Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

EXPLORER FAQ

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

nemrod

EXPLORER FAQ

2007-07-09, 14:02

FORD EXPLORER FAQ

Teksty zebrane na Forum FCP, ECP, Rajdy4x4.
Mam nadzieję, że to ułatwi sprawę i zakończy ciągłe pojawianie się tych samych pytań lub przynajmniej je ograniczy.

...


Sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni (ASB):
???Dodam jeszcze, że poziom trzeba sprawdzać na rozgrzanej skrzyni (około 80 st.C) minimum 25 km jazdy. Selektor ustawiony na P (piszą, że także na N - więc wszystko jedno). Dobrze jeż poprezrzucać przez wszystkie położenia, zatrzymując po dwie sekundy na każdym z nich (hamulec mocno wciśnięty i zaciągnięty ręczny). Samochód musi być na równym i pracować minimum 1 min na biegu jałowym.
A dalej są niezłe jaja, bo piszą, żeby podłączyć skaner OBD II i odczytać z niego temperaturę oleju skrzyni i na podstawie wykresu określić właściwe położenie na bagnecie Uśmiałem się przy tym co niemiara.
Na szczęście mam miernik temperatury więc mogę śmiało stosować tę metodę bez skanera. Dodam jeszcze, że bagnet ogląda się z dwóch stron, jak z jednej jest inny poziom niż z drugie znaczy to, że część oleju pozostało jeszcze w kanale wlewowym i trzeba poczekać min 2 minuty. ???




Sprawdzenie LSD w moście :
?????????????



Załączanie 4x4:
W jaki sposób załącamy napędy?
????????????????????



Standardowa wysokość zawieszenia:
Oryginlna wysokosc od osi do krawedzi dolnej blotnika to:
- przod - ………….. cm
- tyl - ………………. cm
to przy standardowych oponach 235/75/15

Świece:
Champion ??????????? (clearance ??????? mm), installed to 4 liter motors:
1) Autolite APP764 - clearance ???? mm.
2) Bosh - clearance ???????
3) NGK ??????? - clearance ???????
4) Beru ???????? - clearance ??????????



Dokręcanie głowicy w silniku 4.0


etap I dokrecasz ….. do …… - ……Nm
etap II dokrecasz ……. do …… - …….Nm
chwila na dlugiego papierosa
etap III sprawdzasz …….. do……. czy maja …..Nm
etap IV ….. do ……. …..Nm, smarowana …….. ………Nm, nastepnie …….. do …….. ………Nm

P to przod samochodu, a {11} to ta sruba, ktora przechodzi do wody i ktora sie smaruje. Srube przechodzaca na wylot do ukladu wodnego posmarowac loctite.

Nauka komputera silnika po odłączeniu zasilania
…………………….



Zabezpieczenia w Explo
alarm - mozna juz z wbudowana pluskwa transponderowa ma ta funkcje np. Super Forteca za 130zl + po 40zl za kazda zdalna pluskwe, nowosc to montowanie syrenki w srodku auta obok alarmu nitujac do nadwozia ,
zlodziej sie wkurzy jak mu bedzie morde darlo 130dB nad uchem.
wbudowany w alarm immobilizer jako malo skuteczny ze wzgledu na pierwsza kolejnosc wysadzenia przez zlodzieja podlaczamy do elektryki zaplonu tak zeby odwrocic uwage zlodzieja od innych zabezpieczen.

- immobilizer - na pompe paliwa z antynapadem i antyporwaniem, dobrze zalozona bedzie sluzyla rowniez do odlaczania pompy przy jezdzie na LPG

- powiadamianie GSM i spiete z alarmem i prealarmem uruchamianym przez czujke mikrofalowa miedzy siedzeniami, po 3 krotnym naruszeniu strefy zewnetrznej wysyla SMS, po naruszeniu strefy wewnetrznej lub ingerencji w drzwi, maske, klape wysyla SMS i jednoczesnie dzwoni na komore wlasciciela. Jezeli zepniesz to z POPem IDEA to po uruchomieniu opcji "gdzie jestescie" bedziesz wiedzial w kazdej chwili gdzie jest twoja fura i bedziesz mogl zdalnie posluchac co sie dzieje w samochodzie i zdalnie wylaczyc jeden system np. jak bylo u mnie cale ECU silnika

do tego wpiete w immobilizer baypas w obwod paliwa wlasnie takim zaworem jak daliscie link. po jego uaktywnieniu paliwo bylo kierowane przez niego nazad do baku przelewem co dawalo fajny efekt czyli fura odpala ale nie ma sily ruszyc i zdycha pod gorki V max to jakies 40km/h wiec i rowerem dogonimy zlodzieja , zdiagnozowanie i znalezienie tego zabezpieczenia to koszmar.

W EX mozesz spiac zabezpieczenia z TCU skrzyni (ASB) i dac gosciowi max 1 bieg nie bedzie w stanie szybko tego naprawić ani zdiagnozować.

Problemy z ogrzewaniem
………………………………………………….
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Ostatnio zmieniony 2007-07-11, 12:18 przez nemrod, łącznie zmieniany 2 razy.

jarq
Posty: 83
Rejestracja: 2007-07-18, 01:46
Lokalizacja: Kraków

Re: EXPLORER FAQ

2007-07-18, 02:29

Na forum FCP znalazłem taki oto sposób nauki komputera po odłączeniu zasilania:

mozej1 napisał
Po odłączeniu akumulatora od instalacji elektrycznej następuje skasowanie danych zawartych w pamięci elektronicznego urządzenia sterującego. Po ponownym podłączeniu akumulatora, uruchomieniu silnika i bezpośrednim ruszeniu samochodem wystąpią objawy nieprawidłowej pracy: mniejsza moc silnika, przerywanie podczas przyspieszania oraz nierównomierna praca silnika na biegu jałowym. W celu przywrócenia zapisu w pamięci właściwych parametrów pracy silnika przez obwód samoadaptacji elektronicznego urządzenia sterującego należy uruchomić silnik, pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym (około 800 obr/min)przez 3 minuty, zaś po nagrzaniu do normalnej temperatury pracy utrzymać pracę silnika z prędkością 1200 obr/min przez 2 minuty.
To tyle.

Sprawdziłem u siebie i działa.

Awatar użytkownika
mysioo
Posty: 158
Rejestracja: 2007-07-20, 21:27
Lokalizacja: Legnica

Re: EXPLORER FAQ

2007-07-27, 21:09

Albo wsiąść do explozji i zrobić ze 20km
Też działa-sprawdzałem ;-)
pozdrawiam Jarek

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: EXPLORER FAQ

2016-02-21, 12:26

mam tu dzięki kolegom z hamerykanieskiego forum, kompedim wiedzy dla "ambitnych" odnośnie naszy fur i nie tylko...

http://search.ebscohost.com/
Login ID: rrcc
Login PW: rebsco
Select: Auto Repair Reference Center

miłej zabawy 8-)
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Wróć do „FAQ - Najczęstsze pytania i odpowiedzi”