Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-08, 21:08

odkręcasz jeszcze reduktor , wydech , zwalniasz linke od wybieraka , wyciągasz bagnet ze skrzyni i wypinasz jej elektryke ;-) ps. taka mała rada jak tam już będziesz to wymien uszczelniacz wału ;-)
Reduktor od skrzyni też trzeba, nie da się całości przesunąć?

Koło zakupiłem oby nie było problemu bo nie mam szczęścia do kupowania części http://allegro.pl/show_item.php?item=3178731607
Ostatnio zmieniony 2013-05-08, 21:28 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-08, 21:28

ale widzę też 4 śruby bliżej zębatki do czego one są przykręcone?
konwerter :) odkręcasz go przez dziurę od rozrusznika :D
Musze w takim razie obrócić koło zamachowe nie ma z tym problemu? Jak najlepiej to zrobić?
śrubą sercową od przodu silnika chyba 17 albo 19 tam jest i na zwykłej grzechotce powinieneś to zrobić bez problemu... musisz robić to powoli (tzn małe obroty bo na śrubie 1cm a na kole 10cm obrotu :D )

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-08, 21:30

u mnie sie nie dalo, zaslania tunel wiskozy, krecilem duzym wkretakiem zapierajac o zeby kola
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-08, 21:30

konwerter :) odkręcasz go przez dziurę od rozrusznika :D
Musze w takim razie obrócić koło zamachowe nie ma z tym problemu? Jak najlepiej to zrobić?
śrubą sercową od przodu silnika chyba 17 albo 19 tam jest i na zwykłej grzechotce powinieneś to zrobić bez problemu... musisz robić to powoli (tzn małe obroty bo na śrubie 1cm a na kole 10cm obrotu :D )
O widzisz to spróbuje trochę obrócić to może odpali i do garażu dojedzie :)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-08, 21:31

nie da się całości przesunąć?
na moje jeżeli wydech wywalisz to powinno się dać ale będzie to okrutnie ciężkie (chyba że masz odpowiedni sprzęt) no i w sumie sam reduktor to chyba 6 śrubek więc nie jest to aż taki problem, więcej problemu jest z wałem :)

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-08, 21:35

nie da się całości przesunąć?
na moje jeżeli wydech wywalisz to powinno się dać ale będzie to okrutnie ciężkie (chyba że masz odpowiedni sprzęt) no i w sumie sam reduktor to chyba 6 śrubek więc nie jest to aż taki problem, więcej problemu jest z wałem :)
Będę robił bez kanału więc może faktycznie lepiej w kawałkach, wału już kiedyś odkręcałem problemu nie było, reduktor wymieniałem - też bez problemu, k...a jak tak patrze na te minione 6 lat to explorer to faktycznie samochód dla majsterkowicza ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-08, 21:41

no jak bez kanału to lepiej w kawałkach, aczkolwiek plus byłby taki że nie spadło by to Tobie na dno kanału :D ale szkoda rączek albo buźki ;D

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-08, 21:51

w ohv przeszkadza :-)
A u mnie wydech nie przeszkadza, a właściwie to daję radę wyjąć bez zdejmowania wydechu. Za pierwszym razem odkręcałem i pourywałem śruby na kolektorach :-D
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-15, 15:54

odkręcasz jeszcze reduktor , wydech , zwalniasz linke od wybieraka , wyciągasz bagnet ze skrzyni i wypinasz jej elektryke ;-) ps. taka mała rada jak tam już będziesz to wymien uszczelniacz wału ;-)
Tak a propos tego, że tam będę, oprócz uszczelnień na wałach warto jeszcze coś wymieniać?, myślę np. nad uszczelnieniem na konwerterze tylko nie wiem ile tam roboty jest, jak to wygląda.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-15, 15:58

tylko nie wiem ile tam roboty jest, jak to wygląda.
jak masz skrzynie na wierzchu (albo jak będziesz miał) to wybicie (wydłubanie) starego uszczelniacza i nabicie nowego to kwestia 5 minut :)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-15, 15:58

nad uszczelnieniem na konwerterze tylko nie wiem ile tam roboty jest, jak to wygląda.
mówisz o simerze na dzwonie ?

Obrazek

wydłubujesz stary, nabijasz nowy i już.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-15, 16:04

nad uszczelnieniem na konwerterze tylko nie wiem ile tam roboty jest, jak to wygląda.
mówisz o simerze na dzwonie ?

Obrazek

wydłubujesz stary, nabijasz nowy i już.
Tak tutaj skrzyni nie trzeba rozkręcać? Gdzie uszczelniacze kupujecie, ja znalazłem http://allegro.pl/uszczelniacz-pod-konw ... 80940.html ale 76zł z wysyłką :shock: te na wały po 50 bez wysyłki też nie mało.
Ostatnio zmieniony 2013-05-15, 16:06 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-15, 16:07

sprawdź w midparts. Jak wyjmiesz wałek z dzwona to wydłubiesz ten uszczelniacz bez problemu. Pamiętaj tylko w którą stronę wałek był :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-15, 16:12

ale 76zł z wysyłką
no one koło 40kilku złotych kosztują :) ale to i tak dobrze bo jak mnie nie było w kraju a z tego uszczelniacza leciało jak z... to miejscowy mechanik sprowadzał go z niemiec bo u nas nie idzie takiego dostać ;D za jedyne 120zł :D więc nie narzekaj że to drogo ;P

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Koło masowe EX II = problemy Jacka

2013-05-15, 16:22

Dzięki - zamówiłem 24zł :) tylko jeszcze gdzieś na wały w rozsądnej cenie muszę znaleźć
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Wróć do „WARSZTAT”