Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

EXII SOHC wycinka katów

2013-05-13, 13:40

Z racji tego, że katy w dwójce SOHC są w dupnym miejscu i ciągnie się nimi po glebie, kombinuję z przeróbką wydechu. Jest trochę miejsca pod budą, żeby pochować co nieco, ale pytanie jest takie - czy przesunięcie elementu zastępującego katy (choćby strumienice) dalej w kierunku tyłu wydechu niż były oryginalne katy wpływa na wydajność/sprawność układu ? Wiadomo, że układ jest policzony przez jakiegoś inżyniera i ma odpowiednie odbiciowości, etc, tylko moja wiedza jest za niska :) na takie tematy.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: EXII SOHC wycinka katów

2013-05-13, 13:48

Radek wg mnie szkoda zachodu, pierwsza rzecza na ktorej zawisniesz to mocowanie drazkow skretnych a zaraz pozniej oslona reduktora, katalizator to najmniejszy pikus.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXII SOHC wycinka katów

2013-05-13, 13:55

wiesz miałem sytuację, że zgarnąłem sporą ilość trocin z drzew po których musiałem przejechać oraz ściółki i to potem zaczęło prawie płonąć (gubiłem żar jadąc asfaltem) :) więc bardziej chodzi mi o pochowanie tych elementów, niż wzrost właściwości terenowych, poza tym one są takie rachityczne, że w końcu je kiedyś pourywam :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: EXII SOHC wycinka katów

2013-05-13, 14:24

A może te umiejscowienie też jest tak obliczone aby był odpowiedni przepływ powietrza i chłodzenie ?

Temperatury są tam nie małe bo jak miałem wykładziny wyjęte do prania to podłoga Monikę parzyła przez buty i w autku było bardzo gorąco, a termometr przy podłodze pokazywał prawie 50 st.C.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

ludzik
Posty: 92
Rejestracja: 2009-03-24, 21:47
Lokalizacja: Mława i okolice

Re: EXII SOHC wycinka katów

2013-05-13, 16:44

Słuchaj Jacka, on się na cieple zna. A co do przesunięcia katalizatorów to raczej problemu z tym by nie było, ale nie wiem czy nie będzie miało znaczenia przesunięcie sond.
Krzysiek - jak mogę, to pomogę. Kom. tel. po lewej :)
__________________________________________
Ex II
A170 CDI
Iveco 35S18 - użytkownik
Windstar II - użytkownik

Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Re: EXII SOHC wycinka katów

2013-05-15, 23:27

A ja uważam, że w przypadku Radka te przemyślenia mają sens, ponieważ ma zrobiony bodylift, czyli kat-y zostały odsunięte od budy względem fabrycznego położenia. Więc wciśnięcie ich powrotem, bliżej podłogi wydaje się być bezpiecznym posunięciem.
Co do osłony reduktora.... a na co to? Tylko dodatkowy ciężar zwiększający spalanie... :-P
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: EXII SOHC wycinka katów

2013-05-24, 10:55

Ja zrobiłem coś takiego, usunąłem te dwie małe gruszki co są zaraz za kolektorem, jako że się zużyły i zatkały i i zimą o mało nie sfajczyły mi auta (od tego czasu zacząłem gaśnice wozić :) ). Mianowicie wyciąłem i w wstawiłem rurki zachowując pierwotny profil rury. tak jak koledzy wspomnieli kat raczej urwie się na końcu, to też oczywiście zależy od prześwitu. Auto zdarza mi się orać na wycince w lasach i tam to raczej katalizatory i miski gubią ople astry i golfy 3. Robota średnia bez odkręcenia kolektora się nie da,do tego 3 podejścia żeby zamontować. Trzeba na gorąco wyprofilować rurki. Efekt: 600 w kieszeni z racji zaoszczędzenia na zakupie 2 katów, sondy mają się dobrze, jakiś wielkich różnic w mocy nie zaobserwowałem. Od zimy raz tylko pojawił się błąd układu wydechowego mianowicie błąd układu recyrkulacji spalin ale to chyba EGRu dotyczyło. Powodzenia
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Wróć do „WARSZTAT”