O właśnie miałem raportować na temat mojego problemu z ABSem. Pisałem o nim chyba ze 3 tematy. Dzis odebrałem z Forda tylny czujnik, zmieniłem wykonałem jazdę testową na 35 km i jest ok
BTW - jakby ktoś potrzebował do III to rzeczywiście, czujniki się różnią nieznacznie kształtem, jednak wymiary są podobne i wszystkie pasują. Mnie ASO sciągnęło wersję z 2005 r. Kształt główki czujnika inny, gniazdka także nieco inne, jednak wszystko pasuje i działa.
Jeśli w dwójkach jest tylny centralny czujnik, to spróbuj wymienić. Sprawdzić możesz też w ten sposób, że całkowicie go wymontujesz (trzeba wtedy czymś chyba tymczasowo zatkać dziurę w moście, żeby olej się nie chlapał - mądry Polak po szkodzie). Jeśli to jest taki czujnik jak u mnie, to system nie wykryje błędu, bo komputer brak informacji z czujnika odczyta, jako taką samą prędkość kół tylnych. Jeśli w takiej sytuacji zapali Ci się kontrolka ABS, to chyba będzie znaczyło, że wina leży w czujnikach przednich.
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.