Strona 1 z 3

Wymiana pompy paliwa i pływaka

: 2012-03-11, 21:59
autor: damian1737
Witam, chciałem dziś odpalić autko żeby wrócić do domu jakieś 100 km i lipa :eek: nie zapalił :-x Pompka głośno buczy i auto kręci na sucho więc zakładam, że padła i to z mojej winy bo chyba już od roku czasu nie pokazuje mi poziomu paliwa więc pewnie było za mało :-/ Dolałem i próbowałem kręcić ale nic więc zamówiłem na alledrogo taką http://moto.allegro.pl/pompa-paliwa-for ... 79909.html -myślę, że dobrą?? i pytanie mam takie czy ma ktoś jakiś patent jak zdjąć te przewody paliwowe???chciałem sprawdzić przy filterku paliwa czy podaje ale nie dałem rady ich zwalić :-/ a druga sprawa gdzie mogę zamówić pływak albo od czego mógłby pasować???

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

: 2012-03-12, 07:47
autor: Rad-T

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

: 2012-03-12, 08:19
autor: kszesz
Z lewej strony silnika masz taki wentyl jak od koła, spróbój gwoździem czy na przekręconym zapłonie siknie paliwem. Jak siknie to pompa podaje i masz przynajmniej pewność co do jednej przyczyny.

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

: 2012-03-12, 08:39
autor: miki666
jak cos to podjedz do mnie poszukam w garazu moze mam jakis plywak :-) bo kiedys zmienialem i chyba sie ostal to jak co to daj znac to poszukam :mrgreen:

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

: 2012-03-12, 18:01
autor: damian1737
Dzięki Radek za info i zestawik do przewodów paliwowych już zamówiony ;-) niestety nie mam możliwości sprawdzenia tak jak piszesz kszesz bo auto jest daleko od domu i dopiero pojadę w sobotę go reanimować :-)

miki to jesteśmy w kontakcie Dzięki wielkie za rady i pomoc :mrgreen:

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

: 2013-09-27, 17:48
autor: karmel
Panowie, dziś odpaliłem na benzynie, dogrzał się silnik, przełączył na gaz i podczas jazdy przełączyłem go znów na benzynę (jak się zagrzał) i wtedy zgasł. Nie mogłem go odpalić na benzynie, odpalił awaryjnie na gazie i chodzi normalnie, jednak na benzynie nie odpala (w stagu w trybie awaryjnym nie można przełączyć na benzynę). Bezpiecznik sprawny, przekaźnik paliwa sprawny. Na 95% pompa, niby ją słychać, ale już tego nie jestem nawet pewien, bo jest strasznie cicha. Po podłączeniu do odb pokazuje błąd p0232. Obstawiam pompę na 95%, teraz pytanie co kupić?!

1: http://allegro.pl/pompa-paliwa-ford-usa ... 99193.html

czy może

2: http://allegro.pl/pompa-paliwa-ford-exp ... 80995.html

Czy może coś zupełnie innego?

Niestety weekend, to od razu tego nie załatwię, muszę jeździć odpalając na gazie, mam nadzieje, że reduktor nie zamarznie, nie ma jeszcze takiego zimna na szczęście. Chyba że macie jeszcze jakieś inne pomysły to bardzo chętnie posłucham.

Pozdrawiam

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

: 2013-09-28, 20:22
autor: karmel
Odpowiadając samemu sobie, to była pompa, dziś zrzuciłem zbiornik i wymieniłem, zagadał exik od strzała. Jak ktoś jest ciekawy, to podpasowała pompa od Opla Corsy, trzeba było tylko przerobić wtyczkę.

Pzdr

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

: 2013-09-29, 14:53
autor: kszesz
Jak ktoś jest ciekawy, to podpasowała pompa od Opla Corsy, trzeba było tylko przerobić wtyczkę.
A wydajność nie za mała ?

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

: 2013-10-02, 21:04
autor: karmel
Pompa jest zamiennikiem pompy bosha, która po nr vin pasuje do mojego exa. Nie zauważyłem żadnych problemów z pompą paliwa. Działa wszystko jak najbardziej w porządku.

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

: 2013-10-05, 23:55
autor: Jankes
chodzi tylko o to by ciśnienie w systemie robiła jak fabryka nakazała - często jedna pompa wiele aut obskoczy - producenci wkładają to co jest pod ręką a nie wymyślają nic nowego - obudowa może być tylko inna i wtyczka... ale wtyczki są różne nawet rok do roku.

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

: 2013-10-08, 17:10
autor: karmel
Minęło 2 tygodnie, samochód znów zaczął chodzić tak samo. Po wciśnięciu pedału gazu do oporu na postoju zachowuje się tak:

http://www.youtube.com/watch?v=aHJoN7KcVpU

Przy okazji samochód ma znowu problemy z odpaleniem, wymieniać filtr czy coś znowu z tą pompą? Było wszystko w porządku, do poniedziałku/wtorku tego tygodnia...

Mam teraz w zbiorniku niecałą 1/4, a z garażu wyjeżdżam do tyłu pod górę, możliwe, że pompa zaciąga powietrze i się zaciera? Samochód się nie dławił, ani nie słabł nigdy podczas wyjeżdżania...
Jak zrobiony jest zbiornik? Możliwe, żeby pompa zaciągała powietrze?

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

: 2013-10-08, 17:47
autor: Jankes
całkiem możliwe, że masz zawalony filtr paliwa - sprawdzałeś filtr powietrza albo przepływkę?

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

: 2013-10-08, 17:52
autor: karmel
całkiem możliwe, że masz zawalony filtr paliwa - sprawdzałeś filtr powietrza albo przepływkę?
Na gazie jest OK. Przepływomierz czyszczony jakiś czas temu, było widać poprawę. Możliwe, że zaciągnęła pompa jakiegoś syfa? Dziś próbowałem ściągnąć filtr, ale nie dałem rady, musi mi to zrobić jakiś warsztat, bo ja niestety nie mogę sobie z nim poradzić. Dziś mimo usilnych prób nie dało się ściągnąć. Na filtrze jest data kwiecień 2006 rok.

Ile jest przegród w baku i gdzie się znajdują? Nie wierzę, że zlewa się wszystko do przodu i pompa zaciąga powietrze...

Przy dodawaniu gazu powoli kręci normalnie, nie tak jak na filmiku...

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

: 2013-10-08, 17:57
autor: Jankes
jeśli na gazie jest ok to definitywnie coś nie tak z paliwem - jeśli nie filtr to raczej pompa, spadła nagle jej wydajność - może się przytarła troszku? do zdjęcia filtra czy rozłączenia pompy potrzebujesz specjane gizmo, które wciskasz w przewód.

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

: 2013-10-08, 18:09
autor: karmel
Tak, czytałem już w jaki sposób, dorobiłem sobie special tool z blachy, jednak nie mogę sobie z tym poradzić. Poszukam kogoś w okolicy z końcówkami, może będzie miał więcej wprawy niż ja.