Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: [EX II] Resory, wymiana wieszaków i tulei.

2013-07-19, 11:29

Jak założysz nowe wieszaki to wrzuć fotkę tylnej części resorów od strony wieszaka, tak aby wieszak było widać i ze dwa pióra, jak autko już całkiem na ziemi będzie stało.

A te mocowania w ramie są zdrowe ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
deeppl
Posty: 104
Rejestracja: 2013-06-21, 01:53
Lokalizacja: Radzymin

Re: [EX II] Resory, wymiana wieszaków i tulei.

2013-07-19, 23:54

Mocowania jak i cała rama jest w nienagannym stanie. Wieszaki już zamontowane. Tył poszedł w górę ale jednak za mało. Następny etap lift budy. Ile można żeby kolumna kierownicza starczyła? 6cm? Podkładki średnicy 80mm wystarczą? Ranty błotników mam na wys ok 87cm. Przód skręcony na oryginalnych śrubach a z tyłu wieszaki 220mm między dziurami. Jaki koła wejdą żeby nic nie tarło? 33"? PS. Fotki postaram się dodać jutro.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: [EX II] Resory, wymiana wieszaków i tulei.

2013-07-20, 00:18

33" ci nie wejdzie jeszcze - musisz dać lift budy i to najmniej 50mm choć 60mm to optymalnie już. Z tylu możesz jeszcze dołożyć dodatkowe pióro ale w tym wypadku to podniesie ci tylko tył.......
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
deeppl
Posty: 104
Rejestracja: 2013-06-21, 01:53
Lokalizacja: Radzymin

Re: [EX II] Resory, wymiana wieszaków i tulei.

2013-07-20, 00:30

Dodatkowe pióro utwardzi tył czego trochę się boję. Myślę jeszcze o klepaniu resorów (ile można uzyskać??) i dać dłuższe śruby do drążków z przodu. Czy lift budy 60mm nie pociągnie za sobą konieczności modyfikowania układu kierowniczego? Ilu można max odsunąć budę od ramy?

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: [EX II] Resory, wymiana wieszaków i tulei.

2013-07-20, 00:35

60mm to tak jak pisałem optymalnie - maksymalnie - zazwyczaj w zestawie jest "przedłużka" drążka kierowniczego ale nie zawsze jest potrzebna - z przodu też nie możesz przesadzać - nawet jak wymienisz klucze drążków to i tak masz limit ile możesz dźwignąć ze względu na półosie napędowe.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
deeppl
Posty: 104
Rejestracja: 2013-06-21, 01:53
Lokalizacja: Radzymin

Re: [EX II] Resory, wymiana wieszaków i tulei.

2013-07-20, 00:54

Racja zapomniałem o tym szczególe. Czyli zostaje mi dźwignięcie budy 60mm aby wepchnąć koła 33". Podkładki do liftu che zrobić z pręta poliamidu o średnicy 70mm wystarczy?

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: [EX II] Resory, wymiana wieszaków i tulei.

2013-07-20, 01:12

60mm to tak jak pisałem optymalnie - maksymalnie - zazwyczaj w zestawie jest "przedłużka" drążka kierowniczego ale nie zawsze jest potrzebna - z przodu też nie możesz przesadzać - nawet jak wymienisz klucze drążków to i tak masz limit ile możesz dźwignąć ze względu na półosie napędowe.
Pomijając maksymalne podkręcenie na drążkach patrząc na półośki, to jeszcze trzeba wziąć pod uwagę to że górne wahacze będą waliły o ramę ograniczając skok zawieszenia, standardowe amorki nie wytrzymają i będą ogranicznikiem, który pracuje w jedną stronę, a do tego zwykłe łączniki stabilizatora się nie nadają.

A to czy gumki będą obcierały to ma duże znaczenie ET, lub dystanse, ale to inni doświadczeni koledzy podpowiedzą.
Ja na 32"" musiałem podcinać, a jak miałem dystanse to lepiej wyglądało.
Niestety - miałem dystanse 60mm na każdym kole i w warsztacie mi zdjeli bo to tamto sramto, a ja nie miałem wiedzy.
Może bym nie musiał podcinać jak bym je miał, a teraz nawet nie wiem jakie mam felgi i jakie ET.
Weź też pod uwagę to że większe kółka to słabsze przyspieszenia, mniejsza moc, przekłamania licznika, a przede wszystkim skrzynka bardziej po dupce dostaje.
Jedyna zaleta to minimalnie większy prześwit, i wygląd.
Wiem że zaraz odezwą się głosy że śmigają na 35 "" i jest OK. :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Val_Lindemor
Posty: 304
Rejestracja: 2010-12-20, 21:54
Lokalizacja: Dziesław (dolns)

Re: [EX II] Resory, wymiana wieszaków i tulei.

