Witam. Mam taki problem w moim Ex III.
Jeszcze niedawno ubywalo mi plynu chlodzacego z ukladu , prawdopodobnie przez nieszczelny uklad. Po dolaniu plynu i uszczelniacza woda juz nie ubywa ale zaczely sie inne zeczy dziac. A mianowicie zdazylo sie mi pierwszy 2 dni po wlaniu plynu ze rano po odpaleniu samochodu i przejechaniu paru km nie mialem ogrzewania i po krotkim czasie pojawil sie komunikat ze temperatura silnik jest za wysoka. Zatrzymalem samochod i pierwsze co zrobilem to pomalu odkrecilem korek zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodzacego. Bylo slychac podczas otwierania ze duzo powietrza wychodzi i poziom wody sie podniusl i potem opadl zpowrotem. Po tym pojawilo sie ogrzewania i tak bylo przez 2 tygodnie. Dzisiaj znowu rano nie mialem ogrzewania i zrobilem to samo co poprzednio i znowu udalo sie ogrzewanie zrobic.
Temperatura plynu chlodzacego rozgrzanego silnika wacha sie w przedziale 89 - 94 st C. wzrasta i po chwili spada i tak w kolko. czasami miedzy 91 - 93 st C. Temperature mierze poprzez zlacze OBD i programie Torque.
Pytanie moje jest takie Co jest przyczyna braku ogrzewania.
Mozliwe moje przypuszczenia:
- po wlaniu uszczelniacza do obiegu uklad sie zapowietrza bowiem jest teraz szczelny (mozliwy odpowietrznik w korku uszkodzony?)
- uszkodzony termostat?
- uszkodzona pompa wody bo nie wymusza obiegu
Dodatkowo na wolnych obrotach czasami leci chlodne powietrze jak dodam gazu lub jade to leci cieple.
Moze koledzy mi pomoga bo nie wiem gdzie szukac problemu.
Czekam na jakies sugestie i pozdrawiam.