Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: GAŚNIE NA WOLNYCH NIERÓWNA PRACA EXIII rozwiązanie

2013-02-28, 10:21

napisz jak się to sprawdza
jakie wartości oporów musza być
mam miernik blade pojęcie o elektryce to sobie sprawdzę

Zresztą jak zdejmowałem przewody z cewki to iskry waliły na 2-3cm po odsunieciu kabla od gniazda a jak kabel odstawiłem daleko to latały po obudowie cewki do najbliższych el metalowych
tak że iskra moim zdaniem jest mocna

ja bym obstawał za tym paliwem tylko co sprawdzić
Ostatnio zmieniony 2013-02-28, 10:50 przez piotrek16v, łącznie zmieniany 1 raz.
Był EX II 1997 4.0 SOHC
Był EX III 2005 4.0
zdrada Cherokiee 93 4.0 do zabawy w terenie

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: GAŚNIE NA WOLNYCH NIERÓWNA PRACA EXIII rozwiązanie

2013-03-02, 08:07

jaki jest przebieg tego samochodu?
sprawdzałeś kompresję?(szczelność zaworów)
czy na gazie jest lepiej,lub gorzej,niż na benzynie,czy tak samo?
właśnie robię Jeepa,który ma takie same objawy-diagnoza to wypalone zawory :-/
tel. 606414212

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: GAŚNIE NA WOLNYCH NIERÓWNA PRACA EXIII rozwiązanie

2013-03-02, 13:11

80 000 km na gazie i na benzynie to samo
na gazie zrobił tylko 15-20 tys
Ostatnio zmieniony 2013-03-02, 13:13 przez piotrek16v, łącznie zmieniany 1 raz.
Był EX II 1997 4.0 SOHC
Był EX III 2005 4.0
zdrada Cherokiee 93 4.0 do zabawy w terenie

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: GAŚNIE NA WOLNYCH NIERÓWNA PRACA EXIII rozwiązanie

2013-03-02, 17:17

Ja mam objawy identyko na pb i na gazie i nie wiem gdzie już szukać :/
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: GAŚNIE NA WOLNYCH NIERÓWNA PRACA EXIII rozwiązanie

2013-03-02, 19:38

Norbi ty chyba masz założony kompresor tak?To może już silnik nie wytrzymał :? takich obciążeń,jednak swoje lata ma.

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: GAŚNIE NA WOLNYCH NIERÓWNA PRACA EXIII rozwiązanie

2013-03-02, 19:42

resko spokojna twoja rozczochrana :-) silnik daje radę i jeszcze myślę że długo da , tu jest temat o nierównych wolnych u mnie od 1000 obr. w górę wszystko chodzi jak należy.
Ostatnio zmieniony 2013-03-02, 19:47 przez norbi73, łącznie zmieniany 1 raz.
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: GAŚNIE NA WOLNYCH NIERÓWNA PRACA EXIII rozwiązanie

2013-03-02, 20:48

moim zdaniem problem z mieszanką albo za bogato (obstawiam) albo za ubogo
nie mam wartości dla poszczególnych czujników tak bym sprawdził czy nie oszukują
Był EX II 1997 4.0 SOHC
Był EX III 2005 4.0
zdrada Cherokiee 93 4.0 do zabawy w terenie

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: GAŚNIE NA WOLNYCH NIERÓWNA PRACA EXIII rozwiązanie

2013-03-02, 20:51

właśnie robię Jeepa,który ma takie same objawy-diagnoza to wypalone zawory :-/
Norbi moja rozczochrana jest spokojna.Zobacz co Karol napisał,jest mechanikiem więc wie co pisze.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: GAŚNIE NA WOLNYCH NIERÓWNA PRACA EXIII rozwiązanie

2013-03-03, 00:38

ja tylko napisałem co się w Jeepie stało ,przy przebiegu 150 tys zaczął nierówno chodzić na wolnych,po przekroczeniu 1500 obr wszystko wraca do normy,jeździ tak pół roku i jest coraz gorzej,więc w poniedziałek ściągam mu głowice.
świece ,kable,podciśnienia,cewki ok,coraz częściej strzela w kolektor,i teraz zaczął pokazywać wypadanie zapłonów na dwóch cylindrach i zaczyna się robić słaby.
objawy są podobne,ale do każdego przypadku trzeba podejść indywidualnie ;-)
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Mikesils
Posty: 399
Rejestracja: 2011-10-09, 21:49
Lokalizacja: Frankfurt/M

Re: GAŚNIE NA WOLNYCH NIERÓWNA PRACA EXIII rozwiązanie

2013-03-03, 01:15

witam. U mnie w windstarze drugiej generacji tez tak mialem . nierowno chodzil i gasl. oraz strzelal . Jezdzic moglem tez bez problemu na wyzszych obrotach.. tylko pozniej remont silnika robilem bo sie zawory 2 skonczyly . :-D Najprostrza sprawa to niech tobie sprawdza cisnienie na silniku jakie sa na zaworach to bedziesz mial jasna sprawe. Ja mialem uszkodzenie kazdy na innej glowicy. I dotego jeszcze doszlo pozniej od przegrzania silnika pekniecie glowicy . wiec mialem caly komplecik do roboty. Jedz sprawdzic cisnienie na zaworach i juz. Jak co kolega leszekg ma silnik od III na czesci. Pozdrawiam

Ps. Ja wlasnie robie remont silnika przy swoim ex III. Peknieta glowica od strony kolektora wydechowego. Tracilem wode co szla we wydech w sklai 4 litry na 2 tygodnie. :-), Popychacze zaczely klekotac no i przy okazji rozebranego silnika wymiana lancuchow rozrzadu. I tez bedzie komplecik. Fordy juz tak maja. :-D
Ostatnio zmieniony 2013-03-03, 01:17 przez Mikesils, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: GAŚNIE NA WOLNYCH NIERÓWNA PRACA EXIII rozwiązanie

2013-03-07, 01:13

Sprawa się powoli wyjaśnia
Bardzo dużą poprawę dało odpięcie EGR-a od podciśnień nim sterujących
podobno jeszcze jeden kabel WN ma zbyt dużą oporność
W warsztacie który to zdiagnozował na szybko podpięli inny kabel WN i było jak trzeba
Był EX II 1997 4.0 SOHC
Był EX III 2005 4.0
zdrada Cherokiee 93 4.0 do zabawy w terenie

Bobek79
Posty: 58
Rejestracja: 2012-10-19, 23:06
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Re: GAŚNIE NA WOLNYCH NIERÓWNA PRACA EXIII rozwiązanie

2013-03-18, 11:18

A zawory jakie tam macie, hydrauliczne czy normalnie regulowane? Jak zwykłe to warto by je sprawdzić. Miałem podobny przypadek, pierw silnik gasł tylko na gadzie, później już i na benzynie, ale tylko jak był zimny. Czyściłem krokowy, na wiele to nie pomogło, męczyłem się dość długo, aż w końcu pojechałem do magika na regulację zaworów. Jak ręką odjął :-)
Zawory były tak podparte, że silnik nie miał prawa dobrze pracować.
Wywalało mi przy tym bład: "Zbyt duża korekcja dawki paliwa bank cyl I" Myślałem że to może wtryskiwacz leje i go zalewa.

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: GAŚNIE NA WOLNYCH NIERÓWNA PRACA EXIII rozwiązanie

2013-03-18, 14:42

Jak napisałem wyżej to nie zawory, a zresztą hydraulika tam jest
Był EX II 1997 4.0 SOHC
Był EX III 2005 4.0
zdrada Cherokiee 93 4.0 do zabawy w terenie

Wróć do „WARSZTAT”