Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Regulamin forum
UWAGA!!!
Ogłoszenie powinno zawierać pełny opis przedmiotu ogłoszenia wraz z ceną i minimum jednym zdjęciem. Link do aukcji może być tylko uzupełnieniem! Wymóg minimum jednego zdjęcia przedmiotu ma miejsce w przypadku sprzedaży całych pojazdów, jak również samochodów na części, oraz głównych części typu silnik, reduktor, skrzynia, blachy, tapicerka, szyby, koła, opony, etc. Ogłoszenia o sprzedaży samochodu na części powinno zawierać zdjęcie oólnego stanu samochodu, a w przypadku wystawienia konkretnego elementu również zdjęcie tego elementu. Wymóg minimum jednego zdjęcia nie obowiązuje w przypadku sprzedaży drobnych elementów typu łożysko, śruby, piasta, rączka, etc., których stan wizualny nie ma wpływu na działanie elementu. W uzasadnionych wypadkach moderator może jednak wymagać uzupełnienia ogłoszenia o zdjęcie.
Ogłoszenie nie spełniające reguł będą usuwane bez ostrzeżenia.
Ogłoszenia w dziale SPRZEDAM, pozostające bez odpowiedzi, zostają automatycznie usuwane po 90 dniach od chwili ostatniej aktywności/publikacji.

Pełny regulamin można znaleźć pod poniższym linkiem: REGULAMIN DZIAŁU GIEŁDA
Kassei
Posty: 8
Rejestracja: 2013-12-09, 01:31
Lokalizacja: Cieszyn

Skrzynię 4.0 SOHC albo całego EXPLORERA II

2018-10-24, 18:14

Witam,

szukam działającej skrzyni 5R55E albo bliźniaczej 5R55W lub 5R55S. Ewentualnie mogę nabyć całego Explorera II jak chce się ktoś pozbyć.

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Skrzynię 4.0 SOHC albo całego EXPLORERA II

2018-11-03, 14:32

5R55W i 5R55S to kompletnie inne skrzynie do 5R55E
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Kassei
Posty: 8
Rejestracja: 2013-12-09, 01:31
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Skrzynię 4.0 SOHC albo całego EXPLORERA II

2018-11-15, 19:49

Myślałem, że skoro wszystkie te skrzynie szły do tego samego silnika to można je stosować wymiennie. Doczytałem na US forach, że to nie będzie działać - trzeba by wymienić całą jednostkę napędową ze skrzynią. W takim razie:

Nadal szukam 5R55E lub całego explo z dobrze działającą skrzynią.

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Skrzynię 4.0 SOHC albo całego EXPLORERA II

2018-11-19, 20:28

Nie zastanawiałeś się by regenerować swoją ?
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Kassei
Posty: 8
Rejestracja: 2013-12-09, 01:31
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Skrzynię 4.0 SOHC albo całego EXPLORERA II

2018-11-20, 21:24

Generalnie u mnie sytuacje wygląda tak - nie mam explo mam Rangera Edge 4.0 z 2001 roku. Od początku jak go kupiłem jest jeden problem ze skrzynią. Po przełączeniu "P" na "D" trzeba odczekać chwilę zanim skrzynia zapnie bieg. Pomijając to skrzynia działa bez zarzutu ładnie przerzuca biegi nie ma problemu z wstecznym co się często zdarza w tej konstrukcji. W codziennej jeździe nie przeszkadza ale jest irytujące kiedy trzeba zrobić jakiś szybki manewr albo manewrować z przyczepą. Obawiam się też, że te objawy są spowodowane faktem, iż ktoś już kiedyś w tej skrzyni grzebał i źle ją złożył coś pomijając. Co prawda pomykam już tak ponad 2 lata ale mam obawę, że w końcu coś pierdyknie. Pomyślałem więc sobie, że kupię drugą skrzynię na "odkład" zrobię jej przegląd a jak ta co mam ją założoną padnie to po prostu ją założę. Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem, który dobrze zna tą konstrukcję na temat tych objawów. Jest właśnie duże prawdopodobieństwo, że czegoś w środku brakuje a zestawy regeneracyjne wszystkiego nie obejmują, więc może się tak skończyć, iż będzie trzeba i tak kupić dawcę. Ogólnie zna auto i radził w tym nie grzebać niepotrzebnie skoro skrzynia działa na prawdę bez zarzutu oprócz tej jednej przypadłości. Ja bym wolał się jednak zabezpieczyć bo auta używam do pracy na co dzień i wolałbym uniknąć dłuższego uziemienia :)
Z drugiej strony sporo części Ranger <> Explo jest wymiennych więc uważam, że kupno "dawcy" ma też drugie logiczne i ekonomiczne uzasadnienie :)

