Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-14, 17:44

tyl ma nie tyle zwiazek z przodem co z caloscia ukladu, obojetnie czy Ci sie zapowietrzy przod czy tyl to caly uklad bedzie dzialal bylejak
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
mercmario
Posty: 170
Rejestracja: 2012-09-27, 19:35
Lokalizacja: dąbrowa górnicza

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-14, 17:47

z tego co mówisz to hamulce tzn pedał wpadał w podłogę zanim były jakies ingerencje w ukł ham {wymian tarcz i klocków }- to w większosci przypadków jest uszkodzona pompa hamulcowa poniewaz podczas naciskania na pedał hamulca płyn przelatuje {przepuszcza} miedzi sekcjami przód i tył i płyn się cofa do zbiorniczka.
Ostatnio zmieniony 2013-02-14, 17:49 przez mercmario, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fabiansky
Posty: 312
Rejestracja: 2012-02-04, 21:35
Lokalizacja: Lublin/Zamość

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-14, 17:59

Do odpowietrzania to rozumiem, że to układ połaczony... ale bardziej pytałem o stan klocków tylnych na jakość i skuteczność hamowania itd... Ja cały czas sie obawiam tej pompy ale mam nadziej, że to jednak przewody.

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-14, 18:05

jedynke masz, z tyl sa bebny, zerknij kiedys do srodka, tam to sie dzieje ;) ja do swoich jeszcze nie zagladalem poki wszystko ok, boje sie ;)
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-14, 18:14

ale bardziej pytałem o stan klocków tylnych na jakość i skuteczność hamowania itd
jeżeli dajmy na to kończą się klocki i zaczyna trzeć metal o metal lub nie odbił tłoczek lub tez coś innego złego się dzieje to może być tak że płyn zaczyna się nagrzewać i to bardzo mocno co za tym idzie zwiększa się ciśnienie w układzie i zaczynają hamować wszystkie koła lub te felerne jeszcze bardziej do tego stopnia że blokuje koło lub np 2 :)
to taki przykład co może mieć wspólnego przód z tyłem lub odwrotnie (miałem tak kiedyś przy zapowietrzonym układzie) :D

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-14, 18:18

też tak kiedyś miałem, wymieniałem z tył coś tam od ręcznego w jakiejś osobówce i od razu na przegląd, na rolkach wyszło, że ręczny słaby, mówię do gościa że MUSI być bo tam wszystko nowe, a on żebym na ręcznym zrobił małe kółko po okolicy tak na pół zaciągniętym i wrócił, zrobiłem kółko, wracam a koleś "no teraz to już wcale żadnych hamulców nie ma" :>
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
fabiansky
Posty: 312
Rejestracja: 2012-02-04, 21:35
Lokalizacja: Lublin/Zamość

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-14, 18:25

no nic, czekam. Ciąg dalszy nastąpi jutro... aby z happy endem :D

Awatar użytkownika
fabiansky
Posty: 312
Rejestracja: 2012-02-04, 21:35
Lokalizacja: Lublin/Zamość

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-15, 22:37

Kłopot rozwiązany.

Wszystkiemu winne były nieszczelne przewody hamulcowe. Nieszczelności mało widoczne,bo wyciek płynu czy nawet wilgotne przewody były niezauważalne, może dlatego, że taka pogoda jest... w sensie, że wilgotno. Nieszczelność widoczna dopiero przy wciskanym hamulcu. Wszystko zrobione na tip top i można śmigać :D . Na szczęście pompa cała :) . Teraz czas na tył... bo okazuje sie , że lewe tylne koło raz hamuje na 70% a raz na 30% ale to już jak sie ciepło zrobi... no i przy okazji łożyska... wałka ataku, półosi, i kół ... ehh.

Pozdrawiam i dzięki za Pomoc.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-15, 22:45

Więc układ przez nieszczelność oprócz utraty płynu zapowietrzał się. Przy odpowietrzaniu byś to zauważył i by było oki.
Dobrze że oki , a tłoczki w końcu wymieniałeś ? Czy zbędne się okazało ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
fabiansky
Posty: 312
Rejestracja: 2012-02-04, 21:35
Lokalizacja: Lublin/Zamość

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-15, 22:57

Tak, właśnie dlatego się zapowietrzał.

Tłoczki wymienione bo tamte były już pokruszone... z przodem mam więc spokój na jakiś czas :)

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-15, 23:24

Czyli jeszcze tył, wszystkie przewody w miedzi i spoko na wiele latek oprócz części eksploatacyjnych :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
fabiansky
Posty: 312
Rejestracja: 2012-02-04, 21:35
Lokalizacja: Lublin/Zamość

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-15, 23:34

Przewody hamulcowe w miedzi ? całość ? dlaczego?

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-15, 23:42

Bo u nas są stalówki - jak ktoś pisał : z gównolitu.
Strasznie korodują,a jak pęknie to koniec jazdy - nie zagnieciesz, a cały płyn idzie w glebę bo nasze pompy i zbiorniczki mają jedną sekcję i całość ucieka.
Można zlecić, lub kupić rurki i praskę do zarabiania końcówek za grosze o samemu sobie zrobić i poprowadzić jak się chce.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
fabiansky
Posty: 312
Rejestracja: 2012-02-04, 21:35
Lokalizacja: Lublin/Zamość

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-15, 23:54

dobrze wiedzieć

:-) podziękował .

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: kłopoty z hamulcami przód - pompa hamulca EX I

2013-02-16, 00:03

Sam się modlę aby mi nie strzelił przewód,a do wymiany przymierzam się ponad rok jak jeden z naszych kolegów wracał do domu bez hamulców, ale zawsze coś staje na przeszkodzie.
Jest jeden patent na taką awarię, aby można było kontynuować jazdę, ale to patent opatentowany przez Kojote2 - może się podzieli - ja nie jestem upoważniony ;-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Wróć do „WARSZTAT”