Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
hadek1
Posty: 55
Rejestracja: 2012-12-03, 12:39
Lokalizacja: pruszków

niedołączający sie przód raz jeszcze

2013-06-05, 21:00

witam , witam ,

wiem ,że dla niektórych ( głównie bez tego problemu ) jest to juz uciazliwy ten problem , ale musz Was spytac o rade . Szukałem na forum ale bez efektu . U mnie działa 4x4L , natomiast nie działa 4x4H . Podłączyłem na krótko zasilanie do brązowego kabelka przy samym reduktorze i załącza przód . Nadmienie , ze u mnie nie ma w przednim moscie zadnej kostki i nie widziałem tez zadnych węzyków . Czy jest jakis odpowiedziałny za 4x4H przekaznik ? , jesli tak to który ? ewidentnie gubi sie gdzieś prąd . bezpieczniki sprawdziłem wszystkie - to było najłatwiejsze .

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: niedołączający sie przód raz jeszcze

2013-06-05, 22:11

przekaźnik odpowiedzialny za 4x4H na pewno jest bo przód dołączany jest za pomocą elektromagnesu (który? nie wiem:/ )
Szkoda tylko że nie dodałeś zapytanie w którymś z istniejących zapytań a dodałeś nowe... :/
(później się dziwicie że jest tutaj bajzel...)

hadek1
Posty: 55
Rejestracja: 2012-12-03, 12:39
Lokalizacja: pruszków

Re: niedołączający sie przód raz jeszcze

2013-06-05, 22:15

sorki , nawet nie pomyslałem o tym ,

no włąśnie tylko który to przekaznik ? moze ktos ma opis przekazników do II sohc ? myśle ze nie tylko mnie sie przyda

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: niedołączający sie przód raz jeszcze

2013-06-06, 06:03

przede wszystkim musisz przejść przez kolejne fazy sprawdzania czy wszystko robisz jak należy - załączenie 4X4H to nic w porównaniu z 4X4L - do high wystarczy wcisnąć przycisk na desce - i jeśli ten przycisk działa jak należy i system działa jak należy to usłyszysz tyknięcie i zaświecą się lampki 4X4H... zapinanie 4X4L (dla idiotów) - należy zatrzymać się, włączyć skrzynię na N oraz nacisnąć hamulec zanim przyciśniemy przycisk 4X4L - (najpierw 4X4H jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś) - powinieneś wtedy usłyszeć tykanie oraz pracę motorka przełączającego reduktor. Jeśli takowego nie słyszysz to znaczy, że:
A - motorek załączający 4X4L padł;
B - masz zaśniedziałe styki na kostce przy reduktorze;
C - masz padniętą przekładnię na motorku załączającym;
D - masz padnięty któryś z czujników ABS;
E - masz padnięty moduł 4X4;
F - masz gdzieś przerwę w instalacji elektrycznbiej układu 4X4.....

bądź kilka innych pomniejszych problemów - jak widzisz wszystko głównie kręci się wokół motorka załączającego napęd w reduktorze i to od niego należy zacząć... jeśli jak mówisz nie masz kostki (to trochę dziwne niejako) to albo nie masz napędu 4X4 albo masz wersję AWD gdzie napęd 4X4 masz stały.

Moduł 4X4 znajdziesz koło radia - w desce rozdzielczej - po jego lewej albo prawej stronie - czarny powinien być.
Ostatnio zmieniony 2013-06-06, 06:06 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

hadek1
Posty: 55
Rejestracja: 2012-12-03, 12:39
Lokalizacja: pruszków

Re: niedołączający sie przód raz jeszcze

2013-06-06, 08:10

moduł wymieniłem z dobrego auta , motorek wymieniłem z dobrego auta abs działa , przedni most obejrzałem - nie widze nic poza mostem :-D - zadnych kostek elektrycznych , ani wezyków ( zdjąłem koła zeby lepiej było widac ) . Natomiast jeśli dam napiecie na brazowy przewód ( zaraz za kostka , przed reduktorem ) to słychac działanie cewki i przod załącza sie . Fakt nie sprawdziłem czy na wejściu kostki cos nie zasniedziało . Ale dziwi mnie że piszecie o mostach przednich z kostkami i wężykami - a u mnie nic takiego nie ma . A mam 4,0 sohc 2000 r .

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: niedołączający sie przód raz jeszcze

2013-06-06, 08:42

w II OHV występowały takie cuda... wolnobieżka... wężyki z podciśnieniem... kostki...
w twoim nic takiego nie będzie... sprawdź za radiem czy wychodzi napięcie na brązowy...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

hadek1
Posty: 55
Rejestracja: 2012-12-03, 12:39
Lokalizacja: pruszków

Re: niedołączający sie przód raz jeszcze

2013-06-06, 08:52

o , i to juz jest jakis trop , sprawdze jak tylko wróce do domu . żebym jeszcze tylko wiedział ktore to przekazniki sa odpowiedzialne :roll:

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: niedołączający sie przód raz jeszcze

2013-06-06, 08:56

zobacz na początek czy masz napięcie na brązowym idącym do reduktora (cewki)... jak będzie to już przekaźniki, sterownik będziesz miał sprawdzony :-)
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

hadek1
Posty: 55
Rejestracja: 2012-12-03, 12:39
Lokalizacja: pruszków

Re: niedołączający sie przód raz jeszcze

2013-06-07, 20:26

sprawdziłem , jest 1,2 V na wejsciu na kostke przy reduktorze . masakra . co to moze być ?

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: niedołączający sie przód raz jeszcze

2013-06-07, 21:17

cosik pośniedziało ;-)

hadek1
Posty: 55
Rejestracja: 2012-12-03, 12:39
Lokalizacja: pruszków

Re: niedołączający sie przód raz jeszcze

2013-06-08, 09:17

tylko gdzie ? próbuje zlokalizowac przekazniki - ale bez szans na razie . mysle ze to tutaj jest problem .

hadek1
Posty: 55
Rejestracja: 2012-12-03, 12:39
Lokalizacja: pruszków

Re: niedołączający sie przód raz jeszcze

2013-06-10, 21:44

mam pytanie ,

czy przy przekreceniu pokretła na 4x4H powinien "cyknąć" jakis przekaznik ? jesli tak to czy to nie powinien byc ten po prawej strony radia ? gdzy przełączam na 4x4L cyka taki plastikowy w głębi troche w dół schowany . nadal walcze i walcze i dupa z tego :-/

Wróć do „WARSZTAT”