Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Klubowicz adam1923
Klubowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2012-09-16, 20:04
Lokalizacja: bieszczady zadwórze
Model Explorera: ex II ohv 97

Nierówna praca silnika

2013-01-18, 13:40

Witam 8)
Mam problem z nierównomierną pracą OHV, a mianowicie po rozgrzaniu zaczyna lekko utykać jest to zjawisko, które czasami zanika, a czasami się nasila. Wymieniłem krokowca, przewody wn, cewka sprawdzona, filtr powietrza, dedykowana wkładka K&N, na kompie żadnych błędów, jeździ tylko 98 nie ma LPG, odpala równie dobrze na ciepłym jak i zimnym, łatwo wkręca się na obroty a za cholerę nie wiem dlaczego nim trzęsie :cry:
Czy może mieć to związek z regulacją czujnika położenia wałka rozrządu, jeśli tak to jak poprawnie go wyregulować ? Z góry dzięki za odp. ;-)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Nierówna praca silnika

2013-01-18, 15:13

lewe powietrze - uszczelki kolektora ssącego ?
sondy lambda, skoro po rozgrzaniu dopiero. Warto by zobaczyć na kompie jaki dają wykres.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Klubowicz adam1923
Klubowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2012-09-16, 20:04
Lokalizacja: bieszczady zadwórze
Model Explorera: ex II ohv 97

Re: Nierówna praca silnika

2013-01-18, 16:34

Dzięki za wskazówki . Lambdy sprawdzone a uszczelki pod ssącym wymienię

Awatar użytkownika
Stefan Stefan
Posty: 47
Rejestracja: 2012-12-06, 12:57
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płn.

Re: Nierówna praca silnika

2013-01-19, 08:52

Mogę zapytać co Cię skłoniło do lania do tego silnika paliwa 98 oktanów?

Silniki Amerykańskie stworzone do pracy na paliwie 87 oktanów i potrafią źle znosić 98 oktanów. Żaden z naszych LS-ów a przerobiliśmy w naszym Dzikusie już LS1, LS7 (ten wybuchł na hamowni), LS2 i LS3, nigdy się dobrze nie sprawował na 98 a większość z nich było nowych. Kaszlały, prychały, nierówno pracowały na niskich obrotach czasami nawet gdzieś nie dopalały. A na hamowni na 98 nie było poprawy w osiągach a czasem wręcz przeciwnie.

Klubowicz adam1923
Klubowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2012-09-16, 20:04
Lokalizacja: bieszczady zadwórze
Model Explorera: ex II ohv 97

Re: Nierówna praca silnika

2013-01-19, 13:03

Dzięki! Tak też myślałem ale na 98 mniej palił a co sądzisz o paliwie ukraińskim mam dostęp ale troszeczkę się cykam

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Nierówna praca silnika

2013-01-19, 14:49

Mogę zapytać co Cię skłoniło do lania do tego silnika paliwa 98 oktanów?

Silniki Amerykańskie stworzone do pracy na paliwie 87 oktanów i potrafią źle znosić 98 oktanów. Żaden z naszych LS-ów a przerobiliśmy w naszym Dzikusie już LS1, LS7 (ten wybuchł na hamowni), LS2 i LS3, nigdy się dobrze nie sprawował na 98 a większość z nich było nowych. Kaszlały, prychały, nierówno pracowały na niskich obrotach czasami nawet gdzieś nie dopalały. A na hamowni na 98 nie było poprawy w osiągach a czasem wręcz przeciwnie.
Racja ja raz spróbowałem i więcej spalił niż 95 i jakoś tak gorzej chodził.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Nierówna praca silnika

2013-01-19, 14:59

To na LPG tez nie ma co jeździć bo ma w okolicach 105 oktanów :mrgreen:

Awatar użytkownika
Stefan Stefan
Posty: 47
Rejestracja: 2012-12-06, 12:57
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płn.

Re: Nierówna praca silnika

2013-01-19, 16:23

Co do ukraińskiego paliwa to jak masz dostęp do paliwa prosto z Ukrainy to nie powinno być problemu bo jakość jest dosyć porównywalna z naszym (czasem się nawet zdarza, że lepsza), ale jak przez "znajomego znajomego który zna kogoś kto..." i tak dalej to nie warto bo nie wiadomo ile razy przelewane, z jakimi rozpuszczalnikami mieszane itd.

Z Dieslem (starszym) to czasami sobie można na takie "oszczędności" pozwolić ale to też nie zawsze. U mnie pół firmy jeździ na lotniczej JET A-1 jak zostają zlewki i można zrobić tak, żeby diesel to przetrawił ;)

Awatar użytkownika
karol449
Posty: 210
Rejestracja: 2008-06-29, 10:30
Lokalizacja: Kutno

Re: Nierówna praca silnika

2013-01-19, 16:28

To na LPG tez nie ma co jeździć bo ma w okolicach 105 oktanów :mrgreen:

Dlatego trzeba zmienic kąt wyprzedzenia zapłonu z 10 na 15 stopni
604 652 172

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Nierówna praca silnika

2013-01-19, 16:40

Ilosc oktanow oznacza kulture spalania a nie kalorycznosc paliwa, nie cudujmy ;-)

Ps. ExII ma czujnik spalania stukowego, nic nie trzeba przestawiac co do jedynki to sie nie wypowiem.
Ostatnio zmieniony 2013-01-19, 16:50 przez Damian, łącznie zmieniany 1 raz.

Klubowicz adam1923
Klubowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2012-09-16, 20:04
Lokalizacja: bieszczady zadwórze
Model Explorera: ex II ohv 97

Re: Nierówna praca silnika

2013-01-19, 17:37

Zacznę lać 95 jak nie będzie poprawy szukam dalej.Dzięki za podpowiedzi !

Wróć do „WARSZTAT”