Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Pogromcy mitów

2015-01-26, 22:51

Oglądałem sobie dzisiaj taki film amerykański i była tam scena pościgu jakich wiele

gość jechał Chargerem i pokazana była manetka biegów w kierownicy taka jak w Ex'ie

i zastanawia minie taki manewr: gość ucieka na wstecznym tyłem na pełnym gwizdku po czym kręci kierownicą i prawdopodobnie przy pomocy ręcznego odwraca furę z powrotem do kierunku jazdy i paląc gumę jedzie do przodu zastanawiam się czy to jest wytwór wyobraźni filmowców czy automatyczna skrzynia zniesie takie katowanie
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Pogromcy mitów

2015-01-26, 23:02

jednorazowo może zniesie :) ktoś chętny na testy? :-D :-P

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Pogromcy mitów

2015-01-27, 00:21

no właśnie sprzedałem jedynego exa z opcją 2wd
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Pogromcy mitów

2015-01-27, 02:30

Temat już był wałkowany, odpowiedź, nie zniesie. :-D
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Pogromcy mitów

2015-01-27, 09:04

temat był wałkowany i owszem... ale właśnie w cyklu "pogromcy mitów" na discovery
nie pamiętam dokładnie ale skrzynie trzeba lekko zmodyfikować na pewno poprzez usunięcie jakieś blokady uniemożliwiającej przerzucanie z D na R i odwrotnie w trakcie jazdy... nie pametam czy była to jedyna modyfikacja

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Pogromcy mitów

2015-01-27, 09:32

Temat już był wałkowany, odpowiedź, nie zniesie. :-D
temat był wałkowany ale dotyczył tylko opcji przełączenia z D na R w trakcie jazdy, w sensie czy się da :) a tutaj jest bardziej ostro :D

Awatar użytkownika
Marko
Posty: 336
Rejestracja: 2009-04-19, 19:24
Lokalizacja: Gdańsk
Model Explorera: Ex III V8 ; EX V V6

Re: Pogromcy mitów

2015-01-27, 09:46

To jeden z podstawowych manewrów, których umiejętność posiada każdy policjant w USA. Tzw. J-turn. Możliwy oczywiście do wykonania w aucie z automatyczną skrzynią. Kwestia wprawy (czego tam oczywiście uczą). Teoretycznie wygląda to prosto- w ostatniej fazie jazdy tyłem dźwignia zmiany biegów na N, w trakcie obrotu noga ostro w hamulec i w tej pozycji (hamulec wciśnięty) dźwignia na D. W praktyce , trening czyni mistrza. Ale nie wiadomo ile skrzynek trzeba zużyć aby osiągnąć wprawę. :-D

https://www.youtube.com/watch?v=3CQQalC3iNQ
Ostatnio zmieniony 2015-01-27, 10:00 przez Marko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Pogromcy mitów

2015-01-27, 16:53

Trzeba tylko pamiętać, że polis-usa-cary mają niestandardową skrzynię biegów (czytaj: wzmacnianą), odporną na wieeele błędów kierującego i/lub extremę w użytkowaniu służbowym...

Posiadanie takiego amcara (przygotowanego dla policji) jest marzeniem wielu miłośników i samochodów amerykańskich, i intensywnej ;) exploatacji pojazdu... :-D

Ps. ja też chętnie "przygarnąłbym" takie autko ;) , swego czasu nawet byłem jednym z chętnych na zakup policyjnej furki męża Urszuli... Ale mnie mooocno przelicytowali :/
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
Marko
Posty: 336
Rejestracja: 2009-04-19, 19:24
Lokalizacja: Gdańsk
Model Explorera: Ex III V8 ; EX V V6

Re: Pogromcy mitów

2015-01-27, 17:30


Ps. ja też chętnie "przygarnąłbym" takie autko ;) , swego czasu nawet byłem jednym z chętnych na zakup policyjnej furki męża Urszuli... Ale mnie mooocno przelicytowali :/
Co za problem ?
http://motocar.otomoto.pl/ford-crown-vi ... 66314.html
Bez żadnej licytacji, wręcz z możliwością negocjacji. Jak coś to mogę Ci też podesłać namiar na inną Vicky (P71 - wersja policyjna) troszkę starszą o jakięś 2 lata.

