Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: problem pb/lpg

2016-05-10, 22:58

Karolu dlaczego sfajczyłeś przełącznik? :D mam kolegę starego gazownika który wyznaje zasadę że skoro prąd płynie z + do - to w tejże kolejności należy odłączać klemy z akumulatora żeby przerwać obieg w należyty sposób nie wiem czy to coś robi ale był przekonany w tym co mówił może twój przypadek potwierdzi tą zasadę
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: problem pb/lpg

2016-05-10, 23:21

a cholera wie dlaczego,zawsze odłączam najpierw minus,a podłączam najpierw plus,a później minus,ale to tylko dlatego żeby przypadkiem nie zrobić zwarcia kluczem podczas przykręcania klemy +,bo zawsze można przypadkowo dotknąć do masy.
zawsze tak robiłem i było dobrze,a tu nagle taka sytuacja :(
no chyba że źle robię,to poproszę o jakieś info,dlaczego powiniem robić odwrotnie,kiedyś gdzieś przeczytałem że kolejność odłączania i podłączania klem nie ma znaczenia,tylko chodzi o ewentualne zwarcie przy dotknięciu kluczem podczas przykręcania klemy +
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: problem pb/lpg

2016-05-10, 23:27

Karolu, bez względu na kolejność w jakiej będziesz odłączał klemy i tal Cię będę lubił :P
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: problem pb/lpg

2016-05-10, 23:41

i nawzajem ;-)
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: problem pb/lpg

2016-05-10, 23:47

Tak dla jasności Boris prąd płynie od - do + a nie od + do - ;) Więc na starcie upada teoria twojego gazownika. Kolejna sprawa, nie ma znaczenia, którą klemę odłączysz ;) Prąd i tak i siak przestanie płynąć, a ładunki pozostałe w obwodzie ( w kondensatorach) i tak i siak dokładnie tak samo się rozładują poprzez rezystory. Jak odłączył byś klemy i od razu po tym zwarł + i minus to faktycznie możesz coś uszkodzić, bo w obwodzie przez ułamek sekundy płynie potężny prąd, lecz to musiał byś mieć niezłego pecha ;) Komputery prąd poomija w takiej sytuacji ;) Jedyne co to możesz uwalić jakiś kondensator czymś takim, bądź spalić jakiś rezystor o niskiej mocy i nie za wysokiej oporności połączony w układzie w szeregu. Przy procesorach najczęściej masz diody transil, bądź zenera podłączone w odpowiednim układzie, które chronią przed czymś takim. Nasz komputerek główny ma :D Właśnie leży rozebrany na stole ;)
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: problem pb/lpg

2016-05-10, 23:58

Kamyk,czy w związku z twoją wypowiedzią,z której niewiele zrozumialem bo jestem noga z elektryki,moglem przypadkowo zjarać jakiś tam procesor siedzący w przycisku lpg,który być może nie posiada zabezpieczenia w postaci diód transil lub zenera podłączonych w odpowiednim układzie-czymkolwiek toto jest? :shock: :roll: :eek:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: problem pb/lpg

2016-05-11, 00:02

Procesor na 99% nie, ale jakieś inne gówienko czemuż by nie ;) Mogłeś przypalić rezystorek, bądź kondensatorek jakiś, ale i tak obstawiam że to akurat zbieg okoliczności ,że coś z przełącznikiem się stało. Procesory często w sobie mają też zabezpieczenia, ale to raczej jakbyś paluchami zwarł na samym procesorze jakieś piny ;), albo regulator napięcia padł.
Sam przełącznik LPG nie ma w sobie procesora, no chyba że to jakaś kosmiczna wersja :D Tam jest zwykły przycisk i kilka małych elementów elektronicznych.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: problem pb/lpg

2016-05-11, 00:15

podobno siedzi tam procesor LM324,brzmi trochę kosmicznie,ale ja się nie znam,najważniejsze żeby moja teoria się sprawdzila i po kolejnej podmianie przełącznika instalacja działała normalnie,utwierdza mnie w tym fakt że nie było żadnych błędów w sterowniku lpg,po prostu wyłączała się jakby coś odcięło jej zasilanie.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: problem pb/lpg

2016-05-11, 00:20

To nie procesor :D To prościutki poczwórny wzmacniacz operacyjny i to dość odporny :)Służy do wzmacniania, bądź porównywania sygnałów tak w uproszczeniu. Ale po co on tam to ja nie wiem ;)
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: problem pb/lpg

2016-05-11, 00:29

a ja już zupełnie nie wiem,nieważne,piwo mi się skończyło,rano podłączę wszystko na nowo i zobaczę czy działa,później napiszę o efektach :)
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: problem pb/lpg

2016-05-11, 00:30

Ciekawe co z tego wyjdzie :D
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: problem pb/lpg

2016-05-11, 21:28

zdaje się że teoria z uszkodzonym guzikiem właśnie upadla,dzisiaj rano podłączyłem z powrotem nowy przycisk i po przejechaniu 5km instalacja się wyłączyła :cry:
kocham ten samochód,ale co on jeszcze wymyśli?
tel. 606414212

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: problem pb/lpg

2016-05-12, 07:48

zrób dubla masy z aku do obudowy komputerka gazowego
692754476

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: problem pb/lpg

2016-05-12, 08:42

to też już zrobiłem :cry:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: problem pb/lpg

2016-05-12, 08:47

To może padł sterownik od gazu ?
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Wróć do „INSTALACJE LPG i UKŁAD PALIWOWY”