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Skrzynię 4.0 SOHC albo całego EXPLORERA II

2018-11-28, 23:48

Zmienił bym mechanika bo pleci głupoty. Tak się wypowiadając obrazuje sobą, że kompletnie nie zna tej konstrukcji oraz nigdy nie widział na oczy schematu ciśnieniowego. Jak można twierdzić, że jak są problemy z ciśnieniem skrzyni to nie ma co jej robić... . Zestaw jak kupisz odpowiedni to jest kompletny. Brak elementu skutkował by brakiem działania skrzyni. Opóźnienie wynika z problemów z ciśnieniem. Czyli albo typowo EPC, bądź układ płyty sterującej, albo przestrzeliwuje na którymś uszczelnieniu. Nie wolno jeździć w takim stanie bo dobijesz ją.
Nie
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

americaserwis@o2.pl
Posty: 2
Rejestracja: 2017-06-07, 13:36
Lokalizacja: szamotuly
Model Explorera: explorer II

Re: Skrzynię 4.0 SOHC albo całego EXPLORERA II

2018-12-07, 20:48

Interesuje Ciebie regeneracja?
jeśli tak to daj znać

Kassei
Posty: 8
Rejestracja: 2013-12-09, 01:31
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Skrzynię 4.0 SOHC albo całego EXPLORERA II

2018-12-10, 22:44

Zmienił bym mechanika bo pleci głupoty. Tak się wypowiadając obrazuje sobą, że kompletnie nie zna tej konstrukcji oraz nigdy nie widział na oczy schematu ciśnieniowego. Jak można twierdzić, że jak są problemy z ciśnieniem skrzyni to nie ma co jej robić... . Zestaw jak kupisz odpowiedni to jest kompletny. Brak elementu skutkował by brakiem działania skrzyni. Opóźnienie wynika z problemów z ciśnieniem. Czyli albo typowo EPC, bądź układ płyty sterującej, albo przestrzeliwuje na którymś uszczelnieniu. Nie wolno jeździć w takim stanie bo dobijesz ją.
Nie
Aktualnie jeżdżę tym autem i dziennie robię nim około 200km. Problem był już jak go kupiłem a od tego czasu zrobiłem z 25k mil, nic się z tą skrzynią nie dzieje ponad to, że po wbiciu "D" trzeba poczekać max 3 sekundy aby auto ruszyło. Jest to mój -nasty automat i mogę śmiało powiedzieć, że jeden z lepiej działających. Oczywiście się zgadzam z Tobą w 100%, że jest coś nie tak i dobrze by to było zrobić, tyle tylko, że wiąże się to z wyjęciem skrzyni, rozebraniem, diagnozą, zamówieniem części, naprawą, złożeniem i zamontowaniem, co wiąże się z uziemieniem tego auta na co pozwolić sobie nie mogę. Co do mechanika to może nieco sparafrazowałem co powiedział i głupoty wyszły, ale mam do niego w takich sprawach 95% zaufania (100% to mam tylko do siebie i to tylko na trzeźwo ;) ). Serwisował mi wszystkie amerykańce jakie miałem a aktualne jeżdżę do niego z F150, F250, Flexem oraz właśnie Rangerem i nadal jestem zadowolony. Oczywiście człowiek jest omylny i jego to też dotyczy, więc nie neguję, iż Ty masz rację, ale ma to się nijak do tego, że od początku chcę kupić skrzynię "na odkład" a tą spisałem na straty.

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Skrzynię 4.0 SOHC albo całego EXPLORERA II

2018-12-11, 02:03

Ok. Powodzenia w takim razie ;)
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Wróć do „KUPIĘ”