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Pogromcy mitów

2015-01-27, 17:53

Co za problem ?
Obrazek
:(
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
Marko
Posty: 336
Rejestracja: 2009-04-19, 19:24
Lokalizacja: Gdańsk
Model Explorera: Ex III V8 ; EX V V6

Re: Pogromcy mitów

2015-01-27, 18:01

Aaaa... Tzn. taki ogólnopolski problem. Myślałem ,że nie możesz znaleźć dobrego egzemplarza i cierpisz,że tamten Ci zlicytowali.

Awatar użytkownika
zBYcH
Posty: 465
Rejestracja: 2012-05-06, 14:06
Lokalizacja: Vietz lubuskie

Re: Pogromcy mitów

2015-01-27, 18:20

robiłem takie sztuczki automatem, i nadal jeździ ;) ( bardzo dawno temu) ale była to konstrukcja europejska VW passat i do tego kupiony od niemieckiej milicji.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Pogromcy mitów

2015-01-27, 22:00

Taki manewr wykonuje się nie ręcznym tylko zwykłym hamulcem jadąc do tyłu skręcamy koła i wciskamy. W automacie jak nasz wypadało by odłączyć abs aby podczas tego koła staneły w miejscu wtedy jak najbardziej da się wbić z R na D a po obrocie w pedał i kółka kręcą się do przodu.

Nie ma w tym manewrze wtedy takiej sytuacji że kółka kręcą się do tyłu a my wbijamy D.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Pogromcy mitów

2015-01-28, 09:57

naszymi Exami bys tego nie zrobił... skrzynia jest za wolna :)

Awatar użytkownika
drakerc
Posty: 129
Rejestracja: 2013-11-17, 00:35
Lokalizacja: Ełk

Re: Pogromcy mitów

2015-01-28, 14:16


Ps. ja też chętnie "przygarnąłbym" takie autko ;) , swego czasu nawet byłem jednym z chętnych na zakup policyjnej furki męża Urszuli... Ale mnie mooocno przelicytowali :/
Co za problem ?
http://motocar.otomoto.pl/ford-crown-vi ... 66314.html
Bez żadnej licytacji, wręcz z możliwością negocjacji. Jak coś to mogę Ci też podesłać namiar na inną Vicky (P71 - wersja policyjna) troszkę starszą o jakięś 2 lata.
Police Interceptory w Polsce niestety są tragicznie drogie... W USA sprzedawane na aukcjach są po prostu za grosze - brat zlicytował P71 z bodajże 2000 roku, z dość sporym przebiegiem, ale w pełni sprawną, za 750 dolarów. Auta są super, niezniszczalne, jednak jeśli miałbym wybór pomiędzy P71, a wersją cywilną to brałbym wersję cywilną. Niewiele osób o tym myśli, ale policyjne egzemplarze są zakatowane. Stoją włączone na jałowym biegu przez kilkanaście godzin dziennie, niekoniecznie są należycie serwisowane, a o książce serwisowej można zapomnieć. Ponadto dochodzi kwestia wyposażenia - te auta miały poinstalowane policyjne wyposażenie (syreny itd), a gdy zostają przeznaczone na sprzedaż, instalacja elektryczna do tych komponentów jest po prostu ucinana i to bardzo niedbale, nikt nie bawi się w ładne izolowanie przewodów, zabezpieczanie itd. Stąd też te Interceptory mają zawsze duże problemy z elektryką. Dochodzi też problem z przeciekaniem tych aut - w miejscach gdzie były zainstalowane koguty, syreny, oświetlenie zewnętrzne, megafon, a które zostały zdemontowane po kilku latach na 100% będą przecieki do wnętrza auta. Ponadto takie auta w 99% były łatane, naprawiane za pieniądze podatników, a więc najtańszym kosztem, więc to też widać. Ostatnia, najgorsza sprawa... Bałbym się kogokolwiek zaprosić na tylną kanapę do takiego auta. W większości z Interceptorów z tyłu jest prawdziwa rzeźnia niedbale wyczyszczona - krew, odchody i wszystkie inne płyny ustrojowe o których mógłbyś pomarzyć :D
Silnik, skrzynia - niezniszczalne, prawda (choć gównianie serwisowane). Ale reszta rzeczy w policyjynch autach to tragedia. Dlatego wersje policyjne są strasznie tanie i za kilkaset dolców ma się takie cudo, które w PL się sprzedaje za 30 tys zł, bo ludzie nie znają przeszłości i tego, w jaki sposób te auta są traktowane...

Wróć do „KASZTANIENIE”