ABS-u ze sterownikiem 4x4,czy może prąd u mnie jakoś szybciej przechodzi przez przewody :-> jedyny argument który przemawia za bwm to dla mnie hamowanie silnikiem,albo długie podjazdy pod górę ,więc może kiedyś się zdecyduję i przetnę w odpowiednim miejscu odpowiedni kabelek :grin:

Re: Legenda brązowego kabelka

: 2013-03-05, 23:20
autor: bondek
Myślę, że to zależy od "urody" auta ;-)
U mnie BWM było koniecznością, ponieważ na Auto po mocniejszym dodawaniu gazu momentalnie przód dołączał się i odłączał, szarpiąc okrutnie, sprawiając wrażenie, że jadę wyboistą drogą. :-/
Ten stan rzeczy zresztą w ciągu roku doprowadziło do rozciągnięcia łańcucha w reduktorze, jak spagetti :-P
Więc wraz z wymianą reduktora zafundowałem sobie BWM i zamiast Auto mam 2H przez całe lato, jedynie na śliskim pozwalam fikać przodowi :lol:

Re: Legenda brązowego kabelka

: 2013-03-05, 23:48
autor: Robert Kamyk
karolb863, w moim przypadku... 4x4 hi fajnie sprawdzało się... polecam...

Re: Legenda brązowego kabelka

: 2013-03-09, 21:32
autor: dyfrend
No to po modyfikacji w OHV będzie (pisane za Radkiem) ...
Czy pomożecie uzupełnić znaki zapytania ???

2 HI - napędzany przód
???

2 LO - napędzany przód
???

4 AUTO - napędzany tył, przód dopinany automatycznie
Jazda po asfalcie, po mokrej nawierzchni, ew. po śniegu

4 HI - napędzane obie osie
Jazda po nieutwardzonej nawierzchni, głęboki śnieg, lód

4 LO - napędzane obie osie
Jazda w ciężkim terenie, wygrzebywanie się z błota i z piachu
upraszczając w standardzie masz
2wd czyli robi sam tył
4AUTO czyli nie robi tył a samochód stwierdza że pomoże przodem i jak już robi tył to odłacza przód
4LOW czyli robi tył i przód na zredukowanym przełożeniu[więcej siły]
po wprowadzeniu "brązowego kabelka] dojdzie ci:
4HI czyli ty decydujesz czy i kiedy rozpiąć przód [takie AUTO na stałe]
oraz 2LOW czyli sam tył na zredukowanym przełożeniu, bez przodu [ przydaje się naprzykład w górach, na stromym zjeżdzie albo podczas ciągnięcia przyczepy po czarnym, ponieważ jak wiadomo, nie można jeździć z zapiętym przodem na asfalcie bo rozdupisz napędy]
:mrgreen: ;-)