Strona 1 z 2

INSPEKCJA

: 2007-10-15, 16:22
autor: manius
krotki opis co i kiedy wymienic
wedlug listy warsztatowej forda
(a bedzie wam jezdzil dlugo i szczesliwie)

olej w silniku
co <10tkm (najlepiej z filtrem)*
OHV=5L,
SOHC=4,7L
tylko (5W30, 10W30, 5W40, 10W40)*

olej w ASB + filtr
co 40-70tkm od stylu jazdy
A4LD 4biegi (XP1 silnik OHV 165KM rok 93-94) 9,5 litra FORD MERCON' XT-2-ODX
(Ford: ESP-M2C166-H)
zamiennik Dexron IIIG*

4R55E 4biegi (XP2 silnik OHV 156KM rok 95-96) 9,5 litra FORD MERCON SQM-2C 9010-AA / XT-2QDX albo -DDX
(Ford: ESP-M2C166-H)
zamiennik Dexron IIIG*

5R55E 5biegow (XP2 silnik SOHC 204,205,207KM rok >1997) 9,3 litra FORD MERCON V' Fluid XT5-QM
(Ford: WSS-M2C202B lub A97SXM2C202AB wczesniej....202AA)
zamiennik Dexron IIIH



olej w reduktorze
1,2L w explo do 8/96 co 60tkm
od 9/96 co 90tkm
ford podaje Ford MERCON SQM-2C 9010-AA / XT-2QDX
(czyli ATF jak do skrzyni ale moze byc zwykly Mercon, Dexron II albo III)*

olej w przednim moscie
3,3L w explo do 8/96 co 100tkm
1,2L od 9/96 co 150tkm
olej przekladniowy np. GL-5 75W/90
ford podaje F1TZ-19580-A (WSL-M2C191-A oder SQM-2C 9002-AA

olej w tylnym moscie
2,6 L w explo do 8/96 co 100tkm od 9/96 co 150tkm
olej przekladniowy np. GL-5 80W/90 z dodatkiem LS**
(albo np. syntetyk 75W140 +LS)*
ford podaje E0AZ-19580-A bzw. XY-80W90-QL (ESP-M2C154-A bzw. WSP-M2C197-A)
+ 80g dodatku LS F3TZ-19B546-MA albo rownoznaczny z Ford WSP-M2C196-A

olej w przekladni kierowniczej
co 100tkm 0,75L zwykly ATF
(ja uzywam oleju pozostalego po wymianie ASB, no jesli nie jest spalony)*

plyn hamulcowy
DOT-4 co 3lata (wazne)*

filtr powietrza
co 40tkm (zawsze mozna go wytrzepac i troche jeszcze pojezdzi)*

filtr paliwa
do 8/96 co 40tkm od 9/96 co 150tkm

plyn chlodzacy
8L co 60tkm/2lata

pasek klinowy+napinacz
co 100tkm (widac jak jest zużyty)*

swiece zaplonowe
co 90tkm ford zaleca Motorcraft AGSF22PP
(moga byc inne, najlepiej platynowe odstep elektrod 1,2/1,3 mm)*

odpowietrznik skrzyni korbowej, tzw. zaworek PCV
co 90tkm



* dopiski maniusia

** dodatek do oleju do przekładni mostów wyposażonych w sprzęgło cierne o ograniczonym poślizgu typu LSD (Limited Slip Differential)

Re: INSPEKCJA

: 2007-10-15, 17:34
autor: fynn
manius, świece podałeś co 90tkm ford zaleca Motorcraft AGSF22PP a mogą być AGSF22FM?

Olej w przednim moście podałeś przekladniowy np. GL-5 75W/90 - a może być 80W/90?

No i w ogóle to RESPECT 8-) - wszystko w jednym.

Re: INSPEKCJA

: 2007-10-15, 19:57
autor: manius
a mogą być AGSF22FM?
tak,
ale to chyba nie sa w 100%platynowe tylko platyna poniklowana
(PLATINUM FINEWIRE - NICKEL PLATED SHELL)
ponoc to nastepca AGSSF22PP
ale czy wytrzymuja 90tkm trudno mi powiedziec

Motorcraft stosuje oznaczenia PP platyna na elektrodzie srodkowej i bocznej
PG platyna na elektrodzie srodkowej
P platyna na elektrodzie bocznej
(PG i P montowane byly seryjnie w fabrycznie nowych silnikach,
PG po prawej stronie P po lewej, ponoc ze wzgledu na termike,
ale tak do konca nikt mi nie wytlumaczyl dlaczego)


a może być 80W/90?
tak

Re: INSPEKCJA

: 2007-10-15, 20:11
autor: manius
ok
znalazlem opis swiec motorcraft
te AGSF22FM sa platynowe

Re: INSPEKCJA

: 2007-10-15, 20:15
autor: fynn
manius, :mrgreen: jesteś Boski :-D

Re: INSPEKCJA

: 2007-10-15, 20:33
autor: manius
ups,
chwalą nas

Re: INSPEKCJA

: 2007-10-15, 20:46
autor: fynn
manius, nie wczuwaj sie za bardzo 8-)

Re: INSPEKCJA

: 2007-10-15, 21:14
autor: manius
:x

Re: INSPEKCJA

: 2007-10-15, 21:19
autor: nemrod
manius, nie wczuwaj sie za bardzo
no tak "marchewkę" pokazała potem kijem przyp...a. ;P

Re: INSPEKCJA

: 2007-10-15, 21:20
autor: fynn
nemrod, to Ty nie znasz tej zabawy? Cała frajda jest podobno wtedy kiedy sie goni Króliczka a nie wtedy kiedy się już go złapie... :evil:

Re: INSPEKCJA

: 2007-10-15, 21:41
autor: nemrod
tyle że ja tym kijem to nie lubię, nie moje klimaty ;P

Re: INSPEKCJA

: 2007-10-15, 22:30
autor: greg
Manius, za to co zrobiles - respect!!!

Re: INSPEKCJA

: 2007-10-15, 23:31
autor: jarq
Manius, a do explo z r 2000 jaki olej do reduktora ?
Przełącznik ma trzy pozycje : auto , 4high , 4low - to tam jakieś wisco jest.
Do tego też zwykły ATF ?

Re: INSPEKCJA

: 2007-10-16, 08:13
autor: fynn
jarq, ja wlałam ten co do skrzynki a do skrzynki miałam Dextron III z literką H.

Re: INSPEKCJA

: 2007-10-16, 08:57
autor: manius
Manius, a do explo z r 2000 jaki olej do reduktora ?
Przełącznik ma trzy pozycje : auto , 4high , 4low - to tam jakieś wisco jest.
Do tego też zwykły ATF ?
hmm
tak, jako zwykly uwazam Mercon, Dexron II albo III
jak wlejesz lepszejszy tak jak fynn to napewno nie zaszkodzi