Ja mogę tylko napisac że po dolaniu 0,5 L oleju, kontrolka CHECK OIL przestała się świecic.
Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły, nie ma znaczenia czy jadę po płaskim czy po dziurach.
Po dolaniu oleju nie świeci i to mi się podoba.
to nie jest poziom oleju tylko ciśnienie.w dodatku działa identycznie jak kontrolka - albo wskazówka jest mniej więcej na połowie i jest ciśnienie ,albo leży na zero i nie ma ciśnienia.
Wskaźnik poziomu oleju jest czysto teoretyczna wskazówką bo prawie stale pokazuje połowę stanu między H i L.
nareszcie ktoś z podobnym podejściemPo dolaniu oleju nie świeci i to mi się podoba.
nie.ta wskazówka zimą po odpaleniu wskazuje mniej ponieważ jest słabe ako i nawet przy pracującym siniku jest za niskie napięcie w instalacji.jak ako się podładuje to wskazówka stoi na m/w połowie.możliwe też że ma na to wpływ temperatura samego wskaźnika(oporności itd.)ale musiał by się w tym temacie wypowiedzieć elertryk.chociaż przy niższych temperaturach są niższe straty prądu-nie wiem jak to jednak wpływa na wskazania.Wskazówka cisnienia oleju nie zawsze ma dwa stanyJak zalejesz silnik kiepskim olejem w zimę i jest bardzo gęsty, to bedzie pokazywało mniej niz normalnie, a ustabilizuje się dopiero po kilku minutach jazdy, gdy olej bedzie swobodnie zasysany przez sitko.
a skąd wiesz ze czujnik bedzie pasował parametrami do wskaznika na desce? Most od poloneza tez byś założył?Można wtedy wymienić go na inny np stosując redukcję zaadoptować wskaźnik choćby z Poloneza.
w moim jest identycznie i niczym się nie martwieJa mogę tylko napisac że po dolaniu 0,5 L oleju, kontrolka CHECK OIL przestała się świecic.
Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły, nie ma znaczenia czy jadę po płaskim czy po dziurach.
Po dolaniu oleju nie świeci i to mi się podoba.
Ponieważ wszystkie samochody maja to samo napięcie i na to samo napięcie robione są wszystkie wskaźniki niezależnie czy to polskie , amerykańskie czy japońskie. Różnice mogą być tylko w kalibracji , a to i tak zawsze dokładniejsze niż pokazywanie tylko czy jest ciśnienie czy go niema.a skąd wiesz ze czujnik bedzie pasował parametrami do wskaznika na desce?
I tu się nie zgodzę, bo mimo napięcia w instalacji 12v, w desce zamontowany jest tranzystorowy stabilizatorek napięcia. Przynajmniej do czujnika temperatury i poziomu paliwa. I niezależnie od napięcia w instalacji działają na 5v (w starszych fordach był to stabilizator bimetaliczny, w okolicach 80 roku przeszli na elektroniczny). I do takiego napięcia będą przystosowane czujniki i wskaźniki. Poldas czy inne padło wcale nie musi mieć układu pomiarowego zasilanego napięciem 5V. Pozatym nawet przy jednakowej stabilizacji może nie współdziałać prawidłowo, bo w obrębie układów 5V forda bywały różne wskaźniki i czujniki. Stąd kolorowe oznaczenia np. czujników temperatury wody.wszystkie samochody maja to samo napięcie i na to samo napięcie robione są wszystkie wskaźniki niezależnie czy to polskie , amerykańskie czy japońskie.