znalazłem coś takiego przytoczę cytat:
Kontrola stanu technicznego pojazdu poza granicami RP odbywa się na podstawie Konwencji Wiedeńskiej oraz na podstawie regulaminów EKG ONZ.
Załącznik 5 rozdział II art. 21 Konwencji Wiedeńskiej wskazuje-ilość świateł:
Światła drogowe-parzysta liczba ( bez określenia ilości sztuk!!!)
Światła mijania -2
Światła pozycyjne przednie – 2 sztuki
Światła pozycyjne tylnie – 2 sztuki
(…)
Zgodnie z wyżej cytowaną ustawą prawo o ruchu drogowym, rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia a także Konwencją Wiedeńską, wyraźnie wynika iż wyposażenie pojazdu w światła dotyczy świateł, których użytkowanie jest dopuszczone w ruchu drogowym. Każde z tych świateł może być, w określonych warunkach (użycie świateł drogowych , przeciwmgłowych przednich , przeciwmgłowych tylnich, itd..) używane w ruchu drogowym. Pojazd może być wyposażony w oświetlenie homologowane jeśli nie będzie ono wykorzystywane w ruchu drogowym. Przykładem takiego oświetlenia jest szperacz. Światło to nie może być używane w ruchu drogowym a ponadto przepisy Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia nie przewiduje aby pojazd w takowe światło był wyposażony. Wynika to z faktu że takie światło nie jest przeznaczone do wykorzystywania w ruchu drogowym ale może znajdować się na pojeździe. To samo można powiedzieć o dodatkowych światłach drogowych oraz innym oświetleniu pojazdu. Jeśli takie oświetlenie znajduje się na pojeździe musi mieć homologację zgodnie z regulaminami EKG ONZ a instalacja elektryczna musi umożliwiać ich osobne i niezależne sterowanie. Włączanie i wyłączanie dodatkowych świateł musi odbywać się niezależnie od pozostałych świateł, w które pojazd jest wyposażony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Rozporządzenie to nie podaje żadnych informacji o światłach stosowanych wewnątrz pojazdów ( za wyjątkiem autobusów), jednakże ich używanie w ruchu drogowym nie może powodować oślepienia innych użytkowników dróg oraz samego kierowcy.
Tym samym należy stwierdzić że wyposażenie pojazdu w światła inne niż podane w rozporządzeniu jest dopuszczalne jednakże muszą one posiadać homologację oraz nie mogą być używane w ruchu drogowym ( na drogach publicznych
A tutaj jest całość co prawda opisane są samochody ciężarowe ale to tyczy się wszystkich pojazdów
http://www.gitd.pl/aktualnosci/item/48- ... %BCarowych
tym się poruszałem<cienki 0.7,polonez 1.5/80r i 85r, polonez 2.0/90r, nissan primera 1.6/95, toyota cressida 2.2/82,audi C3 2,3/88, jest( ford taunus 2.0/79, ford explorer II EB 4.0/95,MB W210 Avangarde 2,3/96) Darek 504276202/+4915124708426