Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

CHECK OIL

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
Leszek
Posty: 471
Rejestracja: 2008-01-24, 20:34
Lokalizacja: Środa Wlkp - Koszuty

Re: CHECK OIL

2009-01-11, 16:54

Takie działanie O-1 ma każdy Ex1 seryjnie. Co do gwintu jak piszesz, to wygląda na stożkowy gwint calowy. Powinna pasować jakaś redukcja od układów pneumatycznych .
Dzięki za info :-)
Skazany na bluesa
Mając samochód z napędem 4x4 zakopiesz się w bardziej niedostępnym miejscu...

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: CHECK OIL

2009-01-11, 18:33

Leszek, ja mam kupiony czujnik razem z zegarem i pokazuje dokładnie cisnienie w barach, razem z czujnikiem było chyba kilka adapterów i jeden z nich pasował do jedynki :D
całość kosztuje coś ok 100-120 zeta musiał bym sprawdzić :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

chevidan

Re: CHECK OIL

2009-01-11, 18:44

trzeba by na odpalonym silniku sprawdzić oporność czujnika i można by średnio założyć tą oporność jako 3/4 skali na wskaźniku.następnie dopasować czujnik który przy tym samym ciśnieniu miałby podobną oporność i działał "w tą samą stronę".jako "0"(brak ciśnienia )można przyjąć brak przewodności czujnika lub minimalny opór.
następny krok to wyjąć zegary i na odwrtnej stronie na płycie drukowanej jest opornik który zmniejsza o połowę wskazania na wskaźniku.jeźeli się go wytnie i zastąpi drutem po odpaleniu silnika ze standardowym czujnikiem wskaźnik pokaże max.

teoretycznie może się udać i zaczął bym od czujników fordowskich.nie pamiętam czy grenady ,scorpio miały takie czujniki.co do zainstalowania czujnika to nie ma większego problemu.jak mysza napisał czujnik jest zamontowany na króćcu stalowym i można go wiercić gwintować do woli.

poczytałem jeszcze i opornik w liczniku ma 22 ohmy(może można coś z tego wywnioskować)
czujnik który będzie pasował do ex i współpracował ze wskaźnikiem to Ford E4ZZ 9278A.
ostatnie informacje podała tęga głowa Maniuś

wystarczy teraz podjechać do aso i sprawdzić od jakiego to auta.
Ostatnio zmieniony 2009-01-11, 20:35 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: CHECK OIL

2009-01-11, 21:24

jako "0"(brak ciśnienia )można przyjąć brak przewodności czujnika lub minimalny opór.
No jak ;) Bedzie na odwrót. Im większa rezystancja czujnika, tym wskazówka bliżej zera bo mniejsze napięcie pójdzie na wskaźnik.
nie pamiętam czy grenady ,scorpio miały takie czujniki
Nie ma forda grenady ;) Niestety w fordach tylu scorpio, sierra, granada, taunus itp nie występował nigdy elektryczny czujnik ciśnienia oleju :/ W wypasionych wersjach granady i capri był to plastikowy wężyk z olejem wprowadzony do kabiny i podpięty do manometru.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

chevidan

Re: CHECK OIL

2009-01-12, 21:12

przepraszam,pewnie uraziłem-chodziło mi o Granadę.

faktycznie chyba odwrotnie z tą opornością ale to zoatawiam elektrykom-nie znam się na tym,chociaż to pewnie też zależy od wskaźnika("w którą stronę działa").
Ostatnio zmieniony 2009-01-12, 21:14 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: CHECK OIL

2009-01-12, 21:32

w którą stronę działa
Ja założyłem, że 0 jest w pozycji unplugged :D
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Wróć do „WARSZTAT”