Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Krzychu85
Posty: 118
Rejestracja: 2015-04-08, 08:56
Lokalizacja: Poznań

Rewizja do pompy paliwa EX 1

2016-08-03, 12:27

Chciałbym prosić któregoś z kolegów forumowiczów co ma taką rewizję o namiar gdzie dokładnie wyciąć dziurę w EX 1 , poza tym że za siedzeniem kierowcy :)

Awatar użytkownika
Klubowicz tomgrodzisk
Klubowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2011-03-22, 17:23
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Model Explorera: ford explorer 4.0 1999r.

Re: Rewizja do pompy paliwa EX 1

2016-08-03, 13:41

Napewno nie za siedzeniem kierowcy, ale w dobra stronę idziesz.
fanexplor tel.668357337

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Rewizja do pompy paliwa EX 1

2016-08-03, 14:55

Właśnie że za siedzeniem kierowcy i w dobrą stronę idzie :-D. Kłania się szukajka ;-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Rewizja do pompy paliwa EX 1

2016-08-03, 22:25

zacznij wycinać za siedzeniem kierowcy,a jak nie będzie tam pompy to z drugiej strony :)
żartuję sobie,jasne że za kierowcą,chyba Decania opisał gdzie wyciąć dziurę,co prawda w II,ale w I powinno być bardzo podobnie.
tel. 606414212

Artur
Posty: 24
Rejestracja: 2015-07-20, 19:19
Lokalizacja: W-wa

Re: Rewizja do pompy paliwa EX 1

2016-08-03, 22:59

Pod siedziskiem. Wymiary w calach, musisz sobie przeliczyć.
Załączniki
Gas-Tank-Cut-Lines-measurme.jpg
Gas-Tank-Cut-Lines-measurme.jpg (15.69 KiB) Przejrzano 13735 razy

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Rewizja do pompy paliwa EX 1

2016-08-03, 23:47

A może by tak zrobić foto z wymiarami metrycznymi, lub jakiś szablon w PDF do druku, ale taki porządny a nie jak co nie którzy mają rewizję siekierą rąbana. Tak na użytek klubowy, z dopracowaną szczelną zaślepką wielorazowego użytku. :)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Rewizja do pompy paliwa EX 1

2016-08-04, 07:48

No to Jacku naprzód :) czy ktoś Ci zabrania? :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Rewizja do pompy paliwa EX 1

2016-08-04, 09:05

Jacek już ma wyrąbane siekierą... ;D :-D
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Rewizja do pompy paliwa EX 1

2016-08-04, 09:39

To jest dla mnie naprawdę nie pojęte, 4 śrubki z osłony, 2 z przodu baku i jedna od pasa mocującego bak przez otwóir tylnego koła odpinasz przewody, żeby założyć wieszasz przód a tył windujesz zwykłą żabką do góry.... 30 min demontaż, 20 składanie a wszyscy młócą te włazy czołgowe siekierami wiertarkami kilofami i innym gównem serce się kroi, nie łapie tego czy ludzie po prostu uwierzyli w to że to łatwiej ? Przecież w miejscu rewizji blacha jest 2 warstwowa, jak w profilu nawet jak zaślepisz to nie odetniesz dopływu wilgoci tam wszystko zaczyna korodować do tego przecinając kątówką nagrzewasz blachę i ją osłabiasz pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego.

A rysunek jest do dupy już z oka widać że nie wylezie kołnierz kosza cięcie zaczyna się za wcześnie i za mało zbiera tylnej ścianki.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Krzychu85
Posty: 118
Rejestracja: 2015-04-08, 08:56
Lokalizacja: Poznań

Re: Rewizja do pompy paliwa EX 1

2016-08-04, 22:54

Myślę że Boris wyczerpał temat :-D

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Rewizja do pompy paliwa EX 1

2016-08-04, 23:22

Boris nie wziął pod uwagę że nawet nowa pompa potrafi szybko się wysypać lub bublem okazać.( co nie Radek ? ) ;-) Także tego że zbiornik może być pełny i ciut waży, i nie kazdy ma możliwość użyć żaby czy innego podnośnika.
To że blacha podwójna to da się ogarnąć zamykając przestrzeń pomiędzy dwoma warstwami w miejscu cięcia.

Czasem taka wymiana pompy może zastać w kazdym miejscu i po to się przydaje. Kazdy ma prawo uszkodzić swojego exa wycinając otwory.

A co do mnie: Nie, nie mam jeszcze wyciętej rewizji. Pompę miałem wymienianą 2 razy, w tym drugim razie nawet 2 razy bo po zmontowaniu wszystkiego usiedliśmy przy stole i wpadła mi w rękę taka rzecz aby się pobawić, i okazało się że jest to filterek który powinien być na pompie :D A zasadnicza sprawa dla mnie: ze względu na konstrukcję nośną sam nie mogłem tego zrobić i zrobił to za każdym razem nasz kolega klubowy.

Ja już na takie awarię prędzej sobie przygotuję pompę elektryczną od trucka aby na zewnątrz zamocować, a stara w razie awarii posłuży tylko jako smok ssawny.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Rewizja do pompy paliwa EX 1

2016-08-04, 23:40

biorę to pod uwagę że się może wysypać po montażu, jak silnik skrzynia czy reduktor ale jakoś nikt nie odcina przedniego pasa żeby w przyszłości wyjechać z silnikiem paleciakiem jak w Audi S8 jakoś mimo awaryjności skrzyni nikt nie wali włazu w podłodze żeby było łatwiej dość do górnych śrub dzwona, osobiście i jest to tylko moja osobista opinia że wolałbym kilka razy zdjąć bak dołem czy nawet w terenie wykopać sobie dziurę w ziemi żeby tam dotrzeć niż jechać z kątówką ale to jest moja opinie bo zaraz znajdzie się ktoś kto będzie zdejmował bańkę 4 godziny i będzie miał pretensje :D

to już lepiej zewnętrzną zamontować i wtedy wymieniać co tydzień :D ja jednak wolałbym kupić taką co się nie popsuje :P
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Rewizja do pompy paliwa EX 1

2016-08-05, 00:28

Masz rację, jednak każdy inaczej podchodzi do tematu, nie którym wisi czy diaxem budę potraktuje. Mi kręgosłup zabrał troszkę możliwości, a da się u mnie bak wywalać bez żadnych podnośników i unoszenia auta czy kanału. A chciałbym móc poleżeć pod spodem i bak wywalic.
Na szczęście wiem jak go odpalić do czasu przełączenia na lpg nawet jak pompa nie działa :D

Kiedyś może wytnę, wtedy szablon może zrobię. Fakt faktem że dla tych co chcą to by się przydał.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Wróć do „INSTALACJE LPG i UKŁAD PALIWOWY”