a więc... czytaj waść do końca i podaj to o co proszę na końcu moich wywodów - zdjęć to nie żałowałeś... niczego jednak do sprawy nie wnoszą - widać tylko zasmarkane podzespoły i od tego trzeba zacząć bo z tego co widzę to leci ci z prawie wszystkiego, mokra jest skrzynia, silnik, przedni most a do tego tez chyba i maglownica. A więc nie tylko silikon trzeba dać a raczej wynienić uszczelki i uszczelniacze i lecieć po kolei. Jeśli twierdzisz, że mokre podwozie nie ma nic wspólnego z pracą silnika to się mylisz - taka ilość wycieków świadczy tylko o tym, że ktoś tego samochodu nie szanował. Nadmieniłeś, że masz włączone 4High - a więc znaczy to, że nie masz AWD - takim autkiem najlepiej jeździć z ustawieniem 4X4 Auto - Jeśli już chcesz włączyć 4High to pamiętaj, że używa się tego tylko i wyłącznie do jazdy w trudnych warunkach pogodowych (deszcz, śnieg) bądź do jazdy w terenie (jazda nie po czarnym). Jeśli jeździsz po czarnym z zapiętym 4High to elementy i podzespoły przedniego mostu zużyją się szybciej gdyż są zmuszone przenosić dość spore obciążenia. Zużywają się szybciej przednie opony oraz samochód zużywa więcej paliwa. Jeśli ci nie rozłącza 4High to winą za taki stan rzeczy można obarczyć zwarte styki w motorku załaczającym znajdującym się na reduktorze. 4High zapina się nie mechanicznie a elektrycznie przy pomocy elektromagnesu. Do rozłączenia 4High powinno wystarczyć chwilowe odłączenie akumulatora. Takież samo odłączenie akumulatora wykasuje ci błędy i pozwoli od nowa zdiagnozować problemy - Odłącz akumulator, skasuj błedy i pojeździj jeden dzień na benzynie. Zczytaj błędy i podaj je tutaj. Nie tłumacz ich na polski bo to się później kupy nie trzyma. Błędy o zbyt bogatej bądź ubogiej mieszance to wina gazu i nie zwracaj na to uwagi. Reszta błędów i wynikających z twego opisu problemow to prawdopodobnie wina zasmarkanych sond lambda lub/oraz wina przecieków w kolektorze ssącym (uszczelki) oraz /lub systemie podciśnienia. Możesz mieć problem z zabrudzonymi wtryskami ale niech ci żaden bałwan mechanik nie mówi, że można je przeczyścić "pyceniem". Swoją dupę niech przeczyści pyceniem! Jeśli już chcesz wyczyścić wtryski to je wyjm i oddaj do czyszczenia profesjonaliście Wymień przy okazji o-ringi wtrysków. Wymień kable WN oraz świece. Wymień uszczelki kolektora ssącego (wszystkie!!!) bo gazownicy pewnie je spieprzyli przy okazji instalacji gazu. Wymień sondy lambda (tylko te przed katalizatorami)... zajrzyj kamerką do katalizatorów bo całkiem możliwe, że ich drożność pozostawia już wiele do życzenia i przez to możesz mieć mułowaty samochód. Wymień filtr paliwa oraz czujnik ciśnienia paliwa na listwie oraz silniczek krokowy... tyle chyba wystarczy na dzień dzisiejszy. Nikt nie powiedział, że będzie łatwo - jak pójdziesz na łatwiznę i taniochę to nie pojeździsz.
A teraz najważniejsze - podaj mi numer VIN samochodu. podaj też numery błędów jakie wyskoczą po wykasowaniu starych - najlepiej jakby ktoś ze sprzętem odpowiednim wykasował wszystkie błędy - te z pamięci też.
Jeśli już chcesz szaleć tym samochodem po naszych pięknych autostradach z prędkością światła to pomyśl o założeniu dodatkowej chłodnicy oleju skrzyni biegów bo inaczej będziesz niedługo ją naprawiał.
Albo kup sobie BMW...