Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

CHECK OIL

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
hercula
Posty: 165
Rejestracja: 2008-08-16, 22:39
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: CHECK OIL

2009-01-10, 22:39

Ja mogę tylko napisac że po dolaniu 0,5 L oleju, kontrolka CHECK OIL przestała się świecic.
Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły, nie ma znaczenia czy jadę po płaskim czy po dziurach.

Po dolaniu oleju nie świeci i to mi się podoba.
HERCULA
Człowiek musi byc ciągle w ruchu,bo jeszcze nigdy, żadnemu psu nie udalo sie nasikac na jadący samochód.

chevidan

Re: CHECK OIL

2009-01-10, 22:40


Wskaźnik poziomu oleju jest czysto teoretyczna wskazówką bo prawie stale pokazuje połowę stanu między H i L.
to nie jest poziom oleju tylko ciśnienie.w dodatku działa identycznie jak kontrolka - albo wskazówka jest mniej więcej na połowie i jest ciśnienie ,albo leży na zero i nie ma ciśnienia.

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: CHECK OIL

2009-01-10, 23:52

Wskazówka cisnienia oleju nie zawsze ma dwa stany :) Jak zalejesz silnik kiepskim olejem w zimę i jest bardzo gęsty, to bedzie pokazywało mniej niz normalnie, a ustabilizuje się dopiero po kilku minutach jazdy, gdy olej bedzie swobodnie zasysany przez sitko.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: CHECK OIL

2009-01-11, 08:39

Po dolaniu oleju nie świeci i to mi się podoba.
nareszcie ktoś z podobnym podejściem :mrgreen:

chevidan

Re: CHECK OIL

2009-01-11, 12:22

Wskazówka cisnienia oleju nie zawsze ma dwa stany :) Jak zalejesz silnik kiepskim olejem w zimę i jest bardzo gęsty, to bedzie pokazywało mniej niz normalnie, a ustabilizuje się dopiero po kilku minutach jazdy, gdy olej bedzie swobodnie zasysany przez sitko.
nie.ta wskazówka zimą po odpaleniu wskazuje mniej ponieważ jest słabe ako i nawet przy pracującym siniku jest za niskie napięcie w instalacji.jak ako się podładuje to wskazówka stoi na m/w połowie.możliwe też że ma na to wpływ temperatura samego wskaźnika(oporności itd.)ale musiał by się w tym temacie wypowiedzieć elertryk.chociaż przy niższych temperaturach są niższe straty prądu-nie wiem jak to jednak wpływa na wskazania.

Awatar użytkownika
Leszek
Posty: 471
Rejestracja: 2008-01-24, 20:34
Lokalizacja: Środa Wlkp - Koszuty

Re: CHECK OIL

2009-01-11, 12:44

Chevidan sprawdzałeś może czy to ze wskaźnik oleju działa jak zwykła lampka (on - off ) to wina czujnika czy wskaźnika.Mnie się wydaje że to jest spowodowane takim a nie innym działaniem samego czujnika. Można wtedy wymienić go na inny np stosując redukcję zaadoptować wskaźnik choćby z Poloneza.
Skazany na bluesa
Mając samochód z napędem 4x4 zakopiesz się w bardziej niedostępnym miejscu...

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: CHECK OIL

2009-01-11, 12:45

To podepnij manometr z rurką i się przekonaj :D

[ Dodano: 2009-01-11, 12:48 ]
Można wtedy wymienić go na inny np stosując redukcję zaadoptować wskaźnik choćby z Poloneza.
a skąd wiesz ze czujnik bedzie pasował parametrami do wskaznika na desce? Most od poloneza tez byś założył?
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Awatar użytkownika
misza SG
Posty: 380
Rejestracja: 2008-02-04, 15:12
Lokalizacja: Terespol n.Bugiem

Re: CHECK OIL

2009-01-11, 12:52

Ja mogę tylko napisac że po dolaniu 0,5 L oleju, kontrolka CHECK OIL przestała się świecic.
Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły, nie ma znaczenia czy jadę po płaskim czy po dziurach.

