Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

czyżby uszczelka głowicy ?

2009-03-08, 19:56

witam wszystkich
wczoraj przystąpiłem do powrotu do fabrycznej przerwy na świecach
na czas roboty odlaczylem akumulator
wszystko ok tylko jedna swieca pierwsza po prawej patrzac od przodu na samochod byla cala w rdzawej mokrej mazi,nie olej nie paliwo-czyzby plyn z chlodnicy, poza tym byla na obwodzie nieregularnie powypalana,
swiece te maja ok 5-6 m-cy
po wyczyszczeniu wymyciu i przedmuchaniu bylo ok nawet check zgasl a silnik pracowal ok
dzis natomiast wszystko tak samo-drastyczny spadek mocy szarpanie a przyspieszenie 1h do 100km/h
czy dobrze mi sie wydaje co moze byc?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: czyżby uszczelka głowicy ?

2009-03-08, 20:31

jacek4, u mnie objaw uszczelki był taki,że zaczęło mi kapać tak jak piszesz taką mazią,czy cosik takiego.Myślałem,że to z asb,ale to nie było to.
Niestety w dniu wyjazdu na urlop do PL,do przejechania 1600km okazało się,że coś mi cieknie.Oczywiście spierdzielał płyn z układu chłodzenia.Jak się okazało poszła uszczelka pod głowicą.Koszt naprawy w ASO FORD UK 1000Funtów :shock:
W PL pewnie w 500zł się zmieścisz.....
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: czyżby uszczelka głowicy ?

2009-03-08, 20:38

dzieki Dawid u mnie nic tam (chyba)nie cieknie po silniku, ten syf byl na swiecy i moze tez dlatego tak powypalana.a teraz znowu dostal sie plyn do cylindra , zalal piczke i dlatego na tym garku nie pali, ale mize tez "pęc" glowica lub blok i leje w cylinder plyn
aha jeszcze rano wogule trzy dni temu nie chcial ruszyc bo nie mugl wejsc na obroty
zobacze jak bedzie jutro jadac do pracy plyn chlodniczy czysty jutro zobacze olej- ostatnio byl ok
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

chevidan

Re: czyżby uszczelka głowicy ?

2009-03-08, 21:09

na tym cylindrze często pęka głowica.miałem to samo u siebie.
sprawdź płyn w zbiorniczku ale również w chłodnicy bo tam może go nie być.
w takim wypadku silnik nierówno pracuje zwłaszcza rano i ponad normę kopci na biało.
po zgaszeniu gorącego silnika i ponownym odpalaniu po pół godzinie zdarza się że rozrusznik nie chce lub ciężko kręci.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: czyżby uszczelka głowicy ?

2009-03-08, 21:35

no to chevidan zes mnie pocieszył
jutro pojade do pracy i potem sprawdze
ale jak ubywa w chlodnicy to przy szczelnym korku chlodnicy bierze ze zbiorniczka
a co do tego ze nie chce krecic to kiedys plekla uszczelka kumplowi w dewo i plyn wypelnil cylinder a plyn nie daje sie sprezyc wiec samochod rwal linki podczas odpalanie na holu dopiero zakrecil po wykreceniu swiec ale byla fajna fontanna :-D
ale co do mnie to :cry: jutro zobacze ,ale musze miec autko bo inaczej......
jak jutro sprawdze to sie odezwe po 18-tej
dzieki
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

chevidan

Re: czyżby uszczelka głowicy ?

2009-03-08, 21:52

przy sprawnym układzie chłodzenia będzie ubywać ze zbiorniczka przy jakiejś nieszczelności,ale jeżeli płyn leci do cylindra to też ciśnienie z cylindra dostaje się do układu chłodzenia więc reszty można się domyśleć.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: czyżby uszczelka głowicy ?

2009-03-08, 21:58

no coz poczekam do jutra i zobacze czy mnie dowiezie do robothy dzis 85km.dal rade a jutro moze cos wymyslimy po zbadaniu sprawy
dzieki ,pozdrawiam do jutra

[ Dodano: 2009-03-10, 18:56 ]
witam
no wiec tak to bylo
wczoraj rano jadac do pracy startujac na benzynce nie chcial jechac a jak sie przelaczyl na lpg zaczal jechac ok a wracajac po pracy na benzynce jechal i na lpg tez
dzis rano na benz. musialem po bocznych uliczkach potoczyc sie nie dotykajac gazu bo gasl a jak sie przelaczyl na lpg to pojechal a wracajac z pracy to na benz.bylo juz to samo co rano
na razie umuwilem sie spowrotem do gazownikow bo mam nadzieje ze to nie uszczelka ani glowica (zludne nadzieje - co ? ) b o to sie zaczelo po gazownikach
ale jednak ta swieca w rdzawej mazi co po oczyszczeniu gasnie nawet check ??
to daje do myslenia, a rece opadaja

[ Dodano: 2009-03-10, 18:58 ]
ps.a co sadzicie o www.autojozefow.pl
ceny sa bajeczne - coo?
jest tez index asb

[ Dodano: 2009-03-10, 19:20 ]
i co poradzicie ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Waldi369

Re: czyżby uszczelka głowicy ?

