Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
maksimus
Posty: 28
Rejestracja: 2013-07-25, 20:40
Lokalizacja: Brzeg Opolskie

brak kompresji

2013-08-02, 22:23

Witam kolegów.
Jakiś czas temu pisałem o nierównej pracy mojego silnika 4.0 OHV.
Zmieniłem kable zapłonowe, świece filtr powietrza i olej w silniku, ex zaczął lepiej ciągnąć ale nadal po odłączeniu 4 gara nie ma różnicy w pracy silnika, dodatkowo przy ok 2tyś obr coś postukuje metalicznie jakby zawór sprawdziłem kompresje na kulejącym 4 garze słabe ciśnienie.
Czy macie jakieś propozycje przed zdjęciem głowicy?

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: brak kompresji

2013-08-02, 22:55

Ja miałem takie metaliczne stukanie ale było to w plaskaczu 4cylindrowym. Przepaliło uszczelkę pod głowicą właśnie na łączeniu 2cylindów. Trzaskało tak jakby ktoś młotkiem walił po bloku.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: brak kompresji

2013-08-04, 05:29

albo po prostu zacznij od wymiany uszczelki kolektora ssącego - Radek właśnie teraz tak miał, że prawdopodobnie uszczelka była padnięta na czwartym i ciągła lewe powietrze.

Lewe powietrze=nierowna praca silnika.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

maksimus
Posty: 28
Rejestracja: 2013-07-25, 20:40
Lokalizacja: Brzeg Opolskie

Re: brak kompresji

2013-08-04, 10:23

może faktycznie to uszczelka pod kolektorem bo słychać czasami jakby lekkie przedmuchy, ale czemu te dziwne stuki?

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: brak kompresji

2013-08-06, 17:44

stuki metaliczne w OHV to najczęściej wina popychacza - można go wymienić ale ten silnik po prostu już tak ma. Jeśli masz słabą kompresję na jednym garze to sprawdź uszczelkę pod głowicą - czy w tym miejscu nie masz czasem jakichś przedmuchów... albo wina zaworu, który się nie domyka... atwiej sprawdzić jakbyś mógł do tego cylindra wziernikiem wjechać.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Wróć do „WARSZTAT”