Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Pytanie o ABS

2012-10-11, 10:07

Przy max skręcie w prawo załącza się ABS. Oczywiście podczas hamowania i z tego co zauważyłem to nie zawsze. Ktoś wie dlaczego?
Ostatnio zmieniony 2012-10-11, 10:08 przez decania, łącznie zmieniany 1 raz.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Pytanie o ABS

2012-10-11, 10:16

Patryk - jedyne co mi przychodzi do głowy, to sprawdź czy przewody przy przednich kółkach są na miejscu, wtyczki dobrze zapięte i czy jak skręcasz nie naciąga ich i nie robi gdzieś zwarcia jak by były przetarte.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Pytanie o ABS

2012-10-11, 10:19

A popatrzę Jacku. Dzia.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Pytanie o ABS

2012-10-11, 10:33

Kiedyś mi pękła spinka i przewód był obcierany czasami o różne części zawieszenia.
Ale - przypomniało mi się coś jeszcze :

Miałem swojego czasu luz na piaście taki że trochę robiła na boki i w środku obcierała czujnik - wtedy też mi załączało abs nawet przy zakrętach na suchym i przy małej prędkości, też nie zawsze.

Sprawdź luzy na piastach podnosząc do góry i pomachaj sobie kółkami 9-15 .
Albo od razu odkręć tylko czujniki i zobacz czy nie są przytarte i nie ma opiłków.

Mi w takiej sytuacji pomogło podłożenie pod czujnik cienkiej podkładki aby go trochę uniosła i oddaliła od tej zębatki od abs tak aby nie tarło. Ale to już mi dało do zrozumienia że czas na nową piastę.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Pytanie o ABS

2012-10-11, 10:36

ale zalacza sie ze terkocze pedal czy zalacza ze kontrolka? bo jak terkocze to luz na piascie albo obluzowany czujnik, jak sie swieci kontrolka to kabel przetarty
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Pytanie o ABS

2012-10-11, 12:53

Terkocze i puka pedał. Kontrolki nie zaobserwowałem. Może nie świeci a może po prostu nie spojrzałem na deskę.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Pytanie o ABS

2012-10-11, 13:15

u mnie znowu jest taka sytuacja, że na pierwszych kilku kilometrach, krótko po odpaleniu auta przy każdym hamowaniu mam efekt "brzęczącego, terkoczącego" ABSu. Przy wciśnięciu hamulca wyraźnie odpija pedał i wydaje takie terkoczące głośne dźwięki.
Czasem też w czasie jazdy coś "bzyczy/brzęczy" z lewej przedniej strony auta i znika razem z tym śmiesznym efektem opisanym wyżej.

Ktoś tak może miał? zastanawiałem się czy to nie przypadkiem płyn hamulcowy jest do wymiany i pompa musi go długo tłoczyć zanim osiągnie właściwe ciśnienie w instalacji, ale na razie nie miałem okazji się tym zająć.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Pytanie o ABS

2012-10-11, 14:13

Hubi - płyn wymieniamy mniej więcej co 2 latka.
Jak by był stary to by nie zgęstniał , nie stawiał większego oporu dla tłoczącej go pompy, tylko by stał się rzadszy.
A to z powodu że płyn hamulcowy silnie chłonie wilgoć z powietrza.
Wtedy jak jest w nim sporo wody to spada drastycznie temperatura jego wrzenia. Podczas hamowania powstaje wysoka temperatura w zaciskach i wtedy w układzie mogą się pojawić pęcherzyki pary powstające z tej wody, co z kolei daje wzrost ciśnienia, twardy pedał a zarazem dużo gorsze hamowanie. (gazy - para się sprężą, a ciecz nie) Dlatego jak są pęcherzyki to się sprężają a nie przenoszą siły na tłoczki a czysta ciecz przenosi.
To tak prawie jak przy zapowietrzonych hamulcach, tylko gorzej bo powstaje ciśnienie.

Może to tak mało składnie napisane, ale dopiero wstałem i niedługo znowu się kładę. ;-)
Ostatnio zmieniony 2012-10-11, 14:14 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Pytanie o ABS

2012-10-11, 15:52

Hubi - płyn wymieniamy mniej więcej co 2 latka.
Jak by był stary to by nie zgęstniał , nie stawiał większego oporu dla tłoczącej go pompy, tylko by stał się rzadszy.
a ja nie pisałem, że się robi bardziej gęsty ;) w sumie właśnie o to chodzi, że być może jest u mnie tak stary, że nie trzyma żadnych parametrów, tylko mi jakoś czasu brak, żeby się tym zająć

tak podpytuję, bo może ktoś już z czymś takim walczył u siebie
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Pytanie o ABS

2012-10-11, 16:20

Ale pisałeś że pompa może musi go długo tłoczyć - a nie ma takiej opcji żeby to jakaś tam pompa go długo lub krótko tłoczyła, to się odbywa na bieżąco w czasie rzeczywistym jak w dwóch strzykawkach połączonych wężykiem - wciskasz tu, wychodzi tam. :-D
Więc pomyślałem że Ty pomyślałeś że ci zgęstniał skoro długo tłoczy.
Dobra - nie kasztańmy _ niech Patryk powie czy już doszedł do przyczyny. :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Pytanie o ABS

2012-10-11, 19:28

A jeszcze nie bo dzis obwozilem żonkę po lekarzach, robiłem tatuska i musiałem spać bo jestem po nocy przed nocą. I nie mam czasu dziś się. .... ;-) napić kawy znaczy :-D
Patryk
723-371-234

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Pytanie o ABS

2012-10-11, 23:24

któryś z przednich czujników luźny,albo rdza go podniosła,miałem kiedyś coś podobnego,czujnik nie był zbyt mocno dokręcony i rdza wlazła pod niego i zaczął wariować,trza wyciągnąć czujnik(i),wyczyścić je,wyczyścić gniazdo na tyle na ile się da,można posmarować pastą miedzianą-ja tak zrobiłem,złożyć wszystko do kupy i koniec :grin:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Pytanie o ABS

2012-10-11, 23:42

Żebym jeszcze wiedział jak ten czujnik wygląda :!: bo jeszcze coś inego wykręcę :-P
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Pytanie o ABS

2012-10-12, 00:14

jeżei u Ciebie jest tak samo jak w II SOHC a w sumie inaczej raczej nie będzie to jedyna rzecz która wchodzi w piaste z przewodem zakończona jest czujnikiem ;D

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Pytanie o ABS

2012-10-12, 00:26

A to może się.uda go odnaleźć :-D
Patryk
723-371-234

Wróć do „WARSZTAT”