ako ciekawostkę podam, że to OHV 207 kucy ( sprawdzane po vinie kilka razy )
pierwotnie robiony na zamówienie dla jakiś federalnych ma rany postrzałowe
to była fura dla agentów z Archiwum X dar pojednawczy od kosmitów z planety MelMack
a tak serio to ten silnik ma potencjał konstrukcyjny do uzyskania większej mocy, a wałek w bloku jakoś specjalnie nie ogranicza możliwości silnika z drugiej strony wolę mieć wałek rozrządu w bloku niż zdawczy z SOHC który potrafi zatrzeć się, przekręcić na trybie czy nawet pęknąć na pół widziałem na własne oczy w Top Garage w Poznaniu gdzie pomagałem naprawić III-kę.
Wystarczy założyć odkurzacz a można kupić gotowe Kit'y w USA i będzie zasuwał jak kuna
w każdej kwestii są za i przeciw za gazem i przeciw gazowi jedni wolą OHV inni SOHC
co do jednego jestem pewien i nie jest to opinia zasłyszana przy piwie z kolegami w Pub'ie tylko doświadczenie wynikające z naprawiania od dłuższego czasu samych Exów:
1. uważam że konstrukcja SOHC jest tykającą bombą ale dającą szansę użytkownikowi że coś się dzieje nie halo z motorem, na ogół katastrofy dzieją się w wyniku ignorancji na zasadzie że dopóki nie wrócę lawetą udaje że jest OK
2. Na kilkadziesiąt Ex które do mnie trafiły była tylko JEDNA OHV-ka która kolebotała się w wyniku przytarcia 5 cylindra bo użytkownik nigdy nie ruszał świec i została wessana i wysrana
3. LPG
może chodzić dobrze gdy auto zostanie odpowiednio przygotowane do instalacji.
- rozrząd
- zawory i regulatory
- świece
- przewody
- cewka/ki
- sondy lambda
- pompa paliwa
- układ wtryskowy
- instalacja elektryczna muszą być w nienagannym stanie technicznym
wtedy pierwszy lepszy gazownik zamontuje i będzie hulało
dla przykładu mój sąsiad
Hans29 kupił EXII byłem przy tym cena w PL na miejscu 6000pln do rejestracji nie była zawrotna z opłatami wyszło 8t samochód zaraz od sprzedającego trafił do mnie w tydzień został doprowadzony do stanu bliskiego ideałowi i w takim stanie został oddany gazownikowi z wioski obok który exa robił pierwszy raz i auto nie było ANI RAZU na żadnej regulacji LPG raz zapalił się check ale to reduktor zwariował od upału chłop robi w policji trzaska kilometry odpala rano i w nocy i nic się nie dzieje.
4. Widziałem różne głowice z EX z LPG i nie dam sobie wmówić że LPG ma wpływ na zawory w ex bo nie ma wpływ ma kijowa mieszanka i jeżdżenie z CHECK ENGINE tłumacząc że on tak ma
Reasumując sam nie założę sobie LPG bo po prostu, ale też nie daje mi to prawa do traktowania z góry tych którzy na LPG jeżdżą z jakiegoś głupiego przekonania że tankując Pb jestem lepszy bo zostawiam więcej na Orlenie i mam złotą kartę Vitay. AMEN