Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2011-01-08, 21:31

Jacek co mu zrobiłeś ? w sensie autku twemu...
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2011-01-08, 22:18

Jacek co mu zrobiłeś ? w sensie autku twemu...

A więc to było tak:
Autko zaczeło wydawać dziwne dzwięki przy odpalaniu (tak jak było ostatnio parę tematów w tym tytule).
Jak wszystko zrobię to zamieszczę tan dzwięk, bo wracając pks-em zostawiłem torbę z osprzętem laptopa.
Okazało się że padł rozrusznik, ale po wymianie nadal nie kręcił silnikiem, więc mechanik założył następny bendyx (bo może tamten nowy był zły) - i nadal nie kręci silnikiem.
Więc okazało się że można kołem zamachowym obracać palcem - wyjmowanie skrzynki i okazało się że koło zamachowe jest urwane przy mocowaniu do wału.
Poza tym są ślady tarcia koła po obudowach gdzie tylko mogło sięgać.
Co do koła w EX to jestem bardzo rozczarowany, bo maszyna z tak potężną mocą jak 126p ma koło żeliwne odlewane, a nasze mają z blachy.
Co do przyczyny(mechanik mój ma teorię- i myślę że prawidłową) to napiszę jak wszystko będzie zrobione i odbiorę autko.
Wtedy też przywiozę graty i zapodam dzwięk zwiastujący takie szkody
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2011-01-08, 22:22

czyżby:
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... +zamachowe

?? to jeden z moich pierwszych tematów na forum...
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2011-01-08, 22:36

Fotkę zrobię potem jak to wygląda, ale przyczyną było gwałtowne zatrzymanie podczas przyspieszania.
My na rajdach używamy kinetyka który ma ok. 30% rozciągliwości , a ja wyrywałem wózek widłowy czterotonowy na taśmie statycznej o długości ok 3 m.
I wyszedł na szarpnięciu po kilku razach, ale wtedy słyszałem coś.
Pewnie właśnie to "COS" co zapoczątkowało problem.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2011-01-08, 23:08

chyba większość automatów ma z blachy,w samochodach pewnej szwedzkiej marki na V....,które naprawiamy w warsztacie popękane koło zamachowe w automacie to dość popularny temat. :grin:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2011-01-08, 23:17

No właśnie - PF-126 i do tego jeszcze "P" przy swojej ogromnej mocy ma koło żeliwne, a u nas taka blaszana popierdoła z samym żeliwnym wieńcem.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2011-01-14, 22:32

Nareszcie autko zrobione, nawet nie zabolało tak po kieszeni jak to bywa w wawce ;-)
Dopiero wróciłem.
O oto fotki co pozostało z mojego koła :
Załączniki
Koło zamachowe ohv.jpg
Koło zamachowe ohv.jpg (125.21 KiB) Przejrzano 4438 razy
Koło zamachowe ohv..jpg
Koło zamachowe ohv..jpg (139.28 KiB) Przejrzano 4438 razy
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2011-01-15, 19:50

No kurcze.... niezły Saygon. D|obrze że nic innego nie pogruchotały te blachy :-/
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-08, 20:04

Też mam pęknięte może nie tak jak ty - mam jeszcze nadzieję na jednokrotne odpalenie, żeby dojechać do garażu.
Jako, że przerabiałeś temat.
Jak to cholerstwo najwygodniej wymienić rozumiem, że trzeba by cofnąć skrzynie czyli odkręcam skrzynie wały - do przeżycia. Samo koło to 6 śrub na środku, ale widzę też 4 śruby bliżej zębatki do czego one są przykręcone?

Czy jeszcze jakieś problemy mogę mieć przy demontażu?


Były różne rodzaje w dwójce OHV SOHC manual automat czy takie same?
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-08, 20:16

ale widzę też 4 śruby bliżej zębatki do czego one są przykręcone?
konwerter :) odkręcasz go przez dziurę od rozrusznika :D

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-08, 20:23

odkręcasz jeszcze reduktor , wydech , zwalniasz linke od wybieraka , wyciągasz bagnet ze skrzyni i wypinasz jej elektryke ;-) ps. taka mała rada jak tam już będziesz to wymien uszczelniacz wału ;-)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-08, 20:30

wyciągasz bagnet ze skrzyni
oczywiście całą rurkę :) a z wydechem to różnie u jednych przeszkadza u innych nie... :)

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-08, 20:56

w ohv przeszkadza :-)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-08, 21:05

w ohv przeszkadza
a w dwójce to może przeszkadza (nie miałem okazji zobaczyć jak to od spodu wygląda), ale w jedynce da się bez odkręcania wydechu :D (osobiście sprawdzałem)

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-08, 21:07

ale widzę też 4 śruby bliżej zębatki do czego one są przykręcone?
konwerter :) odkręcasz go przez dziurę od rozrusznika :D
Musze w takim razie obrócić koło zamachowe nie ma z tym problemu? Jak najlepiej to zrobić?
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Wróć do „WARSZTAT”