Po dolaniu oleju nie świeci i to mi się podoba.
w moim jest identycznie i niczym się nie martwie :DDDDDD

Awatar użytkownika
Leszek
Posty: 471
Rejestracja: 2008-01-24, 20:34
Lokalizacja: Środa Wlkp - Koszuty

Re: CHECK OIL

2009-01-11, 13:11

a skąd wiesz ze czujnik bedzie pasował parametrami do wskaznika na desce?
Ponieważ wszystkie samochody maja to samo napięcie i na to samo napięcie robione są wszystkie wskaźniki niezależnie czy to polskie , amerykańskie czy japońskie. Różnice mogą być tylko w kalibracji , a to i tak zawsze dokładniejsze niż pokazywanie tylko czy jest ciśnienie czy go niema.
Taki czujnik to nic innego jak potencjometr lub włącznik.
Ostatnio zmieniony 2009-01-11, 13:12 przez Leszek, łącznie zmieniany 2 razy.
Skazany na bluesa
Mając samochód z napędem 4x4 zakopiesz się w bardziej niedostępnym miejscu...

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: CHECK OIL

2009-01-11, 14:05

no to nie jest aż tak jasne... czujniki mają rózną oporność... czasem jest różnica w rocznikach - wskaźnik może nie "pracować" z innym wskaźnikiem - jak chcesz zaadoptować czujnik z poldka to należałoby razem z nim założyć wskaźnik z Poloneza.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Leszek
Posty: 471
Rejestracja: 2008-01-24, 20:34
Lokalizacja: Środa Wlkp - Koszuty

Re: CHECK OIL

2009-01-11, 14:44

Nie chodzi mi o to aby wskaźnik pokazywał dokładne ciśnienie oleju tylko aby na skali jaka jest w Ex od L do H płynnie wskazywał ciśnienie od małego do dużego , a nie jak dotychczas tylko -jest ciśnienie lub go nie ma. Gdyby chodziło o dokładność to najlepiej , tak jak napisałMysza, było by wpiąć rurkę z manometrem. Jeżeli chodzi o czujniki elektryczne to bardziej różnią się mechanicznie ( średnica i skok gwintu ) niż elektrycznie.
http://www.imc.pcz.czest.pl/imtits/plik ... ratury.pdf
Skazany na bluesa
Mając samochód z napędem 4x4 zakopiesz się w bardziej niedostępnym miejscu...

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: CHECK OIL

2009-01-11, 15:43

wszystkie samochody maja to samo napięcie i na to samo napięcie robione są wszystkie wskaźniki niezależnie czy to polskie , amerykańskie czy japońskie.
I tu się nie zgodzę, bo mimo napięcia w instalacji 12v, w desce zamontowany jest tranzystorowy stabilizatorek napięcia. Przynajmniej do czujnika temperatury i poziomu paliwa. I niezależnie od napięcia w instalacji działają na 5v (w starszych fordach był to stabilizator bimetaliczny, w okolicach 80 roku przeszli na elektroniczny). I do takiego napięcia będą przystosowane czujniki i wskaźniki. Poldas czy inne padło wcale nie musi mieć układu pomiarowego zasilanego napięciem 5V. Pozatym nawet przy jednakowej stabilizacji może nie współdziałać prawidłowo, bo w obrębie układów 5V forda bywały różne wskaźniki i czujniki. Stąd kolorowe oznaczenia np. czujników temperatury wody.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: CHECK OIL

2009-01-11, 16:11

ale jeżeli po załozeniu dowolnego czujnika wskazówka będzie cokolwiek pokazywała zawsze mozna sonie wyskalować poprzez zdjęcie i założenie jej we własciwej pozycji :D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Leszek
Posty: 471
Rejestracja: 2008-01-24, 20:34
Lokalizacja: Środa Wlkp - Koszuty

Re: CHECK OIL

2009-01-11, 16:16

Pytanie czysto praktyczne - czy wie ktoś jaki rozmiar gwintu ma czujnik ciśnienia oleju w Ex I i jakie powinno być ciśnienie oleju. Nie chcę na razie rozbierać mojego , a chcę praktycznie sprawdzić czy czujnik od innego ,,padła'' będzie współpracował ze wskaźnikiem od Ex. Wszelkie uwagi przekażę jak tylko zrobię próby.
Skazany na bluesa
Mając samochód z napędem 4x4 zakopiesz się w bardziej niedostępnym miejscu...

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: CHECK OIL

2009-01-11, 16:44

Z tym czujnikiem to nie tak prosto. Gwint jest trochę dzicz. Zaczyna się od M13x1 a po 3 zwojach przechodzi płynnie w M14x1 i się uszczelnia na tym gwintowym stożku. Narzynką tego nie zrobisz, ale wprawny tokarz da radę. W explo czujnik wkręcony jest w kątową przejściówkę ze stali. Możesz do niej dopasować nowy czujnik.

Jeśli chodzi o działanie wskazówki zero-jedynkowe, to może ktoś poprostu założył czujnik od kontrolki zamiast analoga?
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Wróć do „WARSZTAT”