Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Regulator napięcia

2015-10-30, 18:44

Czy ktoś może wie gdzie można zakupić nowy taki regulator napięcia od alternatora.
Numery F798 US 174 1.. praktycznie nic nie mówią.
Załączniki
IMG_20151030_183534.jpg
IMG_20151030_183534.jpg (68.29 KiB) Przejrzano 6639 razy
IMG_20151030_183546.jpg
IMG_20151030_183546.jpg (79.73 KiB) Przejrzano 6639 razy

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Regulator napięcia

2015-10-30, 19:24

na Kaczym Dole pytałeś?
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Regulator napięcia

2015-10-30, 20:16

Jeszcze tam nie pytałem.
Przejrzałem stronę http://www.traxx.com.pl/start.asp?WCU=~TUc%3D ale nic podobnego ze zdjęć nie znalazłem. Jest tylko dostępny mostek prostowniczy http://allegro.pl/nowy-mostek-prostowni ... 25943.html

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Regulator napięcia

2015-10-31, 10:01

Znalazłem mój alternator http://www.ebay.pl/itm/Generator-135A-F ... SwYHxWLgpk
Według tabeli to mój alternator pojawił się w połowie 1998r, a póżniej wszedł do Mustanga w 2004/2005r.
Może ktoś wymienił albo zamówił mocniejszy.

Awatar użytkownika
olekk
Posty: 44
Rejestracja: 2015-12-21, 18:00
Lokalizacja: wlkp
Model Explorera: E II SOHC 98r /był/
Kontakt: Strona WWW

Re: Regulator napięcia

2016-06-20, 22:39

Żeby wykręcić regulator trzeba demontować alternator, padło mi w fordzie ładowanie pali się kontrolka aku, napięcie na odpalonym 11,8V więc to chyba regulator co... :roll: :roll:

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: Regulator napięcia

2016-06-20, 22:45

jak pada regulator to podstawowy objaw to wzrost napięcia wraz ze wzrostem obrotów
to wygląda na brak ładowania, altek do wydłubania
692754476

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Regulator napięcia

2016-06-20, 23:30

jak ci się zaświeciła kontrolka to znaczy że bieżnia na komutatorze poszła się walić
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Regulator napięcia

2016-06-21, 00:30

U mnie raz tak było, ale to fajna opcja, bo następna awaria to yrwany wirnik - tak to nazwali - nie do naprawy... podobno.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
olekk
Posty: 44
Rejestracja: 2015-12-21, 18:00
Lokalizacja: wlkp
Model Explorera: E II SOHC 98r /był/
Kontakt: Strona WWW

Re: Regulator napięcia

2016-06-21, 08:17

Ok dzięki za info :? , alternator na 3 śrubach siedzi nie jest chyba problematyczne wydłubanie go??

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Regulator napięcia

2016-06-21, 09:29

3 śuby 15 i średnią grzechotkę wkładasz w w czworokątny otwór w napinaczu żeby poluźnić pasek

dołączyć filmik ? :D
(taki żarcik jakbyś mnie jeszcze za mało poznał) :P

jacek4 wszystko jest w jednej osi sprasowane dlatego nie nienaprawialne
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Regulator napięcia

2016-06-21, 10:24

Ale to urwanie wirnika (tzw) to po prostu upaliło się połączenie jednego uzwojenia. Spec mówił że nie można polutować bo będzie nie wyważone a wirnik ma 18 tysi obrotów. (przesadził ? )
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Regulator napięcia

2016-06-21, 10:27

nie jestem specem ale wydaje mi się że ma tyle co silnik
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Regulator napięcia

2016-06-21, 11:52

no, nie jesteś ;) wystarczy popatrzeć - duże koło na wale i malutkie na alternatorze...
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
olekk
Posty: 44
Rejestracja: 2015-12-21, 18:00
Lokalizacja: wlkp
Model Explorera: E II SOHC 98r /był/
Kontakt: Strona WWW

Re: Regulator napięcia

2016-06-21, 22:01

:-D altek juz regenerowany jutro odbieram,



.......

(taki żarcik jakbyś mnie jeszcze za mało poznał) :P

..........


hmmmm :-D :-D z zaczepami pasów o wysyłce tydzień temu też żartowałeś..... ;-) ;-)

wyślij w końcu proszę :roll: :roll:

Wróć do „ELEKTRYKA, OŚWIETLENIE, ZAPŁON”