Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Vida

Kłopoty z LPG

2009-02-22, 12:23

Mam założoną instalację LPG, wszystko działa w porządku jednak gazownik powiedział mi że Explorer nie ma przelewu i jak go zapalam to najpierw muszę 2-3 razy przekręcić kluczyk i dopiero mogę go zapalić. Czy ktoś z Was też tak ma?

Awatar użytkownika
sylwia
Posty: 275
Rejestracja: 2007-09-14, 21:06
Lokalizacja: Poznań

Re: Kłopoty z LPG

2009-02-22, 12:29

hmmm, pierwsze słyszę o czymś takim z kluczykiem,
a gdzie w pń był zakładany gaz z ciekawości ?

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Kłopoty z LPG

2009-02-22, 12:31

przelewu czego??
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
sylwia
Posty: 275
Rejestracja: 2007-09-14, 21:06
Lokalizacja: Poznań

Re: Kłopoty z LPG

2009-02-22, 12:32

przelewu czego??
też tak pomyślałam, ale głupio mi było to napisać, bo a nuż o czymś nie wiem :-P

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Kłopoty z LPG

2009-02-22, 12:38

mój zapala bez żadnego kombinowania :)
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Kłopoty z LPG

2009-02-22, 12:44

No mój tez bez korblowania kluczykiem i innymi rzeczami :mrgreen: . Pali na dotyk :-D
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Vida

Re: Kłopoty z LPG

2009-02-22, 12:47

przelew paliwa - gazownik tłumaczył mi to tak że po wyłączeniu silnika paliwo jest cofane do zbiornika i nie ma go w układzie paliwowym a dopiero po przekręceniu kluczyka jest zasysane czy jakoś tak, może coś pokręciłem ale nie znam się za bardzo. Do tej pory założyłem u niego 3 instalacje gazowe ale do europejskich samochodów i nie było problemów.

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Kłopoty z LPG

2009-02-22, 13:09

Vida, nie kombinuj tylko zwyczajnie odpalaj auto na benzynce.
Być może chodziło mu o to, że przy trzykrotnym przekręcaniu kluczyka trzy razy uruchomisz pompę paliwową i napełnisz układ paliwem... jednak to jakaś bzdura jest ogólnie.

Odpalaj auto normalnie na benzynce i przeskakuj na gaz jak będziesz potrzebować (najlepiej jak silnik się rozgrzeje)
Ostatnio zmieniony 2009-02-22, 13:10 przez Hubi, łącznie zmieniany 1 raz.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: Kłopoty z LPG

2009-02-22, 13:23

no chyba że gazownik coś namotał i auto nie odpala za pierwszym razem
może ci wmówił że te typy tak mają
sprawdz czy ci odpali za pierwszym przekręceniem
Ostatnio zmieniony 2009-02-22, 13:23 przez Marcin Koło, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Kłopoty z LPG

2009-02-22, 13:37

sprawdz czy ci odpali za pierwszym przekręceniem
powinien zapalić od razu :)
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Vida

Re: Kłopoty z LPG

2009-02-22, 19:53

...i nie chce zapalić dopiero jak drugi czy trzeci raz przekręce kluczyk to zapala bez niczego. Tak jakby nie dostawał paliwa za pierwszym razem. dziwne, chyba trzeba bedzie zweryfikowac to u innego gazownika.
Vida, nie kombinuj tylko zwyczajnie odpalaj auto na benzynce
A co do wpisu Hubiego - to ja nie kombinuje tylko nie po to kupiłem instalacje za 6tyś zeby bawić sie za każdym razem i manualnie przerzycać na gaz :shock:

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Kłopoty z LPG

2009-02-22, 19:58

hmm a moze zalozyl ci jakis sprytny wylacznik pompy paliwa ktory dopiero zalapuje za ktoryms tam razem przy odpalaniu jak dostanie info z kompa od gazu ze ma byc na PB

czasem to wlasnie druga generacja lepiej dziala i mozna auto odpalic awaryjnie na gazie jak pompa paliwa padnie :D takze sekwencja wygodna ale nie zawsze najlepsza ;-)

a za 6 tysi to chyba piata generacja - gaz w stanie cieklym a nie zwykla sekwencja...
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Kłopoty z LPG

2009-02-22, 19:59

tym bardziej powinien palić od kopa na benzynie jak każda sekwencja chyba że masz dziurę gdzieś w układzie paliwowym i po zgaszeniu silnika cofa się benzyna do baku
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

chevidan

Re: Kłopoty z LPG

2009-02-22, 20:22

możliwe że zamontowali wyłącznik pompy gdy auto jedzie na gazie.w takim przypadku po zgaszeniu auta np.wieczorem i odpalaniu na BP po nocy pompa nie napompuje za pierwszym razem paliwa do listwy wtryskowej.2-3 przekręcenia kluczyka i uruchamianie pompy pomaga.mogli tak zrobić ponieważ z tego co przeczytałem powiedzieli że ex nie ma przelewu paliwa(pompuje do listwy i nie ma powrotnego przewodu).
zdarzały się takie auta ale raczej gaźnikowe lub monowtryski i tam trzeba było stosować wyłącznik pompy żeby pompy nie męczyć.w ex jest przewód "przelewowy"(powrotny) i nie trzeba tego robic,a nawet nie powinno.

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Kłopoty z LPG

2009-02-23, 10:26

A co do wpisu Hubiego - to ja nie kombinuje tylko nie po to kupiłem instalacje za 6tyś zeby bawić sie za każdym razem i manualnie przerzycać na gaz :shock:
manualnie???

ja ma instalację za 1500zł i sama przełącza się na gaz po przekroczeniu 2tys obrotów (z resztą to chyba standard)

a co dopiero instalacja za 6 tys...
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Wróć do „INSTALACJE LPG i UKŁAD PALIWOWY”