2013-07-22, 11:35

Wiem że zaraz odezwą się głosy że śmigają na 35 "" i jest OK
śmigają na 35 "" i jest OK :mrgreen: ... do czau
cała rama jest w nienagannym stanie
ze zdjęć wynika coś zupełnie innego, ale nurtuje mnie jeszcze kwestia śrub jakie zastosowałeś do wieszaków, trzymałeś się instrukcji forumowych odnośnie twardości ?
Grzesiek
- ❼❷❸❽❷❸❼❼❼
... wyalienowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu prestidigitatorów ...

Awatar użytkownika
deeppl
Posty: 104
Rejestracja: 2013-06-21, 01:53
Lokalizacja: Radzymin

Re: [EX II] Resory, wymiana wieszaków i tulei.

2013-07-24, 23:52

Nie jest tak źle. Rama naprawdę jeszcze jest ok i niczego jej nie brakuje. Śruby dałem oryginalne te co były. Jakie powinny być? Czy jeśli chciałbym podnieść budę o 70mm to kolumna kierownicza będzie za krótka i trzeba ją przedłużać, jak z linką ręcznego? Aktualnie nie mam czasu na nic ale zrobię zdjęcia jak tylko będę miał chwilę.

jacek4 nie chcesz może sprzedać tych dystansów?
Ostatnio zmieniony 2013-07-24, 23:55 przez deeppl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: [EX II] Resory, wymiana wieszaków i tulei.

2013-07-25, 00:27

Ze śrubami to chodziło o to że oryginalne wieszaki są z w miarę cienkiej blachy w porównaniu z tą 10 mm. więc przynajmniej u mnie mogły być za krótkie i łapać tylko na końcówce gwintu.
Co do liftu budy to za bezpieczny i bez przeróbek uważamy w większości lift 2". Przy takim kolumny kierownicy nie trzeba przedłużać, tylko poluzować i patrzeć aby swobodnie się wysunęła .Także przy 2" trzeba poluzować i kontrolować jak się zachowują przewody hamulcowe, paliwowe i inne rzeczy mocowane do ramy z budą.
Przy większym lifcie już kolumna kierownicy może być za krótka, a musi jeszcze mieć ciut zapasu na ruch. A wszystkie przewody i inne też raczej trzeba dobrze sprawdzić czy wymienić na dłuższe do takiego liftu jak planujesz. ( wszystko wyjdzie w praniu jak się naciągnie, to będzie widać czy pozostał odpowiedni zapas)
Czasem się udaje.

A co do dystansów to już daaawno temu zostały sprzedane i jeździły w śp. "SHREK" u. a teraz nie wiem u kogo śmigają.
Ostatnio zmieniony 2013-07-25, 00:32 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
deeppl
Posty: 104
Rejestracja: 2013-06-21, 01:53
Lokalizacja: Radzymin

Re: [EX II] Resory, wymiana wieszaków i tulei.

2013-07-25, 02:08

Czyli spróbuję. Jest jakiś patent na przedłużenie kolumny w razie jak by nie starczyło? Zleciłem kumplowi wykonanie takich dystansów o wysokości 70mm i otworze w środku 12mm. Mam nadzieję że śruby z poduszek się wykręcą i nic się nie urwie. Jakiej twardości trzeba tam śruby. Apropo śrub to org w wieszakach są u mnie na styk, mogły by być dłuższe o 0,5-1cm ale nie wiem ja bardzo muszą być twarde.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: [EX II] Resory, wymiana wieszaków i tulei.

2013-07-25, 08:44

Piszesz że w wieszakach mogły by być dłuższe o ok. 0,5 - 1 cm. To znaczy że nakrętka jest nakręcona tylko częściowo ?
Ja dałem chyba 10.9 i o tyle dłuższe że oprócz jednej nakrętki mogłem dodać drugą jako kontrę.

Jak poszukasz tematu o lifcie budy to tam wszystko będziesz miał, tam także zobaczysz foto moich śrub które wykręciłem z poduszek (niektórym zostało zaledwie połowę średnicy).
Tam też powinno być o kolumnie kierownicy i śrubach.

A jak by co to napisz do kolegi Lisu - on więcej dźwignął budę w II-ce.

(tylko teraz sezon urlopowy i nie każdy jest, więc potrzeba trochę cierpliwości)

Odszukaj sobie ten temat "body lift" i o budzie tam wszystko będziesz miał, i tam już pytaj w temacie , bo tu jest o resorach i ciężko potem będzie znaleźć.
A tu wstaw te fotki resorów przy nowych wieszakach.
Ostatnio zmieniony 2013-07-25, 08:49 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: [EX II] Resory, wymiana wieszaków i tulei.

2013-07-25, 20:08

Zerknij sobie do nasze auta Ford Explorer LILA/VIOLETT bądź Body Lift 2-3" tam dużo znajdziesz.

Wróć do „WARSZTAT”