2009-03-10, 23:14

tak po drodze rzuciłem okiem na temat i wczoraj zajrzałem do chłodnicy po roku i ....ciekawostka - pomijając ,że czasami spoglądałem na zbiornik chłodziwa i zawsze było ok. - no więc do chłodnicy dolałem jakieś 2 litry a wężyk łączący ze zbiorniczkiem był NIEDROŻNY dopiero przedmuchany zaczął działać - czasami po odpaleniu a częsciej po zatrzymaniu silnika dało sie słyszeć wyrazne bulgotanie gdzieś jakby z nagrzewnicy ale skoro poziom był Ok. to spisałem to na uroki markowe - nalałem do korka na następny dzień poprawiłem może wreszcie zacznie to działać jak powinno..czyli utrzymywac poziom do korka w chłodnicy.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: czyżby uszczelka głowicy ?

2009-03-12, 00:11

waldi
ale chlodnica chlodnicą ale to nic na moj temat
wszystko mam drozne,a skad den syf na swiecy- tylko tak jak podejrzewam?
w poniedzialek odstawiam do gazownikow niech sprawdzaja i poprawiaja bo m.inn za szybko przelacza sie na lpg i inne sprawy sa 2 dni po gazie
PS; zna ktoś autojozefow i cosadzicie o nich i tych cenach coo?

[ Dodano: 2009-03-16, 23:09 ]
witam ponownie
mam szanse ze to nie uszczelka ani glowica bo u gazownikow ikazalo sie ze to cewka bo na wierzchu wali iskre na 5 cm. ze mozna konia zabic
przez to nie pali na wszystkich i przez to moze byc ten syf na swiecy bo nie bylo na tym cylindrze zaplonu i sie nie samooczyszczala
tylko jak wymienia cewke to chyba trzeba ta swieczke oczyscic
powiedzcie czy przy nowej cewce jak swieca bedzie zasyfiona i robic zwarcie to zaraz ja rozwali i trzeba bedzie znowu nastepna ?
czy od razu nowa swieczke ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
iromax
Posty: 119
Rejestracja: 2012-01-19, 21:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: czyżby uszczelka głowicy ?

2012-12-30, 15:22

Kolego FIREFIGHTER wiem, że to stary temat ale szukam po forum odpowiedzi na dolegliwosć mojego exa. Wszystko bardzo ładnie pasuje do tego tematu. U mnie jest tak: Biały dym z rury, gubi trochę wody z układu chłodzenia, dziwny nalot na świecy i po pewnym czasie pierwszy gar nie pali. Jak ta sprawa kończyła się u Ciebie. Czy to była pierdołka czy uszczelka pod głowicą, a może pęknięta głowica. Jak to się miało do kosztów.
Pozdrawiam Max
Jeśli coś się zacina-użyj siły, jeśli się urwie to znaczy, że i tak trzeba było wymienić

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: czyżby uszczelka głowicy ?

2012-12-30, 16:45

Czy to była pierdołka czy uszczelka pod głowicą, a może pęknięta głowica.
przy takich objawach pewnie jedno i drugie :-/
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Bobek79
Posty: 58
Rejestracja: 2012-10-19, 23:06
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Re: czyżby uszczelka głowicy ?

2012-12-30, 18:59

A rdzawa maź to połączenie oleju z płynem chłodniczym, często taką maź można znaleźć na korku wlewu oleju, właśnie przy uszkodzonej uszczelce

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: czyżby uszczelka głowicy ?

2012-12-30, 19:06

Najprędzej pęknieta głowica - jakbyś nie patrzył musisz zdjąć głowicę i sprawdzić i jedno i drugie - uszczelka wyjdzie ci taniej.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: czyżby uszczelka głowicy ?

2012-12-30, 19:53

Głowice od 4,0 ohv są żeliwne czy aluminiowe?Za każdym zdjęciem trzeba je planować?

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: czyżby uszczelka głowicy ?

2012-12-30, 19:56

Sprawdź uikład zapłonowy - czy jest odpowiednio mocna iskra na tym cylindrze (wsadź w faję nową dobrą świecę, jak nie ma lub jest słaba to zamień przewód na inny, jak nadal brak lub marna to sprawdź cewkę.
U mnie było spoooore pęknięcie w tej bezbarwnej żywicy na cewce, ale tak z tyłu przewodu że nie było widać. Tam waliła potężna iskra i dlatego świecę zawalało.
Po wymianie na nową cewkę wszystko wróciło do normy.

Biały dym (para) z wydechu, i krople wody zwłaszcza zimą na lpg to norma, tym bardziej jeszcze jak się jeździ na krótkich odcinkach i cały układ wydechowy się nie rozgrzeje na tyle aby wszystko wyparowało.
Jednymi z produktów spalania lpg jest dwutlenek węgla oraz para wodna.

No chyba że nie masz lpg (nie wyczytałem zanim zacząłem pisać)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Wróć do „WARSZTAT”