Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

zagwostka

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

zagwostka

2007-10-03, 10:07

Od jakiegos czasu (tydzien no moze dwa) mam dziwny objaw przy mocnym przyspieszaniu z zatrzymania albo z malej predkosci (po skrecie na skrzyzowaniu etc).

Jak daje mocno w gaz - co jakis czas nieregularnie jest wyrazne stukniecie moze nawet minimalne szarpniecie, jak przyspieszac delikatnie praktycznie nie ma tego efektu.

Inna sprawa jeszcze ze jak juz auto jedzie np kolo 40-50 i wtedy przyspieszam to tego efektu nie ma.

NIe wyglada to na skrzynie (chyba) bo nie slychac przerywania na silniku bardziej jak by cos z napedami. W tej dwojce przod jest dolaczany na co dzien automatycznie jak tyl gubi przyczepnosc. Moze cos sie posralo w tych automatach i przy ostrym przyspieszaniu probuje zalaczac/dolaczac przod i stad te stuki/szarpniecia ?

Jak ewentualnie zdiagnozowac albo czego szukac ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: zagwostka

2007-10-03, 10:34

co prawda mamy inne wersje explo ale ja mam u siebie te same objawy
Mogę Ci tylko napisać co to (u mnie) napewno NIE jest:
wymieniłem tuleje drążków realcyjnych - stuk jest dalej
wymeniłem sworznie - jest dalej
założyłem blaszki do klocków hamulcowych - jest dalej

wydaje mi się, że może to być jakaś poduszka silnika / skrzyni , ale chyba nic związane z przeniesieniem napędu
u mnie słychać to z przodu, a występuje to właśnie podczas gwałtowniejszego ruszania czy to do przodu czy do tyłu
jest tu pewna zależność, że jeśli ruszam do przodu to stuknie i nic więcej się nie dzieje dopóki nie zatrzymam się i nie ruszę do tyłu (czyli zawsze 1raz)
po tym mozna stwiedzić jak mniemam, że to jakieś mocowani, które mam po wyrobieniu luz, który kasuje się i do przodu i do tyłu

jak coś wymyślę dam znać, a i Ty napisz gdybyś coś wyczaił :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: zagwostka

2007-10-03, 10:55

hmm ale u mnie to jest seria takich stukniec az auto ma coraz mniejszcze obciazenie (bo ma coraz wieksza predkosc wiec i ja gaz odpuszczam) i potem juz cisza...

we wtorek wstawiam go i tak do Karoliny - ma zrobic przeglad poduszek silnik/skrzynia/buda wiec zobaczymy.

Jeszcze dostalem tez na PW sugestie ze moze to byc odkrecajace/urywajace sie kolo zamachowe co podobno dzieje sie w EX II.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: zagwostka

2007-10-03, 10:57

o mamusiu... lepiej nawet tego głosno nie mów....

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: zagwostka

2007-10-03, 11:00

hmm ja malo techniczny jestem i poki co ciagle sie ucze (na wlasnych bledach lub innych heh) wiec mnie oswiec o skutkach ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: zagwostka

2007-10-03, 11:31

gdyby się okazało, że faktycznie masz odkręcone koło (może ja też????) to musisz wyciągnąć skrzynię i go skręcić [śruby na kleju - masz to na zdjęciu]
Załączniki
koło zamachowe.gif
koło zamachowe.gif (43.77 KiB) Przejrzano 14827 razy
koło zamachowe co zrobić.gif
koło zamachowe co zrobić.gif (162.06 KiB) Przejrzano 14827 razy

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: zagwostka

2007-10-03, 11:49

czesto opisywany temat jak sie okazuje na explorerforum.com

fotka jak to wyglada po zdemontowaniu - taka uszkodzona.

oczywiscie to nie moja. ja dopiero musze zdiagnozowac...
Załączniki
flexplate_broken.jpg
flexplate_broken.jpg (87.33 KiB) Przejrzano 14821 razy
Ostatnio zmieniony 2007-10-03, 11:50 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

joss
Posty: 165
Rejestracja: 2007-07-11, 08:41
Lokalizacja: Kraków

Re: zagwostka

2007-10-03, 12:55

Cześć.

W związku z tym co wspomniałeś znalazłem coś takiego w manualu:
"...In the A4WD (C-Trac) system, the GEM varies the torque sent to the front driveline by controlling the transfer case clutch. At rest and under cruising conditions, the GEM activates the transfer case clutch a minimum duty cycle (percentage of time the clutch is turned on), which allows for the slight difference between the front and rear driveshafts which normally occurs when negotiating a corner on dry pavement. Under any of the following conditions, the GEM will increase the duty cycle in order to prevent or control slip:

l Slip is detected (by using the Hall Effect Sensors)

l Heavy acceleration (throttle position).
Wygląda na to, że przód się dopina nie tylko przy poślizgu ale też przy gwałtownym przyspieszeniu. Więc podobny objaw (odczucia) mogą wystepować w EXII. Ale piszesz , że to od niedawna u Ciebie więc raczej nie to chodzi.

pozdro

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: zagwostka

2007-10-03, 12:59

cholera chyba ze ma to zwiazek z oponami... bo w sumie troche by sie to czasowo pokrywalo ze zmiana.... chyba zaloze na drugie felgi stare opony i przejade sie troche i bede mial chociaz czesciowa odpowiedz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: zagwostka

2007-10-03, 14:30

Rad-T, sprawdz czy ten obajw wystepuje zarowno na gazie, jak i benzynie... bo jesli tylko na gazie to raczej reduktor do wymiany (nie generuje tyle cisnienia ile potrzeba).
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: zagwostka

2007-10-03, 14:31

eee spoko - pierwsze co zrobilem to przelacznik LPG/PB :) wiec to niestety nie zwiazane jest z paliwem na ktorym akurat auto jedzie.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

tuniu

Re: zagwostka

2007-10-03, 22:02

Witam
jeśli ruszam do przodu to stuknie i nic więcej się nie dzieje dopóki nie zatrzymam się i nie ruszę do tyłu (czyli zawsze 1raz)
W moim jest dokladnie to samo, 1 stuk przy wstecznym i 1 do przodu. Jak dlugo z tym jezdzisz? Szukac przyczyny czy sie nie przejmowac?

I pytanie troche z innej beczki, jak zmienialem olej w przednim dyfrze to mechanik powiedzial mi ze zostalo mu oleju to zmienil tez w transfer case i wlal tam ten sam co do dyfra.Potem przeczytalem na forum ze tam powinien byc ATF.Zmieniac na ATF czy mozna zostawic?

chevidan

Re: zagwostka

2007-10-03, 22:12

koniecznie zmień na atf

tuniu

Re: zagwostka

2007-10-03, 22:18

Dzieki Chevidan.Juteo jade zmienic.Jezdzilem tylko kilka dni, moglo sie cos stac?

chevidan

Re: zagwostka

2007-10-03, 22:33

jak by się coś stało to już byś o tym wiedział,albo przynajmniej słyszał.

Wróć do „WARSZTAT”